Τρεις έλληνες κιθαρίστες εξηγούν γιατί o Χέντριξ παραμένει κορυφαίος
ΜΠΑΜΠΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ,Tρύπες
«Επαιξε τα πάντα»
Οταν αποφάσισα να ασχοληθώ με το παίξιμο του Χέντριξ, κατάλαβα αμέσως ότι το πιο σημαντικό ήταν να πετύχεις το μουσικό του ύφος. Με αυτόν τον τύπο, η δυσκολία ήταν να συνειδητοποιήσεις την ανεπανάληπτη σχέση που είχε με το όργανο. Η κιθάρα του ήταν σαν προέκταση του κορμιού του. Η διάθεσή του για πειραματισμό, η επιθυμία του να ξεφύγει από τις φόρμες της ροκ, της τζαζ και των blues, επηρεάζουν ακόμα τους μουσικούς. Ηταν μπροστά από την εποχή του και έπαιξε σχεδόν όλα τα είδη, μέχρι και noise.

ΤΕΡΙ ΠΑΠΑΝΤΙΝΑΣ,Τ 4 Τrouble
«Ο Χιώτης της κιθάρας»
Ο Τζίμι Χέντριξ ήταν από εκείνες τις περιπτώσεις που εμφανίζονται στη Γη μόνο μια φορά. Η μουσική και το παίξιμό του δεν ήταν απλά ασύλληπτα, ήταν γεμάτα μυστήριο. Δοκίμασα να παίξω κομμάτι του για πρώτη φορά στην ηλικία των 19-20 χρονών και διαπίστωσα ότι η επαφή των δαχτύλων του με τις χορδές της κιθάρας ήταν μοναδική. Είναι απίθανο να ακουστείς σαν αυτόν. Ο,τι ήταν ο Μανώλης Χιώτης για το μπουζούκι, εκείνος ήταν για την ηλεκτρική κιθάρα- λένε μάλιστα ότι οι δυο τους συναντήθηκαν κάποτε στο Νιου Τζέρσεϊ.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΤΖΕΛΟΣ, Τερμίτες
«Εξωγήινοι ήχοι»
Ο πρώτος μου δίσκος ήταν ένας του Χέντριξ, σε ιαπωνική έκδοση.

Δεν καταλάβαινα ούτε ποιον ακούω ούτε πώς λέγονταν τα κομμάτια. Προσπάθησα τότε να παίξω μερικά στην ακουστική κιθάρα, φυσικά όμως ήταν αδύνατο να αναπαράγω τους εξωγήινους ήχους του. Και συνθετικά τα τραγούδια του ήταν πολύ ψηλά. Ηταν ένας ολοκληρωμένος μουσικός με συγκεκριμένη πρόταση, που αλλάζει τη μουσική μέχρι σήμερα. Αυτό που σήμερα ένας ηχολήπτης θα άκουγε σαν υπερβολικά δυνατό ηχητικό σήμα, εκείνος μπορούσε να το τιθασεύσει και να το κάνει ήχο. Χρησιμοποιούμε ακόμα τα εφέ και τις μουσικές φράσεις που εκείνος συνέλαβε.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από