Συνθέτης μεγάλων επιτυχιών, σολίστας του μπουζουκιού, ερμηνευτής, showman. Ο Γιώργος Ζαμπέτας αποτελεί μια εμβληματική μορφή του μεταπολεμικού τραγουδιού και μια περίπτωση καλλιτέχνη που δειλά δειλά αρχίζει να αξιολογείται σε επίπεδο έρευνας και μάλιστα σ΄ ένα πεδίο- αυτό της λαϊκής μουσικής- πολύπαθο και σύνθετο (στο φόντο μιας χώρας που στερείται εθνικού αρχείου δισκογραφίας). Η πρώτη βιογραφία για τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη με το ογκώδες έργο και τη σκωπτική διάθεση υπήρξε άρτια.

Έγινε με την επιμέλεια της Ιωάννας Κλειάσιου (που ταυτόχρονα υπήρξε και μια απ΄ τις τελευταίες στιχουργούς που συνεργάστηκαν με τον Ζαμπέτα), η έκδοση (Εκδ.

Ντέφι) συνοδευόταν από πλήρη δισκογραφία, πλούσιο φωτογραφικό υλικό και ο άξονάς της ήταν η αφήγηση του ίδιου τού δημιουργούσε πρώτο πρόσωπο.

Δώδεκα χρόνια μετά, τι καινούργιο έχει να καταθέσει μια νέα βιογραφία και μάλιστα σε τρίτο πρόσωπο; Το αδύναμο σημείο των βιογραφιών σε πρώτο πρόσωπο συνήθως, είναι η μονομερής παραδοχή των γεγονότων. Έτσι, αν για παράδειγμα ο Ζαμπέτας στο βιβλίο της Κλειάσιου ισχυρίζεται πως έπεσε «θύμα κλοπής» απ΄ τον Μίκη Θεοδωράκη και ο τελευταίος δανείστηκε τον σκοπό τού «Στρώσε το στρώμα σου» για να γράψει στη συνέχεια τον θρυλικό «Ζορμπά», το καινοφανές στοιχείο για την υπό έκδοση βιογραφία του απ΄ τον κ. Παπασπήλιο (που δεν είναι άπειρος στη μελέτη του πεδίου, αφού έχει συγγράψει σειρά βιβλίων) θα ήταν η διασταύρωση ή μη των ισχυρισμών του συνθέτη. Πράγμα το οποίο δεν γίνεται. Πολύ περισσότερο, ο λαϊκός τρόπος γραψίματος (η βιογραφία «Μάλιστα κύριε… Ζαμπέτα» διαβάζεται σαν παραμύθι, χωρίς να σημαίνει πως περιέχει ψευδή στοιχεία) δεν ενισχύεται από πολυεπίπεδη έρευνα, απλά δομείται πάνω στις μαρτυρίες συνεργατών του Ζαμπέτα (αν και λείπει ένας εκ των βασικών- δηλαδή ο σολίστας Στέλιος Ζαφειρίου). Επίσης, το βάρος δίνεται σε δευτερεύοντα γεγονότα της πορείας του Ζαμπέτα (όπως για παράδειγμα η συνεργασία του με τον Κώστα Βενετσάνο) και όχι σε βαθύτερη μελέτη του τρόπου παιξίματός του, της ευχέρειας στο γράψιμο, της συμβολής του στην ανάδειξη μεγάλων τραγουδιστών, στη συνεργασία του με δεκάδες στιχουργούς, στην πρωτοπόρα ικανότητά του ως συνθέτη- μαέστρου και showman (μόνο ο τραγουδιστής Χρηστάκης προηγήθηκε σε αυτόν τον τομέα με σάτιρα και σόου). Παρ΄ όλα αυτά, η νέα βιογραφία κερδίζει με τη γλαφυρή παράθεση των βασικών κρίκων του περιπετειώδους βίου του καλλιτέχνη, που ελπίζουμε να ερεθίσει τους νεοεισερχόμενους στον σύνθετο και μαγευτικό κόσμο του μεταπολεμικού μας λαϊκού τραγουδιού.