Επαναλειτουργεί μέσα στις επόμενες ημέρες, ύστερα από ενάμιση χρόνο, ο οδοντωτός σιδηρόδρομος που συνδέει τα Καλάβρυτα με το Διακοπτό. Στις ράγες όμως θα ξανακυλήσουν τα… παλαιά βαγόνια.


Oι υπερσύγχρονοι συρμοί που αγοράστηκαν από εξειδικευμένη ελβετική εταιρεία κρίθηκαν ακατάλληλοι και παραμένουν ακινητοποιημένοι, γι΄ αυτό και αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για σήμερα εκδήλωση των εγκαινίων για την επαναλειτουργία της γραμμής από τον υπουργό Μεταφορών κ. Χατζηδάκη!

«Δαπανήθηκαν τεράστια ποσά για

40 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

κόστισαν τα έργα για το τρενάκι του Βουραϊκού, ωστόσο προς το παρόν θα λειτουργήσει… όπως παλιά

την ανακατασκευή της γραμμής και την αγορά νέων συρμών», δηλώνει από την πλευρά του ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο Αντώνης Πετράκος. Τα νέα βαγόνια, που μαζί με τα έργα ανακατασκευής στοίχισαν 40 εκατ. ευρώ, δεν τα «αντέχουν» οι ράγες λόγω βάρους αλλά δεν διέρχονται και από σήραγγες εξαιτίας του μεγέθους τους: είναι πλατύτερα απ΄ ό,τι πρέπει για να μπορούν να περάσουν από τη στοά που βρίσκεται στη διαδρομή!

Τα βαγόνια παραγγέλθηκαν πριν από οκτώ χρόνια για να τεθούν σε λειτουργία στη μοναδική διαδρομή του οδοντωτού- αλλά από τότε που μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα παραμένουν στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στο Διακοπτό. Ο δήμαρχος Καλαβρύτων Αθαν. Παπαδόπουλος είπε στα «ΝΕΑ» ότι «έχει μεγάλες ευθύνες ο ΟΣΕ για την καθυστέρηση, οι παλαιοί συρμοί δεν πρόκειται να λειτουργήσουν σε ικανοποιητικούς ρυθμούς και επαρκή αριθμό δρομολογίων». Μειωμένα δρομολόγια

Πάντως ο ΟΣΕ προγραμματίζει μειωμένα δρομολόγια με τους παλιούς συρμούς ενώ παράλληλα θα γίνεται δοκιμαστική χρήση των σύγχρονων συρμών από Ελβετούς τεχνικούς, που εργάζονται πυρετωδώς για να καταφέρουν να «ξύσουν» τη σήραγγα και να περνούν οι νέοι συρμοί. Η διαδικασία αυτή εκτιμάται ότι θα απαιτήσει άλλους έξι μήνες. «Η μη λειτουργία του οδοντωτού αποτελεί πλήγμα για την τοπική οικονομία τόσο των Καλαβρύτων όσο και του Διακοπτού», προσθέτει ο κ. Παπαδόπουλος.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού κ. Ι. Καραπαναγιώτης, «ένα από τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά γραφεία της Ευρώπης ζήτησε από τον ΟΣΕ να προπληρώσει 5.000

εισιτήρια για τα δρομολόγια του οδοντωτού προτού κλείσει η γραμμή αλλά ο Οργανισμός δεν μπορούσε να ανταποκριθεί λόγω χωρητικότητας των συρμών και τεχνικών προβλημάτων. Αυτά τα χρήματα τόσο για τον ΟΣΕ αλλά και για την τοπική κοινωνία χάθηκαν».

«Φιέστα…»

Ο νομάρχης Αχαΐας Δ. Κατσικόπουλος ανέφερε ότι «ο κ. Χατζηδάκης προετοίμαζε φιέστα και θα εγκαινίαζε τον οδοντωτό δίχως… βαγόνια». Οι εργασίες ανακατασκευής της μοναδικής σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 19 χιλιομέτρων άρχισε πριν από έξι χρόνια αλλά καθυστέρησαν στο πιο δύσκολο κομμάτι της διαδρομής της «αμυντικής στοάς», μήκους 3,5 χιλιομέτρων που είχε υποστεί ζημιές στις περσινές καταστροφικές πυρκαγιές.

Τα παλιά τρένα του οδοντωτού έχουν χωρητικότητα 80 ατόμων και λειτουργούσαν με πληρότητα 100%. Οι νέοι συρμοί που παραμένουν ακινητοποιημένοι στο Διακοπτό και φθείρονται επειδή δεν χωρούν ούτε στο παλιό μηχανοστάσιο προγραμματίζεται να πραγματοποιούν 14 δρομολόγια την ημέρα μεταφέροντας 120 επιβάτες ανά συρμό.

Η κατασκευή του οδοντωτού σιδηροδρόμου άρχισε το 1889 από τον Χαρίλαο Τρικούπη και το έργο είχαν αναλάβει ξένοι τεχνίτες που είχαν ανάλογη εμπειρία στις Άλπεις. Επί χρόνια ο οδοντωτός αποτελούσε τον μοναδικό δρόμο επικοινωνίας των Καλαβρύτων με τα αστικά κέντρα της Αχαΐας.