Αν σας σφίγγει η πόλη γύρω, αν έχετε διάθεση να επικοινωνήσετε για το πρόβλημά σας, η κυρία Φοίβη Αθηναίου (που έχει τα νεύρα της από οκτώ ετών!) είναι εδώ, στην ηλεκτρονική διεύθυνση Ρhoebe@dolnet.gr (με ένδειξη: Για Φοίβη) και στην ταχυδρομική διεύθυνση «ΤΑ ΝΕΑ», «Ορίζοντες», Γ ια κ. Φοίβη Αθηναίου, Μιχαλακοπούλου 80, 11 5 28 Αθήνα

Διαθήκες και «συναλλαγματικές»


Αγαπητή κυρία Φοίβη, Μεταξύ των αποριών μου (ων ουκ έστι τέλος) είναι και αυτή: η Παλαιά Διαθήκη, δηλαδή η μυθολογία και «ιερό βιβλίο» των Εβραίων, είναι επίσης «ιερό βιβλίο» Χριστιανών και Μωαμεθανών, εφόσον και τα δικά τους Ιερά Κείμενα (Καινή Διαθήκη και Κοράνι) σε αυτή βασίστηκαν και τα μυθολογικά (ή ιστορικά)

πρόσωπα που αναφέρονται σε αυτήν (προφήτες, βασιλιάδες των Εβραίων κ.λπ.,

όλοι Εβραίοι φυσικά) είναι και αυτά ιερά και τιμώμενα.

Η Παλαιά Διαθήκη όμως διδάσκει ότι οι Εβραίοι είναι ο «περιούσιος λαός του Θεού», που έχει δικαιώματα περισσότερα απ΄ τους άλλους και μπορεί να εφαρμόζει το «οδόντα αντί οδόντος και οφθαλμόν αντί οφθαλμού». Η Παλαιά Διαθήκη διδάσκεται στα παιδιά των Εβραίων από τους φανατικούς ραβίνους με τα κοτσιδάκια, από το νηπιαγωγείο και αργότερα εμψυχώνει τους ενηλίκους και τους καθοδηγεί σε πράξεις απάνθρωπες όπως η σφαγή στην κοιλάδα Μπεκάα, η ισοπέδωση του Λιβάνου, η κόλαση της Λωρίδας της Γάζας, η χρήση βομβών διασποράς και φωσφόρου, οι νάρκες κατά γυναικοπαίδων κ.ά.

Ρωτώ λοιπόν: α) Γ ιατί πρέπει η Παλαιά Διαθήκη να διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία; Γιατί πρέπει τα παιδιά μας να μαθαίνουν την εβραϊκή μυθολογία και να αποδέχονται ως «θεϊκή διδασκαλία» τα σχετικά με τον άκρατο σοβινισμό των Εβραίων; Τι μας ενδιαφέρει εμάς ο Γ ιαχβέ των Εβραίων και ο «προφητάναξ» Δαβίδ; Τι μας ενδιαφέρει το «προπατορικό αμάρτημα»; β) Η ελληνική κυβέρνηση, εφόσον διαφωνεί με την πολιτική και την πρακτική του Ισραήλ κατά των Παλαιστινίων και του Λιβάνου και για τα εγκλήματα γενοκτονίας των Εβραίων, γιατί δεν δηλώνει ότι ο πρεσβευτής του Ισραήλ είναι «ανεπιθύμητο πρόσωπο»;

γ) Έως πότε οι Εβραίοι θα εξαργυρώνουν , εις βάρος μάλιστα των γειτόνων τους και κυρίως των αμάχων, τη «συναλλαγματική» του Ολοκαυτώματος; Ή μήπως το Ολοκαύτωμα δεν ήταν του ιδίου μεγέθους (ίσως και μεγαλυτέρου) για τους Ρομά, τους ομοφυλόφιλους, τους αναπήρους και τους πολιτικούς αντιπάλους των Ναζί; Όλους μαζί δεν τους έριχναν στους φούρνους και τους ομαδικούς τάφους;

δ) Τέλος, ποιος είπε ότι «οι θρησκείες είναι το όπιο του λαού»; Μήπως πρέπει να προσθέσουμε «οι θρησκείες που βασίζονται στην Παλαιά Διαθήκη και τον απανθρωπισμό που διδάσκει»;

Μονίμως απορών, Μιχάλης Δωρής Πολλές απορίες έχετε, αγαπητέ. Εγώ ξέρω μόνο το σωκρατικό, «εν οίδα ότι ουδέν οίδα». Ξέρω όμως και τούτο, ότι χωρίς να χαϊδεύουμε ένοχα αυτιά, πρέπει να σκεφτούμε πως ο χρόνος που εξαργυρώνουν εκείνοι τη «συναλλαγματική», όπως λέτε, είναι ένα τίποτα μπροστά στους αιώνες θρησκευτικού και κοινωνικού μίσους στο οποίο τους είχαμε καταδικάσει. Και που οδήγησε εκεί όπου οδήγησε. Ως προς τα υπόλοιπα, ας λύσουν οι θρησκείες μόνες τους τις αντιφάσεις τους. Εμάς μόνο να μην παρασύρουν στις διαμάχες τους.

Σεργου-πακτωλόπουλος


Ακόμα έναν πακτωλό χρημάτων, τα οποία προέρχονται από τον φόρο που καταβάλλει ο Έλληνας πολίτης δίκην εισφοράς, θα διαθέσει η ΕΡΤ για τον επερχόμενο διαγωνισμό της Γιουροβίζιον .

Έχοντας διαβάσει τι προτίθενται να κάνουν οι της ΕΡΤ, μεταξύ των οποίων να καλοπληρώσουν τους κατά τα άλλα συμπαθείς Φώτη Σεργουλόπουλο και Μαρία Μπακοδήμου για να είναι παρουσιαστές στη φιέστα που θα στήσουν εδώ, ερωτώ: δηλαδή θέλουν να μας πουν, ο πρόεδρος της ΕΡΤ και οι υψηλά αμειβόμενοι συνεργάτες του πως στην κρατικότατη ραδιοτηλεόραση δεν υπάρχει έστω ένα δίδυμο της προκοπής για να είναι οικοδεσπότες εκείνης της βραδιάς;

Είναι όλοι, άνδρες και γυναίκες, οι παρουσιαστές κατώτεροι των Σεργουλόπουλου- Μπακοδήμου ή δεν έχουν εκεί στην ΕΡΤ εμφανίσιμους και έξυπνους, με αίσθηση του χιούμορ και ευφράδεια; Αν ναι, τότε γιατί τους έχουν και τους πληρώνουν με τα χρήματα του Έλληνα πολίτη;

Φιλικά Ευθύμιος Χιόνης Το θάψατε το δίδυμο. Δεν είναι «της προκοπής», είναι όμως «κατά τα άλλα συμπαθείς». Τώρα, αν μπορούσαν ή δεν μπορούσαν να το καλύψουν εσωτερικά με άλλο δίδυμο… Τι να σας πω. Προσωπικά δεν ελπίζω πια ούτε στο τρίδυμο του Λαϊκού.

Τα δύο πρόσωπα του Ιανού


Κ ατάμεστος ο Ιανός, χθες , για να δει τον υπουργό Πολιτισμού σε ένα χαλαρό καφέ με ανοιχτή ατζέντα ενημέρωσης και διαλόγου. Η πρωτοβουλία δίνει έναν τόνο άνεσης. Καλή διάθεση, τσάι και συμπάθεια. Μόνο που σε μια ανοιχτή συζήτηση μπορείς να δεχθείς επίθεση από κάθε πικραμένο.

Κ αι δυστυχώς ή ευτυχώς , στον χώρο του πολιτισμού οι πικραμένοι είναι πολλοί. Γιατί δεν υπάρχουν λεφτά. Γιατί το υπουργείο αθετεί τις υποσχέσεις του. Γιατί οι σχολικές βιβλιοθήκες (που δεν είναι αποκλειστική του αρμοδιότητα) υπολειτουργούν. Γιατί τις επιχορηγούμενες μεταφράσεις ελληνικών βιβλίων σε ξένες γλώσσες (που είναι δική του αρμοδιότητα) καταντούν να τις επιχορηγούν από την τσέπη τους οι ίδιοι οι μεταφραστές. Γιατί ο Καραγκιόζης πεθαίνει. Γιατί το ασφαλιστικό των συγγραφέων δεν λύνεται. Γιατί ο ίδιος ο υπουργός δεν είχε και πολλή σχέση με τον χώρο αυτό πριν αναλάβει.

Στην αίθουσα, λοιπόν , υπήρχε ένταση. Ο υπουργός αντιπαρήλθε τις αιτιάσεις λέγοντας ότι ανάμεσα σε έναν τεχνοκράτη και έναν πολιτικό, ο πολιτικός είναι προτιμότερος. Και ότι πρώτη του προτεραιότητα είναι να νοικοκυρέψει το υπουργείο που υστερεί σε διοικητική δομή, είναι πολύ συγκεντρωτικό, έχει αναξιοποίητη περιουσία, ώστε να βρει πρόσφορο έδαφος ο… επόμενος υπουργός.

Μπορεί να είναι σωστό αυτό, δεν μπορείς όμως να λες σε ανθρώπους που περίμεναν λύσεις από κάμποσους προηγούμενους υπουργούς ότι τα προβλήματά τους θα τα λύσει ο επόμενος.

Μπορεί ο Ιανός να ήταν, μεταξύ άλλων, και θεός των διαβάσεων και των γεφυρών, η Ελλάδα όμως έχει ανάγκη από λύσεις τώρα.

Κ αι από υπουργό που να εμφυσήσει διάθεση και να δώσει κίνητρα ώστε να ξεφύγουμε από τη στείρα προγονολατρία και να παράξουμε δικό μας, υψηλού επιπέδου πολιτισμό. Όσο δεν γίνεται αυτό, ο καφές θα είναι πικρός. Κι από τα δύο πρόσωπα του Ιανού, θα βλέπουμε μόνο αυτό με τα μούσια.

Φοίβη