Με το νέο πολυσινεμά 10 αιθουσών «Starcity» στη Λεωφόρο Συγγρού, η Αθήνα

έφτασε αισίως να μετρά 290 κινηματογραφικές αίθουσες (οθόνες) και τα

10.000.000 εισιτήρια ετησίως – με φθίνουσα, πια, πορεία

Πώς γίνεται, μούλτιπλεξ (όπως το νέο των 10 αιθουσών «Starcity», Λ. Συγγρού

111) να ανοίγουν, αλλά τα εισιτήρια να μειώνονται; Απλό: οι πολυκινηματογράφοι

είναι μοντέρνοι και με ελάχιστο προσωπικό, ενώ οι μονοαίθουσες

πολυχρησιμοποιημένες και με το ίδιο προσωπικό.

Έτσι, λόγου χάριν, ένα πολυκινηματογραφικό συγκρότημα των 10 αιθουσών κόβει

εβδομαδιαίως γύρω στα 17.000 εισιτήρια, δηλαδή 1.700 ανά αίθουσα, όσα δηλαδή

και μία μονοαίθουσα. Όμως εκείνο που μετράει είναι: α) το άθροισμα των

εισιτηρίων, β) οι εισπράξεις από τα καταστήματα και το μπαρ και γ) η

εξαιρετικά (για τους ιδιοκτήτες) χαμηλή σχέση εξόδων-εσόδων.

Στο μεταξύ, η πτώση των εισιτηρίων (λένε πως διάγουμε τη χειρότερη περίοδο

κινηματογραφικώς από το 1990!) υπολογίζεται, κατά μέσον όρο, σε 20% έως 30%

στην Αττική και τουλάχιστον σε 50% στην ελληνική περιφέρεια. Φαντασθείτε (ας

πούμε) ότι στον Βόλο, όπου την περυσινή περίοδο είχαν κοπεί περίπου 22.000

εισιτήρια, σήμερα μετά βίας μετρούν 7.000!

Η διαβάθμιση της… ελεύθερης πτώσης που παρατηρείται στην Αττική έχει ως

εξής: οι πολυκινηματογράφοι με το μικρότερο – ακόμη – ποσοστό απωλειών μετρούν

ποσοστό της ελάχιστης τάξης τού 5%. Οι μονές αίθουσες, όμως, έχουν πληγές

βάθους έως και 35% στα εισιτήρια… Μάλιστα, τις καθημερινές οι περισσότερες –

αν όχι όλες – κοπανάνε μύγες, μετρώντας από 50 έως και 10 κεφάλια…

Μικρή ανάκαμψη γνώρισαν τόσο οι μονές αίθουσες όσο και τα πολυσινεμά με τη

«Λούφα και παραλλαγή 2: Σειρήνες στο Αιγαίο» του Νίκου Περάκη, που έκοψε ήδη

πάνω 1.050.000 εισιτήρια πανελλαδικά, αλλά η φθίνουσα πορεία δεν έχει

αναστραφεί. Την ίδια ώρα, το «Match point» του Γούντι Άλεν τα πάει καλά με

40.000 εισιτήρια στο πρώτο τετραήμερο προβολής του και το «Καληνύχτα, καλή

τύχη» του Τζορτζ Κλούνι εκτιμάται πως θα φθάσει τα 80.000 εισιτήρια,

πανελλαδικά.

Στο μεταξύ, το «Starcity» των 10 υπερσύγχρονων αιθουσών με οθόνες wall to wall

(από τη μία άκρη μέχρι την άλλη) και με ηχητικό σύστημα Dolby DTI,

εγκαινιάζεται σήμερα και απειλεί με λουκέτο όλες σχεδόν τις παραδοσιακές

αίθουσες της ευρύτερης περιφέρειας Καλλιθέας.

Είναι το πέμπτο πολυκινηματογραφικό συγκρότημα τής Odeon, χωρητικότητας 1.850

θεατών (προηγήθηκε το «Kosmopolis» της Λεωφόρου Κηφισίας), αντιπάλου τής

«Village» – η οποία προς το παρόν προηγείται σε αριθμό εισιτηρίων – και της

μικρότερης «Ster». Φυσικά, ανοίγει με όλα τα «εξαρτήματα» – δηλαδή Goody’s,

Palmier, Bistro, Creperie και φυσικά Bowling. H είσοδος είναι προς την άνοδο

της Συγγρού και από την τηλεφωνική γραμμή 801-11-6000 προ-αγοράζει κανείς το

εισιτήριό του (ή από τη διεύθυνση www.i-ticket.gr). Όσο για τα μελλοντικά

σχέδια, είναι ταξιδιωτικά. Διότι συντόμως θα ανοίξει Cinema Park, όπου με

θέαμα τριών (γιγαντιαίων) διαστάσεων θα ταξιδεύει κανείς εικονικά από το

Μαρόκο μέχρι τη Σιβηρία. Το νέο «όπλο» της βιομηχανίας του θεάματος, που στην

αρχή τουλάχιστον θα τρελάνει τον αμφιβληστροειδή του θεατή!

Τα χιόνια κατέβασαν κι άλλο τον δείκτη

Τώρα, από το μέτωπο των εισιτηρίων τα νέα είναι εντελώς… σιβηρικά. Τη

Δευτέρα, με τις πρώτες νιφάδες, τα εισιτήρια μειώθηκαν κατά 50%. Από 16.000

κάθε συνηθισμένη Δευτέρα, στις 7.000 – 8.000! Φαντασθείτε τι θα έχει συμβεί

τις υπόλοιπες ημέρες (δεν υπάρχουν ακόμη συγκεντρωμένα ακριβή στοιχεία), αν

λάβουμε υπόψη μας μια Δευτέρα χωρίς χιόνι! Αν υπολογίσουμε ότι συνολικά οι

υπάρχουσες οθόνες είναι 290 (μαζί με τις 10 που διαθέτει το νέο multiplex) και

το διαιρέσουμε διά των εισιτηρίων, τότε λαμβάνουμε το πάμπτωχο, «ρακένδυτο»

νούμερο των 55 θεατών ανά αίθουσα. Με το χιόνι; Μόλις 22! Διότι, εκτός των

άλλων, οι Έλληνες είναι οι χειρότεροι σινεφίλ της Γηραιάς Ηπείρου!

INFO

Επόμενα «γκανιάν» στις αίθουσες θεωρούνται το «Μόναχο» του Στίβεν Σπίλμπεργκ

(2 Φεβρουαρίου), το «Μυστικό του Broakback Mountain» (16/2) και το «Syriana» (Μάρτιος).