EINAI ΛΑΘΟΣ να ορίζεται η έννοια του βασικού μετόχου με κριτήριο το

ποσοστό μετοχών που κατέχεται. H επιλογή ποσοστού μετοχών είναι αυθαίρετη, δεν

στηρίζεται σε αντικειμενική αξιολόγηση. Γιατί να είναι 5%, όπως ισχύει μέχρι

σήμερα, ή 1%, όπως εισηγείται τώρα η κυβέρνηση, και να μην είναι 7% ή 0,5%;

Άλλωστε, αποφασιστική επιρροή στη λειτουργία π.χ. ενός Μέσου Μαζικής

Ενημέρωσης μπορεί να ασκεί και κάποιος που δεν είναι εμφανής εταίρος.

H προωθούμενη ρύθμιση για το ασυμβίβαστο μεταξύ συγγενών μέχρι τρίτου βαθμού

βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με την κοινοτική έννομη τάξη. Την αντίθεση προς

την κοινοτική έννομη τάξη ήδη έχουν επισημάνει εγγράφως αρμόδιοι υπηρεσιακοί

παράγοντες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση επιμένει στη

θέση της, ενώ γνωρίζει ότι είναι εξαιρετικά πιθανό να δικαιωθούν όσοι

προσφύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Είναι εμφανής η πρόθεσή της να κερδίσει

χρόνο, κατά τη διάρκεια του οποίου θα επιχειρήσει να ανακατανείμει μερίδια

εξουσίας είτε εις βάρος είτε υπέρ συγκεκριμένων οικονομικών κύκλων.

Το μεγάλο μέρος της διαπλοκής που αφορά τις προμήθειες και τα έργα παραμένει

εκτός των ρυθμίσεων που εισηγείται η κυβέρνηση. Και είναι αξιοπερίεργη η στάση

της αυτή. Με τα δημόσια έργα και τις προμήθειες στον δημόσιο τομέα δεν

ασχολούνται μόνο μερικοί ιδιοκτήτες Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Ασχολούνται

πολλοί άλλοι, για τους οποίους η κυβέρνηση – περιέργως – δείχνει να μην

ενδιαφέρεται. Αποδεικνύεται έτσι πως έχουν δίκαιο όσοι ισχυρίζονται ότι η

κυβέρνηση επιχειρεί ύποπτες κινήσεις για τη διαμόρφωση δικού της συστήματος

διαπλοκής.

Ο Χάρης Καστανίδης είναι Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ.