Σε 15 μέρες, η τριλογία του Μάτριξ ολοκληρώνεται με την ταυτόχρονη προβολή σε

περισσότερες από 50 χώρες της τελευταίας ταινίας «The Matrix Revolutions». Ο

Τζον Γκέτα είναι ο εγκέφαλος που δημιούργησε τα πρωτοποριακά ψηφιακά εφέ

φέρνοντας στη μεγάλη οθόνη το όραμα των αδελφών Γουατσόφσκι, που έγραψαν και

σκηνοθέτησαν την τριλογία.

Έχοντας ήδη στην κατοχή του ένα Όσκαρ για τη δουλειά του στο πρώτο

«Μάτριξ», ο Γκέτα θεωρείται από τους κορυφαίους δημιουργούς ψηφιακών κόσμων

στο Χόλιγουντ και πιστεύει ότι σύντομα οι δύο κόσμοι των ταινιών και των

παιχνιδιών θα ενωθούν σε ένα νέο υβρίδιο ψυχαγωγίας online. Στο τρίτο «Μάτριξ»

πάντως, όπως αποκαλύπτει στο «Wired online», η δουλειά του ήταν η δυσκολότερη

από όλες: «Αυτή τη φορά, η δράση εκτυλίσσεται στον κόσμο έξω από το Μάτριξ,

γι’ αυτό έπρεπε να οραματιστούμε, να σχεδιάσουμε και να χτίσουμε νέα σκηνικά

στην επιφάνεια της Γης. Βασιστήκαμε στην ιδέα μίας μελλοντικής Αμερικής, αλλά

στην εκδοχή μιας δυστροφικής, παράξενης, μετα-αποκαλυπτικής. Στο

«Revolutions», έπρεπε να δημιουργήσουμε έναν πραγματικό κόσμο, κάτι που είναι

ακόμα πιο δύσκολο από ένα φανταστικό τοπίο».

Ο Γκέτα δεν σχεδιάζει απλά τις σκηνές στον υπολογιστή – ή μάλλον σε δεκάδες

πανίσχυρα μηχανήματα ταυτόχρονα – αλλά δημιουργεί και τα ειδικά προγράμματα

για να τις φέρει στη μεγάλη οθόνη. Οι απαιτήσεις των Γουατσόφσκι ήταν αδύνατο

να υλοποιηθούν από τα υπάρχοντα software, έτσι ο Γκέτα και η ομάδα του

δημιούργησαν νέα δεδομένα, που έχουν ήδη προχωρήσει αρκετά βήματα μπροστά την

τεχνολογία των ψηφιακών εφέ. Οι περίφημες σκηνές με τον Νίο που αποφεύγει τις

σφαίρες σε αργή κίνηση, το κυνηγητό στον αυτοκινητόδρομο και τη μάχη του Νίο

με τους κλωνοποιημένους πράκτορες από τις δύο πρώτες ταινίες, είναι από αυτές

που μένουν στην ιστορία του σινεμά για την πρωτοποριακή τους τεχνολογία.

Αλλά η πολύχρονη και επίπονη ενασχόληση του Γκέτα με τον κόσμο του «Μάτριξ»

δεν τελειώνει εδώ. Μετά τις τρεις ταινίες, τη σειρά κινουμένων σχεδίων

«Animatrix» και το ηλεκτρονικό παιχνίδι, σειρά έχει το παιχνίδι online με τη

συμμετοχή χιλιάδων παικτών στον κυβερνοχώρο, που ήδη ετοιμάζεται. «Ελπίζουμε

να καλλιεργήσουμε μια κοινότητα παικτών που να συμμετέχουν ενεργά στις αρχές

τις τριλογίας. Από δω και πέρα, το κοινό θα μπορεί να ξεδιπλώνει και να

προχωράει την ιστορία ανεξάρτητα πλέον από εμάς που τη δημιουργήσαμε».