Την κατάθεση στη Βουλή, τις επόμενες ημέρες, νομοσχεδίου που προβλέπει τη
δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)
και από ιδιώτες, ανακοίνωσαν χθες ο υπουργός Μεταφορών – Επικοινωνιών κ. Χρ.
Βερελής και ο υφυπουργός κ. Αλ. Βούλγαρης. Μάλιστα ο τεχνικός έλεγχος
αναμένεται να επεκταθεί, περίπου ύστερα από έξι μήνες, και για τα δίκυκλα.
|
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Τη διευκόλυνση των πολιτών και τον έγκαιρο έλεγχο των οχημάτων υπόσχεται ο υπουργός
|
Όπως τόνισε ο κ. Βερελής στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα μπορούν να ελέγχονται μόνο τα
Ι.Χ. αυτοκίνητα, ενώ ο τεχνικός έλεγχος των λεωφορείων, φορτηγών και
επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης θα συνεχίσει να γίνεται αποκλειστικά
από τα κρατικά ΚΤΕΟ, η εποπτεία των οποίων έχει μεταβιβαστεί στις Νομαρχίες
της χώρας. Οι κάτοχοι των Ι.Χ. θα μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα αν θα
πηγαίνουν το όχημά τους σε ιδιωτικό ή κρατικό ΚΤΕΟ.
Ο υπουργός εξήγησε ότι σκοπός της ίδρυσης των ιδιωτικών ΚΤΕΟ είναι να
διευκολυνθούν οι πολίτες, αφού τα υπάρχοντα κρατικά ΚΤΕΟ (μόλις 58 σε όλη τη
χώρα, από τα οποία μπορεί να ελεγχθεί μόνο το 55% των οχημάτων που
κυκλοφορούν) δεν επαρκούν για τον έγκαιρο έλεγχο των οχημάτων και οι κάτοχοί
τους υποχρεώνονται να περιμένουν στις ουρές, να μη μπορούν να κλείσουν
ραντεβού κ.λπ. Οι αρμόδιοι του υπουργείου ελπίζουν ότι με την ίδρυση ιδιωτικών
ΚΤΕΟ θα αναβαθμιστεί γενικότερα ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων που θεωρείται
καθοριστικός παράγοντας για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και για
τη βελτίωση του περιβάλλοντος (περιορισμός καυσαερίων κ.λπ.). Ελπίζουν επίσης
ότι ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων θα σταματήσει να αποτελεί «αντικείμενο
εμπορίου», όπως ακριβώς αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, φράση που
αποτελεί ευθεία αναφορά στα όσα ακούονται για αθέμιτες συναλλαγές στα σημερινά
ΚΤΕΟ. Τα πρώτα ιδιωτικά ΚΤΕΟ υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσουν εντός του 2002
και το ποσόν που θα πληρώνουν οι κάτοχοι των Ι.Χ. θα αποτελεί αντικείμενο
ελεύθερης διαπραγμάτευσης μεταξύ ιδοκτητών ΚΤΕΟ και αυτοκινήτων. Όμως το 10%
των εισπράξεων των ιδιωτικών ΚΤΕΟ από ελέγχους Ι.Χ. θα αποδίδεται στο Ελληνικό
Δημόσιο.
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα μπορεί να ιδρύσει οποιαδήποτε επιχείρηση, εκτός από αυτές που
ασκούν εμπόριο αυτοκινήτων για τις οποίες θεσπίζεται το ασυμβίβαστο λόγω
«σύγκρουσης συμφερόντων». Τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων μπορούν να
ιδρύσουν ΚΤΕΟ αρκεί να μη συστεγάζονται με το συνεργείο.
Για την ίδρυση ιδιωτικού ΚΤΕΟ τίθενται αυστηρές προϋποθέσεις όπως: να υπάρχει
οικόπεδο τουλάχιστον τριών στρεμμάτων, να στελεχωθεί με προσωπικό του οποίου
οι τεχνικές γνώσεις θα είναι πιστοποιημένες, να γίνεται επιμόρφωση του
προσωπικού, να διαθέτει κατάλληλους βοηθητικούς χώρους, να μπορεί να ασκείται
ο έλεγχος σε αυτόματη γραμμή ελέγχου κ.λπ.
Ο κ. Βερελής ανακοίνωσε επίσης ότι, από πλευράς Πολιτείας, ο έλεγχος των ΚΤΕΟ
(δημοσίων και ιδιωτικών) θα γίνει αυστηρότερος. Μάλιστα για τον σκοπό αυτό
συστήνεται στο υπουργείο Μεταφορών – Επικοινωνιών μια νέα Διεύθυνση, η
Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών, η οποία αναλαμβάνει τον έλεγχο
και την εποπτεία όλων των ΚΤΕΟ αλλά και των θεμάτων ασφαλείας όλων των μέσων
σταθερής τροχιάς (τρόλεϊ, Μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ).