«Επιμηθεύς: Αυτός που χαρακτηρίζεται από έλλειψη προνοητικότητας και
διαπιστώνει εκ των υστέρων εκείνο που θα έπρεπε να είχε ήδη πράξει».


Έτσι λέει το Λεξικό της ελληνικής γλώσσας του Γ. Μπαμπινιώτη και ανάλογα
φαίνεται ότι λειτουργεί η κρατική μηχανή, η οποία τώρα ανακαλύπτει τα
προβλήματα της επιβατηγού ναυτιλίας και αναζητεί λύσεις για πράγματα που θα
έπρεπε να είχαν ήδη προβλεφθεί.


Και αυτή η τακτική εφαρμόζεται πάντοτε ύστερα από κάποια καταστροφή και
τραγωδία, από τους σεισμούς μέχρι και τα ναυάγια.


Έτσι ­ και ενώ οι τάφοι των άδικα χαμένων επιβατών είναι ακόμα ανοιχτοί ­ η
κοινή γνώμη θα πρέπει να κάνει μία εβδομάδα υπομονή μέχρι να ανακοινωθούν τα
(νέα) μέτρα για τη ναυτιλία.


Τα (νέα) μέτρα για τα καράβια θα αποφασισθούν την επόμενη εβδομάδα από το
Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε και χθες για να κάνει έναν πρώτο
απολογισμό των κρατικών αντανακλαστικών στην υπόθεση του ναυαγίου (κρίθηκαν
ικανοποιητικά) και να αποφασίσει ότι πρέπει να χυθεί άπλετο φως και να
καταλογισθούν οι ευθύνες προς κάθε κατεύθυνση, όπως τονίστηκε σχετικά. Στο
Υπουργικό Συμβούλιο έγινε και αναφορά για τον συγκεκριμένο ρόλο που (δεν)
έπαιξαν την κρίσιμη στιγμή αξιωματούχοι του σκάφους, οι οποίοι αντί να
εποπτεύουν το τιμόνι είχαν άλλες ­ πιο ενδιαφέρουσες κατά την εκτίμησή τους ­
ενασχολήσεις.


Στις ενασχολήσεις αυτές αποδίδονται και τα αίτια της πρόσκρουσης του πλοίου
στη βραχονησίδα και τα όσα τραγικά επακολούθησαν.


Στον κυβερνητικό προβληματισμό για τα μέτρα που θα ληφθούν για τη ναυτιλία
περιλαμβάνεται και το πρόβλημα της ηλικίας των σκαφών που μεταφέρουν επιβάτες
και οι σκέψεις είναι να μειωθεί το όριο αυτό ­ έστω και κατόπιν εορτής και για
το μέλλον ­ από τα τριάντα πέντε στα τριάντα χρόνια ή και λιγότερο.


Ακόμα αντιμετωπίζεται και η περίπτωση επίσπευσης της άρσης του καμποτάζ, ώστε
να καταστεί δυνατό το άνοιγμα των δρομολογίων και να επιτραπεί η δρομολόγηση
και ξένων πλοίων. Ωστόσο, η κατάργηση του καμποτάζ αντιμετωπίζει προβλήματα,
καθώς από χρόνια υπάρχει ισχυρή πίεση εκ μέρους των εφοπλιστών και άλλων που
διατείνονται ότι έτσι κινδυνεύει με αφελληνισμό η ναυτιλία. Ενώ όσο τα πλοία
είναι ελληνόκτητα τα πάντα βαίνουν καλώς, όπως αποδείχθηκε άλλωστε και στις
Πόρτες της Πάρου και με τα όσα επακολούθησαν με τη (μη) χρήση των σωστικών
μέσων και την ετοιμότητα του πληρώματος.


Σε ανθρώπινο επίπεδο, η υπόθεση του ναυαγίου εισήλθε από χθες στην πιο τραγική
της φάση με τη μεταφορά των νεκρών από την Πάρο με εναέρια μέσα που διέθεσε ο
κρατικός μηχανισμός.


Η μεταφορά αυτή, όπως αναφέρθηκε με ιδιαίτερη ενάργεια στο Υπουργικό
Συμβούλιο, έγινε ομαλά παρά την έλλειψη επαρκών χημικών μέσων, όπως
διαβεβαίωσε αρμόδιος υπουργός. Τέτοια επιτυχία...


Την ίδια στιγμή πολιτικές διαστάσεις τείνει να λάβει η υπόθεση της (μη)
χρησιμοποίησης του ελικοπτέρου παντός καιρού που έμεινε ανενεργό τις πρώτες
κρίσιμες ώρες του ναυαγίου.


Και αυτό γιατί στην υπόθεση αυτή παρενεβλήθη ο αρχηγός της Ν.Δ. για να
κατηγορήσει την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στο συγκεκριμένο ζήτημα.


Από την πλευρά τής κυβέρνησης υποστηρίχθηκε η εκδοχή ότι το πλήρωμα του
ελικοπτέρου δεν ήταν επιχειρησιακά έτοιμο για πτήση και διάσωση τη νύχτα.
Σχετική δε, αναφορά έγινε και στο Υπουργικό Συμβούλιο και έτσι, κατά την
κυβέρνηση, το ζήτημα αυτό έχει κλείσει.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από