Από τότε που ξεκίνησαν τα γυρίσματα για τη συνέχεια της ταινίας «Ο Διάβολος φορούσε Prada 2» δεν υπάρχουν και πολλές πιθανότητες να μη δει κάποιος χρήστης του Internet εικόνες από την επανένωση της Αν Χάθαγουεϊ και της Μέριλ Στριπ στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Και δεν θα είναι η μόνη ταινία για την οποία ο μηχανισμός επικοινωνιακής προβολής των εταιρειών του Χόλιγουντ διαφημίζει τις παραγωγές της επόμενης χρονιάς, ήδη από το φετινό καλοκαίρι.
Ακόμα και ο Κρίστοφερ Νόλαν, ο οποίος ελέγχει να μη διαρρέει το υλικό των ταινιών του πέρα από ένα τρέιλερ, δεν τα κατάφερε με την πολυαναμενόμενη «Οδύσσειά» του. Και ένα ολιγόλεπτο βίντεο teaser του «The Odyssey» εμφανίστηκε πριν από έναν μήνα. Περίπου έναν χρόνο πριν από την προγραμματισμένη κυκλοφορία του τον Ιούλιο του 2026 και συνοδεύτηκε από πωλήσεις εισιτηρίων για επιλεγμένες ώρες προβολής του. Τι λέει αυτό το προωθητικό υλικό; Περίπου την περίληψη της «Οδύσσειας», τον κατάλογο με τους μεγάλους σταρ του Χόλιγουντ που εμφανίζονται στην ταινία. Καθώς και ότι ο Τομ Χόλαντ θα υποδύεται τον Τηλέμαχο.
Ο Τομ Χόλαντ, ο οποίος θα ξανακυκλοφορήσει στη μεγάλη οθόνη ως Σπάιντερμαν τον Ιούλιο του 2026, αλλά ήδη πρωταγωνιστεί σε προωθητικό βίντεο από τα πλατό γυρισμάτων του «Spider-Man: Brand New Day» για να αποκαλύψει στους φαν τις (ελάχιστες) διαφορές που έχει η στολή του σε σχέση με τις προηγούμενες ταινίες.
Σε κάποιον βαθμό, αυτή είναι η συνηθισμένη πρακτική της πρόωρης δημοσιότητας εδώ και δεκαετίες. Καθώς τα τηλέφωνα γεμίζουν με ψηφιακό περιεχόμενο που διαρκώς εμπλουτίζεται γύρω από την εξέλιξη παραγωγής μιας ταινίας, τα τρέιλερ, οι αφίσες και τα τηλεοπτικά διαφημιστικά σποτ έχουν παρέλθει. Σωστά;
Το «Weapons»
Ισως όχι. Η μεγαλύτερη πρεμιέρα των τελευταίων εβδομάδων ήταν η ταινία τρόμου «Weapons» (από 21/7 και στην Ελλάδα), η οποία ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Η βάση του μάρκετινγκ της ταινίας ήταν μερικά τρέιλερ που έδειχναν πολλές τρομακτικές εικόνες, αλλά δεν αποκάλυπταν πολλά για την πλοκή, πέρα από αυτά που μαθαίνει κανείς στα πρώτα δύο λεπτά της ταινίας: μια νύχτα, μια ομάδα μαθητών της Τρίτης Δημοτικού από την ίδια τάξη σηκώνονται μυστηριωδώς από τα κρεβάτια τους, τρέχουν έξω και εξαφανίζονται στη νύχτα. Δεν χρειάστηκαν ανακοινώσεις για το καστ, προωθητικά βίντεο ή ανταποκρίσεις από τα πλατό. Για περισσότερο από έναν χρόνο, το μόνο που επαναλαμβανόταν για την ταινία στις εκδόσεις του Χόλιγουντ ήταν ότι επρόκειτο για μια «επική ταινία τρόμου» με κάποια κοινά στοιχεία από μια κλασική ταινία του 1999, το «Magnolia» του Πολ Τόμας Αντερσον.
Τα πολυδιαφημισμένα σίκουελ του επόμενου έτους θα προσελκύσουν πιθανώς και πάλι τα πλήθη. Η Στριπ, η Χάθαγουεϊ, ο Νόλαν, ο Σπάιντερμαν και όποιος παίζει στους «Avengers» αυτές τις μέρες έχουν όλοι πολλούς θαυμαστές. Αλλά η βιασύνη των στούντιο να διογκώσουν σε επική κλίμακα κάτι που κανονικά θα ήταν απλώς μια αναφορά σε ένα δελτίο Τύπου εξακολουθεί να φαίνεται υπερβολική – χαρακτηριστικό παράδειγμα το δίλεπτο προωθητικό βίντεο της Disney που δείχνει τις… καρέκλες με τα ονόματα των πρωταγωνιστών της ταινίας «Avengers: Doomsday», η οποία θα κάνει πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2026.







