Για μένα όλη η αφήγηση του έργου γίνεται μέσα από τα μάτια του Χορού. Ενας λαός, ένα πλήθος που έχει συναινέσει στην αρχή του ενός, ένας λαός πιστός και υπάκουος που μπροστά στον αφανισμό που υφίσταται χάνει την Πίστη και την υπακοή του στο σύστημα εξουσίας και βρίσκεται έκθετος και μετέωρος, χωρίς να ξέρει ποια θα είναι η επόμενη στιγμή του. Επειδή αυτό είναι ένα σύμπτωμα που βλέπουμε παντού γύρω μας, στη χώρα μας, στην Ευρώπη, στην Αμερική, σε όλο τον κόσμο, με ενδιέφερε επί σκηνής να βλέπουμε ανθρώπους αναγνωρίσιμους, πολίτες μιας οποιασδήποτε κοινωνίας που περνάνε όλη την πορεία – από την απόλυτη Πίστη, στην απώλειά της και στην απόγνωση. Το έργο για μένα ανοίγει τρομερά ζητήματα γύρω από το κοινωνικό συμβόλαιο, που εκχωρεί όλη την εξουσία σε μια αρχή που είναι ικανή για το καλύτερο και για το χειρότερο. Στην περίπτωση των «Περσών» βλέπουμε το χειρότερο. Ενα πλήθος που με πίστη στον ηγέτη του αφανίζεται και έχει να διαχειριστεί μια εκατόμβη νεκρών, που βασίστηκε στην έπαρση του ενός, στην επεκτατικότητα και την άτη του Ξέρξη. Νιώθω ότι βρισκόμαστε σ’ ένα τέτοιο σημείο ως κοινωνία παγκοσμίως, προδομένοι χρόνια από πολιτικές επιλογές άστοχες και επιζήμιες, και ο Αισχύλος πολύ πιο προοδευτικά και με μεγαλύτερο θάρρος απ’ αυτό που εμείς έχουμε σήμερα ανοίγει διεισδυτικά αυτό το ζήτημα. Εναν τέτοιο λαό ήθελα να συνθέσω πάνω στη σκηνή – που βρίσκεται σ’ αυτό ακριβώς το σημείο που βρισκόμαστε. Και ένας τέτοιος λαός έχει ασφαλώς ηλικιωμένους, νέους, γυναίκες, παιδιά. Ολοι αυτοί βρίσκονται εκεί για να συζητήσουν τι έπεται της μεγάλης καταστροφής και της μεγάλης προδοσίας. Είναι εκεί για να ανοίξουν διάλογο με τους πολιτικούς αρχηγούς, την Ατοσσα, το φάντασμα του ιδανικού τους ηγέτη Δαρείου και τέλος τον Ξέρξη, για να έρθουν αντιμέτωποι με την πικρή και ωμή πραγματικότητα. Η πολιτική αρχή αποδίδει τον αφανισμό του λαού στον Θεό και ποτέ στη λάθος πολιτική απόφαση και προτείνει τη συνέχεια της εξουσίας με όποιο κόστος. Κι εκεί έρχεται πραγματικά αντιμέτωπη με έναν λαό που ζητάει από την πολιτική αρχή να πάρει την ευθύνη.