Ολοι όσοι έχουν διασχίσει τον εθνικό δρόμο που συνδέει τα χωριά της Τοσκάνης έχουν δει τις γιγάντιες φιγούρες της να προβάλλουν ανάμεσα από τα κυπαρίσσια σχηματίζοντας τον πολύχρωμο παράξενο ανοίκειο κήπο των Ταρό. Κι αν το ταξίδι τους συνέχιζε προς το Παρίσι οι πληθωρικές γυναίκες της, γνωστές ως Νανά, τους υποδέχονταν μαζί με κάποιες σκελετωμένες φιγούρες που στροβιλίζονταν γύρω από τα σιντριβάνια στην κρήνη της πλατείας Ιγκόρ Στραβίνσκι στην πλαϊνή όψη του Κέντρου Πομπιντού. Η αυτοδίδακτη δημιουργός τους, Νίκι ντε Σεν Φαλ, ήταν σε λίγους γνωστή. Ομως η όμορφη αβανγκάρντ γαλλοαμερικανίδα καλλιτέχνις με την αριστοκρατική καταγωγή υπήρξε μία από τις πιο δημιουργικές προσωπικότητες της τέχνης του τέλους του 20ού αιώνα . Αυτή η μοναδική γυναίκα που συμμετείχε στην ομάδα των Νέο-Ρεαλιστών, ( σύγχρονοι των Αμερικανών εκπροσώπων του Pop κινήματος) σύντροφος ζωής του Ελβετού γλύπτη Ζαν Τιγκελί βγαίνει από τη σιωπή, χάρη στην πρώτη αναδρομική έκθεση που οργανώνεται από αμερικανικό μουσείο. To MoMa -PS1 παρουσιάζει 200 έργα της και τη συστήνει στο κοινό με την έκθεση «Niki de Saint Phalle: Structures for Life».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ