Επενδύσεις συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ στην επόμενη τριετία για την αναβάθμιση και επέκταση του εθνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου δρομολογεί ο ΔΕΣΦΑ. Πιο συγκεκριμένα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ενέκρινε το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης (2020-2029) συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ και για την πρώτη τριετία ξεχωρίζουν τέσσερις κατηγορίες έργων:

1. Εργα ανάπτυξης, απαραίτητα για την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος μεταφοράς (125 εκατ. ευρώ).

Τα έργα αυτά περιλαμβάνονται στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΔΕΣΦΑ για την αποσυμφόρηση του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), την αύξηση της αποδοτικότητας και ευελιξίας του συστήματος και των χρηστών.

2. Εργα εγκατάστασης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) (40,5 εκατ. ευρώ).

Τα έργα αυτά αποτελούν μέρος των απαραίτητων βημάτων για την υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο στην Ανατολική Μεσόγειο, καθιστώντας την Ελλάδα κεντρικό σημείο για την προμήθεια και διανομή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επιπλέον, μέσα από τα συγκεκριμένα έργα θα είναι δυνατή η χρήση του φυσικού αερίου σε περιοχές που είναι απομακρυσμένες από το δίκτυο.

3. Διασύνδεση Ελλάδας – Β. Μακεδονίας (Αγωγός Νέας Μεσημβρίας – Εύζωνες / Γευγελή και Μετρητικός σταθμός) (48 εκατ. ευρώ).

4. Εργα Ανάπτυξης για την προμήθεια φυσικού αερίου σε νέες περιοχές (22,04 εκατ. ευρώ).

Τα συγκεκριμένα έργα θα επιτρέψουν τη σύνδεση νέων χρηστών στο σύστημα μεταφοράς, προμηθεύοντας με φυσικό αέριο περιοχές όπου το φυσικό αέριο δεν έχει φτάσει ακόμα, επεκτείνοντας το σύστημα μεταφοράς του ΔΕΣΦΑ και αυξάνοντας τη χρήση του φυσικού αερίου.

Vidcast: Στα Σχοινιά