Η οικονομία καυσίμου δεν αφορά μόνο τους οδηγούς των αυτοκινήτων αλλά και όσους κινούνται καθημερινά με τις μοτοσικλέτες. Σαφώς, οι κανόνες της οικονομικής οδήγησης αφορούν πρωτίστως όσους έχουν αποφασίσει να οδηγούν μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού αν και αυτό θα πρέπει να απασχολεί και όσους κάνουν χρήση μικρότερων δικύκλων, όπως παπιά, σκούτερ, μοντέλα, που είναι έχουν και τη μερίδα του λέοντος στις ελληνικές πόλεις.

Τσεκ στα μηχανικά του μέρη

Κανόνας πρώτος: η μηχανολογική κατάσταση της μοτοσικλέτας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την οικονομία καυσίμου. Μια καλοσυντηρημένη μοτοσικλέτα – που έχει αλλάξει λάδια κ.α. – είναι απολύτως φυσικό να συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου, σε αντίθεση με μια παραμελημένη ως προς τα σέρβις της μοτοσικλέτα. Ένα σέρβις στα μπουζί, τα λάδια, μια σωστά ρυθμισμένη αλυσίδα κ.α. μειώνουν την πιθανότητα έκτακτων ζημιών – πχ στη μέση του δρόμου – και συμβάλλουν στην οικονομία καυσίμου.

Οδηγήστε οικονομικά

Όπως και στο αυτοκίνητο έτσι και στη μοτοσικλέτα, οι ήπιοι χειρισμοί δίνουν ένα ισχυρό αβαντάζ στην εξοικονόμηση καυσίμου. Αποφύγετε τις απότομες αντιδράσεις, τα φρεναρίσματα «τελευταίας στιγμής», αλλά και τις σπορ επιταχύνσεις, που μπορεί να σας κοστίζουν στην τσέπη σας.Βρείτε τον ιδανικό δρόμο για τη διαδρομή σπίτι – δουλειά. Μπορεί να βρείτε έναν πιο σύντομο δρόμο, όπως αυτός να έχει πολλές ανηφόρες που συνήθως ανεβάζουν δραματικά την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, σβήνετε στα φανάρια τον κινητήρα, όταν διαπιστώνετε ότι αργεί να ανάψει πράσινο. Οι παραπάνω συμβουλές μπορεί να συντελέσουν στην εξοικονόμηση καυσίμου από 10% έως και 30%, ανάλογα με το πόσο …ελαφρύ είναι το χέρι σας στο γκάζι, αλλά, και ο τύπος της μοτοσικλέτας.

Ξαλαφρώστε την από τα περιττά βάρη

Τα επιπλέον μπαγκάζια μπορεί να αυξήσουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου – έως και 30% ! Αδειάστε από τη μπαγαζιέρα τα περιττά πράγματα που ίσως να μην σας χρειάζονται, ώστε να μην επιβαρύνετε με επιπλέον κιλά την μοτοσικλέτα σας. Μια φορτωμένη μοτοσικλέτα, εκτός από επηρεάζει την ευστάθεια της, μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου  και οι επισκέψεις στον βενζινά να είναι ακόμη πιο συχνές από το επιθυμητό. Οικονομία είναι να πραγματοποιείται και μόνο σας, αρκεί να είστε σίγουροι για αυτό που πράττετε, μερικές μικροεπισκευές. Όπως η ρύθμιση της αλυσίδας, η αντικατάσταση ενός ανταλλακτικού στα εξωτερικά μέρη – πχ ένα φλας – αλλά και μια αλλαγή λαδιών.

Πίεση ελαστικών, το μυστικό της οικονομίας

Τα ελαστικά είναι το μοναδικό μέρος της μοτοσικλέτας που έχει επαφή με την άσφαλτο. Στο πλαϊνό τμήμα των ελαστικών αναγράφεται από τον κατασκευαστή το μέγιστο φορτίο που μπορούν να δεχτούν και σε ποια πίεση, όταν είναι κρύα. Ελέγχετε την πίεση, μόνο όταν τα λάστιχα είναι ακόμα κρύα. Ένα ελαστικό με χαμηλή πίεση φθείρεται ταχύτερα (λειτουργεί σε υψηλότερες θερμοκρασίες), αυξάνει την κατανάλωση και μειώνει την κατευθυντικότητα.