Την προκήρυξη-μανιφέστο της νέας οργάνωσης Επαναστατικό Απελευθερωτικό Μέτωπο, την οποία επιχειρεί να εμφανίσει ως νέο ΕΑΜ αλλά και ως συνέχεια της 17 Νοέμβρη, δημοσιοποίησε χθες μέσω του Διαδικτύου ο δραπέτης Χριστόδουλος Ξηρός. Μάλιστα, για να πείσει για τη γνησιότητα της προκήρυξης τη συνοδεύει με βίντεο –κατά τα πρότυπα διεθνών τρομοκρατών –στο οποίο εμφανίζεται ο ίδιος να διαβάζει αποσπάσματα του κειμένου.

ΤΟ ΝΤΕΚΟΡ. Το ιδεολογικό στίγμα που αποδίδει στον εαυτό του επιχειρεί να το προσδιορίσει στο ντεκόρ που χρησιμοποιεί: ένα μαύρο πανό, στο οποίο έχουν επικολληθεί οι εικόνες του Τσε Γκεβάρα, του Γεωργίου Καραϊσκάκη, του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και του Αρη Βελουχιώτη. Τόσο με τις συγκεκριμένες εικόνες όσο και στο κείμενό του επιχειρεί να συνδέσει τον εαυτό του με συγκεκριμένες ιστορικές στιγμές. Η προκήρυξη του δραπέτη δολοφόνου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα Indymedia και έως αργά χθες βρισκόταν σε εξέλιξη η έρευνα για να διαπιστωθεί πώς και από πού αναρτήθηκε. Ο Ξηρός επιχειρεί να εμφανίσει εαυτόν ως λαϊκό αγωνιστή, χρησιμοποιεί αντιμνημονιακή ρητορική και θέλοντας να πείσει ως συνεχιστής της δράσης της 17 Νοέμβρη αφενός υπογράφει το κείμενο ως «ελεύθερο μέλος της 17Ν», αφετέρου επαναφέρει εκφράσεις που αποτέλεσαν σφραγίδα στις προκηρύξεις με συντάκτη τον Αλέξανδρο Γιωτόπουλο. Πάντως η προκήρυξη φανερώνει και στοιχεία ιδεολογικής σύγχυσης του συντάκτη της, καθώς την ίδια στιγμή που καταφέρεται εναντίον της περίφημης (κατά 17 Νοέμβρη) ΛΜΑΤ (Λούμπεν Μεγαλοαστική Τάξη) εμφανίζεται ως προστάτης της μεσαίας τάξης που έπεσε θύμα του Μνημονίου, εξαιτίας του οποίου καταστράφηκε.

ΣΤΟΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ. Το κείμενο του Ξηρού, που, αν δεχθεί κανείς ό,τι γράφει, έχει συνταχθεί στο μεγαλύτερο μέρος του εντός των φυλακών του Κορυδαλλού την παραμονή της άδειας-απόδρασης (και λίγο πριν από το τρομοπάρτι με τους Πυρήνες της Φωτιάς), είναι γεμάτο απειλές κατά πάντων. Ωστόσο το μένος του στρέφεται κυρίως εναντίον των δημοσιογράφων, στους οποίους ουσιαστικά «αφιερώνει» το δεύτερο τμήμα του κειμένου του, το οποίο φέρεται να έχει συνταχθεί στις 14 Ιανουαρίου. Οι χαρακτηρισμοί είναι ενδεικτικοί: «απατεώνες», «φερέφωνα» «δωσίλογοι», «δεν σας σώζει τίποτα», αλλά και «τσανάκια», εννοώντας –μάλλον –«τσιράκια», ενώ εκφράζοντας εκδικητική διάθεση αφιερώνει στους δημοσιογράφους τον στίχο από το τραγούδι «Καραϊσκάκης», «όταν γυρίσω θα σας γαμ…». Οι απειλές κορυφώνονται με την υπενθύμιση φράσης από τη δήλωση αντί απολογίας που είχε κάνει στο Εφετείο το 2006: «Δεν είμαι σε καμία περίπτωση αυτό που περιγράφετε, σίγουρα όμως είμαι αυτό που φοβάστε».

ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ. Η δομή της προκήρυξης επιχειρεί να αντιγράψει τα κείμενα ανάληψης ευθύνης της 17 Νοέμβρη. Ωστόσο, επειδή δεν είναι «ελίτ» όπως ο Γιωτόπουλος, χρησιμοποιεί και διατυπώσεις του πεζοδρομίου. Ο Ξηρός επιχειρεί γενική θεώρηση/αποτίμηση της πολιτικής κατάστασης, αναλύοντας και αποδίδοντας ευθύνες (κυρίως στους δημοσιογράφους) ακόμη και για την άνοδο της Χρυσής Αυγής. Στη συνέχεια του κείμενου, που χωρίζεται σε οκτώ ενότητες, ο Ξηρός μιλάει για πόλεμο και επαναλαμβάνει το μότο «σύγκρουση και ανατροπή». Ταυτόχρονα κάνει προσκλητήριο στον χώρο της Ακρας Αριστεράς, αλλά και στις οργανώσεις της εγχώριας τρομοκρατίας που εμφανίστηκαν μετά την εξάρθρωση της 17 Νοέμβρη. Μάλιστα ο δραπέτης δολοφόνος επιχειρεί να θέσει υπό την ομπρέλα του τους πάντες: από εκείνους που έκαναν καταδρομικές επιχειρήσεις στα σουπερμάρκετ και στις λαϊκές αγορές έως τον Μαζιώτη και τη Ρούπα (Επαναστατικός Αγώνας), τη Σέχτα Επαναστατών και βεβαίως τη Συνωμοσία των Πυρήνων της Φωτιάς.

«Σύντροφοι της Ακρας Αριστεράς και της αναρχίας, όσοι έχετε ακόμη μέσα σας το μικρόβιο της επανάστασης, ξεχάστε τις «διαφορές» και τις οριοθετήσεις. Δεν είναι καιρός για εσωστρέφεια και αυτοκατανάλωση, είναι ώρα της μάχης, ο εχθρός είναι απέναντι και εκεί πρέπει να στραφούμε όλοι. Ξεκινήστε σήμερα, τώρα, πόρτα πόρτα, γειτονιά γειτονιά, δεν έχουμε πλέον καιρό για χάσιμο. Είμαστε αντάρτες, και τέτοιοι θα παραμείνουμε μέχρι τέλους. Η δική μας βία είναι επιβεβλημένη. Είμαστε η κόψη του σπαθιού η τρομερή».

ΟΙ ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ. Ομως, μόλις μία ημέρα μετά το μνημόσυνο του Θάνου Αξαρλιάν, ο Ξηρός έχει το θράσος να καλέσει σε συμπόρευση τους πολίτες, τους καθημερινούς ανθρώπους, προκειμένου να οργανώσουν ομάδες αντίδρασης σε αποκοπές ρεύματος ή κατασχέσεις. Ο Ξηρός, που ξεκινά το κείμενο με αναφορά στον Αριστοτέλη –όποιος έχει δίκαιη αιτία και δεν οργίζεται είναι ανήθικος –συνεχίζει με απόσπασμα από τον Δ. Γληνό και το μανιφέστο του ΕΑΜ (τι είναι και τι θέλει το ΕΑΜ), καταλήγει με τη φράση του Αρη Βελουχιώτη «καλή αντάμωση στα γουναράδικα».

Ειδική χλευαστική αναφορά, πάντως, κάνει στο σωφρονιστικό σύστημα και στην άδεια που του δόθηκε, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι το γεγονός πως έπεισε για να παίρνει άδειες είναι προσωπική του επιτυχία, ενώ στη συνέχεια επιβεβαιώνει πέραν κάθε αμφιβολίας τους φόβους επανενεργοποίησής του λέγοντας: «Πήρα για άλλη μια φορά την απόφαση να βροντήξω ξανά το αντάρτικο ντουφέκι».

ΟΙ ΠΥΡΗΝΕΣ. «Συντροφικούς χαιρετισμούς» στον Χριστόδουλο Ξηρό απηύθυνε αργά χθες το βράδυ ο αποκαλούμενος Πυρήνας Φυλακής της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς, εκδηλώνοντας για δεύτερη φορά ανοιχτά τη συμπόρευση της οργάνωσης με τον δραπέτη. «Μπορεί οι λέξεις να διαφοροποιούνται αλλά οι πράξεις μάς ενώνουν», αναφέρουν οι Πυρήνες στο υστερόγραφο κειμένου, το κύριο μέρος του οποίου υπογράφει ο Γεράσιμος Τσάκαλος με την ιδιότητα του μέλους των Πυρήνων και δημοσιοποιήθηκε στο site Inter Αrma.