Ο σερ Αρθουρ Κόναν Ντόιλ δεν είναι από τους συγγραφείς που αγνοήθηκαν στην εποχή τους. Το αντίθετο μάλιστα. Οταν είχε πια αγανακτήσει από τη δημοτικότητα του ήρωά του, του Σέρλοκ Χολμς, και ήθελε να γίνει γνωστός για άλλα λογοτεχνικά του έργα, οι θαυμαστές του ήταν τόσο φανατικοί που δεν τον άφησαν. Μόλις τόλμησε να σκοτώσει τον Χολμς, έπεσαν όλοι πάνω του με αποτέλεσμα να τον αναγκάσουν να τον αναστήσει.

Αλλά και μετά τον θάνατο του δημιουργού του, ο Χολμς παρέμεινε ο πλέον εμβληματικός ήρωας της αστυνομικής λογοτεχνίας. Δεύτερος κατά σειρά εμφάνισης – είχε προηγηθεί ο Ογκίστ Ντιπέν του Εντγκαρ Αλαν Πόε – αλλά πρώτος σε δημοτικότητα. Τα τέσσερα μυθιστορήματα και τα πενήντα έξι διηγήματα που άφησε ο συγγραφέας – γιατρός Κόναν Ντόιλ δεν στάθηκαν μάλιστα αρκετά να σβήσουν τη δίψα των αναγνωστών. Είναι χαρακτηριστικό ότι συνεχίστηκαν να γράφονται από ‘δώ και από ‘κεί ιστορίες με πρωταγωνιστή τον Χολμς ενώ οι αυθεντικές του ιστορίες υποβλήθηκαν σε πολλά μαρτύρια, έγιναν από ραδιοφωνικές διασκευές μέχρι και κόμικς.

Ούτε όμως αυτό στάθηκε αρκετό. Ετσι πριν από λίγο καιρό, το ίδρυμα των κληρονόμων του σερ Αρθουρ Κόναν Ντόιλ, παρήγγειλε την πρώτη επίσημη νέα ιστορία με ήρωα τον Σέρλοκ Χολμς. Ανέθεσε το έργο σε έναν έμπειρο βρετανό γραφιά, τον Αντονι Χόροβιτς, ο οποίος παραδόξως δεν είναι γνωστός για τις επιτυχίες του στην κλασική αστυνομική λογοτεχνία αλλά για τις επιδόσεις του σε νεανικές ιστορίες μυστηρίου – με ήρωα τον Αλεξ Ράιντερ – και σε σειρές μυστηρίου για την τηλεόραση, όπως «Ο πόλεμος του Φόιλ» με τον Μάικλ Κίτσεν που ερευνά εγκλήματα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το βιβλίο εκδόθηκε με τίτλο «The House of Silk» («Ο Οίκος του Μεταξιού») τον Νοέμβριο σε Βρετανία και ΗΠΑ και κυκλοφορεί σε λίγες μέρες και στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Anubis. Ενα από τα κομβικά του σημεία είναι ότι ο Χολμς ανακαλύπτεται αναίσθητος από χρήση οπίου με ένα όπλο που καπνίζει στα χέρια του και συλλαμβάνεται ως βασικός ύποπτος για φόνο. Το «Βιβλιοδρόμιο» προδημοσιεύει σήμερα χαρακτηριστικά αποσπάσματα.

Για να δικαιολογήσει την εμφάνιση μιας νέας ιστορίας, ο Χόροβιτς κατέφυγε σε ένα έξυπνο τρικ. Εβαλε τον γιατρό Γουάτσον, τον πιστό συνεργάτη του Χολμς και αφηγητή των περισσότερων ιστοριών του, να εξηγήσει γιατί η ιστορία αυτή έπρεπε να μείνει κρυφή για εκατό χρόνια. «Η υπόθεση του Οίκου του Μεταξιού αποτελεί, από ορισμένες απόψεις, την πιο εντυπωσιακή περιπέτεια ολόκληρης της καριέρας του Σέρλοκ Χολμς». Αλλά «τα συμβάντα που πρόκειται να περιγράψω ήταν απλά τόσο τερατώδη, τόσο αποκρουστικά, ώστε δεν ήταν δυνατόν να δημοσιευτούν. Δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστώ ότι θα ήταν αρκετά για να διαλύσουν ολόκληρο το οικοδόμημα της κοινωνίας μας, και αυτό είναι κάτι που δεν μπορώ να διακινδυνεύσω, ειδικά σε καιρό πολέμου».