«Γιατί δεν υπήρξαν ποτέ σημαντικές γυναίκες στην τέχνη;», αναρωτιόταν η αμερικανίδα ιστορικός τέχνης Λίντα Νότσλιν σ΄ ένα εμβληματικό δοκίμιό της το 1971. Το περιοδικό «Νewsweek» ξαναθυμίζει το ερώτημα υποδεικνύοντας, ωστόσο, τη φωτεινή περίπτωση του… Πακιστάν. Κι όμως, στην επικράτεια της ισλαμοφοβίας οι ανερχόμενες δυνάμεις είναι γένους θηλυκού. Η Shahzia Sikander κέρδισε φέτος το βραβείο Αrt Futures στη Διεθνή Εκθεση του Χονγκ Κονγκ, η Αisha Κhalid εκθέτει τους πίνακές της σε λονδρέζικες γκαλερί, ενώ δυναμικές συμπατριώτισσές τους διευθύνουν τη Σχολή Παραστατικών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο της Λαχώρης (Salima Ηashmi) και το Εθνικό Κολέγιο Τεχνών (Νaazish Αtaullah).