Με δυνατό κινητήρα, νέους χρωματισμούς και τη γνωστή σχεδίαση του πλαισίου που φέρνει τα σκούτε ρ πιο κοντά στις μοτοσυκλέτες, η νέα έκδοση των 200 κυβικών της σειράς Runner γίνεται ακόμα πιο ελκυστική
Όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν οι δίχρονες εκδόσεις του δρομέα (=Runner) των 125 και 180 κ. εκατ. αποτέλεσαν μια πρώτη προσέγγιση σπορ χαρακτήρα σε σκούτερ και φυσικά απευθύνονταν περισσότερο σε αναβάτες με μεγαλύτερες απαιτήσεις που δεν τους αρκεί απλά ένα χρηστικό εργαλείο πόλης, αλλά ζητούν σκούτερ με εκρηκτικές επιδόσεις που κόβουν την ανάσα. Παράλληλα οι τετράχρονες εκδόσεις των τελευταίων χρόνων με ηπιότερα φυσικά χαρακτηριστικά λειτουργίας ήρθαν να καλύψουν το κενό των λιγότερο έμπειρων αναβατών, που τρόμαζαν με τη δύναμη των δίχρονων.
Παρόλα αυτά, η σειρά Runner πάντα διέθετε επιδόσεις, αρκετή ιπποδύναμη αλλά και εξαιρετική απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, πλησιάζοντας τις επιδόσεις των δίχρονων εκδόσεων. Άλλωστε, γι΄ αυτό και τα Runner 125 και 200 αποτελούν τα πιο δημοφιλή και μοσχοπουλημένα μοντέλα της Gilera.
Στην πράξη οι επιδόσεις συμβα- δίζουν απόλυτα με τις επιθετικές γραμμές του και την αιχμηρή αισθητική του μοντέλου. Το Runner 200 επιταχύνει σε ελάχιστο χρόνο μέχρι τα 130 χιλιόμετρα που είναι και η τελική του, ενώ ανοίγοντας το γκάζι από στάση στο φανάρι πολλές μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού, καθώς και σπορ αυτοκίνητα θα βρεθούν πίσω του στα πρώτα- αρκετά- μέτρα. Οι 19 ίπποι του, προδιαγραφών Εuro 3-, ψεκαστού κινητήρα, φαίνονται περισσότεροι από ό,τι θα περίμενε κανείς, και λόγω σωστής σχέσης στην τελική μετάδοση, αλλά και λόγω του χαμηλού βάρους των μόλις 129 κιλών.
Δεν είναι όμως μόνο στην εμφάνιση και στις επιδόσεις οι αρετές του. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του Runner χρησιμοποιεί κεντρική ραχοκοκαλιά που περνά ανάμεσα από τα πόδια του οδηγού κάτω από το πλαστικό κάλυμμα (εκεί βρίσκεται και το ρεζερβουάρ καυσίμου), σχεδίαση που πλησιάζει αυτή των μοτοσυκλετών και προσφέρει πολύ μεγαλύτερη ακαμψία σε σχέση με κάποιο συμβατικής σχεδίασης σκούτερ, γεγονός που διαπιστώνεις άμεσα και στην ευθύγραμμη πορεία όπου δεν παρατηρούνται ελαστικότητες, αλλά και στις στροφές. Η σταθερότητα του Runner και ο μοναδικός τρόπος που συμβάλλουν θετικά σ΄ αυτήν οι σκληρές αναρτήσεις και οι μεγάλοι τροχοί (διάμετροι εμπρός και πίσω σε 14 και 13 ίντσες αντίστοιχα με φαρδιά ελαστικά 120/70 και 140/60) σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση και σε κάνουν να αυξήσεις ρυθμό δίχως να το σκεφτείς. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων προσφέρουν και αρκετή άνεση, πάντα βέβαια στα πλαίσια του σπορ χαρακτήρα του Runner, απαιτώντας όμως και την αντίστοιχη προσοχή στους γλιστερούς δρόμους της πόλης ή στις μεγάλες ανωμαλίες.
Τα δύο δισκόφρενα εμπρός- πίσω είναι πολύ αποτελεσματικά, ενώ ως μειονέκτημα αυτής της σχεδίασης πλαισίου είναι ο εκμηδενισμός του πολύ βολικού χώρου ανάμεσα από τα πόδια του οδηγού, που διαθέτουν τα περισσότερα σκούτερ.
Με τέτοιες επιδόσεις είναι φανερό ότι το Runner SΤ μπορεί άνετα να βγει εκτός πόλης και να πάει μια κοντινή εκδρομή χωρίς πρόβλημα. Η εθνική οδός δεν θα το φοβίσει, ούτε οι ορεινοί δρόμοι, ούτε το πιθανό δεύτερο άτομο στη θέση του συνεπιβάτη. Έχοντας άψογη αισθητική παρουσία, δυναμικές γραμμές, πολύ προσεγμένο φινίρισμα και ποιότητα κατασκευής, τα 3.670 ευρώ που κοστίζει κρίνονται σαν απόλυτα λογική τιμή για αυτά που προσφέρει.
ΤΙΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
● Η απόκριση του κινητήρα
● Η συνολική οδική συμπεριφορά
● Η άψογη αισθητική
Tεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 4 βαλβίδες Κυβισμός (cc): 198 Τροφοδοσία: ψεκασμός, Τύπος συμπλέκτη: φυγοκεντρικός Κιβώτιο:τροχαλίες μεταβαλλόμενης διαμέτρου Τελική μετάδοση: ιμάντας Μεταξόνιο: 1340 Ύψος σέλας:
815 Βάρος:
129 Ρεζερβουάρ (l):
8,7 Ανάρτηση εμπρός: συμβατικό πιρούνι 35 χιλ., διαδρ. 85 χιλ.
Ανάρτηση πίσω: διπλά αμορτισέρ Φρένο εμπρός: δίσκος, 240 mm, δαγκάνα 2 εμβόλων Φρένο πίσω:δίσκος 220 mm, δαγκάνα ενός εμβόλου Ελαστικό εμπρός 120/70-14 Ελαστικό πίσω:
140/60-13
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ιπποδύναμη εργοστασίου (ΗΡ/rpm):
19/9750