Πολλοί αναγνώστες μας γράφουν για τη μεταρρύθμιση του άρθρου 16 του Συντάγματος σχετικά με την Ανώτατη Εκπαίδευση:

Το 15μελές Συμβούλιο των μαθητών Λυκείου Σκιάθου, Λυκείου που τελεί ήδη υπό κατάληψη, τονίζει:

«Το άρθρο 16 μιλάει για το δικαίωμα δωρεάν Παιδείας που έχουμε όλοι μας. Αυτό το δικαίωμα θέλουν οι υποτιθέμενοι δημοκρατικοί να μας το στερήσουν. Εμείς, λοιπόν, το Λύκειο Σκιάθου, πήραμε την πρωτοβουλία να εκφράσουμε την εναντίωσή μας στην αναθεώρηση.

Δεν συμφωνούμε, γιατί πιστεύουμε στην ισότητα των ανθρώπων, όπως και στο ότι η παιδεία πληρώνεται μόνο με το διάβασμα. Είναι απαράδεκτο οικονομικά οφέλη να επηρεάζουν το μέλλον μας. Επίσης, είμαστε κατά του δόγματος που υποστηρίζει την ύπαρξη ατομικών δυνατοτήτων και όχι κοινωνικών δικαιωμάτων. Με τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων θα δημιουργηθεί κοινωνική διαστρωμάτωση, καθώς πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα έχουν οι άνθρωποι με οικονομική άνεση. Τι γίνεται όμως με τους οικονομικά αδύναμους; Κανένας δεν νοιάζεται;».

Ο κ. Ιω. Μενούνος σημειώνει:
«Γεγονός είναι ότι κάθε χρόνο πολλές χιλιάδες νέων και πολλά εκατομμύρια ευρώ φεύγουν από την Ελλάδα προς το εξωτερικό. Οι νέοι πηγαίνουν για να σπουδάσουν και άλλοι σπουδάζουν, άλλοι όχι. Από αυτούς εκείνοι ιδίως που πηγαίνουν στις ανατολικοευρωπαϊκές χώρες συχνά παίρνουν πτυχία που δεν έχουν αξία, επιτρέπουν όμως στους κατόχους τους να εργάζονται ως πτυχιούχοι στην Ελλάδα, διοριζόμενοι στο Δημόσιο κ.λπ. Συνολικά έχουμε να κάνουμε με μια αιμορραγία οικονομική και όχι μόνο. Κατέχουμε το θλιβερό ρεκόρ από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, μάλλον και διεθνώς, σε απώλειες οικονομικές και προσώπων, νέων.

Αυτή η θλιβερή ιστορία πρέπει να σταματήσει ή τουλάχιστον να περιοριστεί. Και η λύση είναι μία: η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Η κ. Σταυρούλα Μορφάκη, υπάλληλος Τράπεζας, παρατηρεί μεταξύ άλλων: «16 ώρες κρατά η μέρα μου (τον υπόλοιπο χρόνο κοιμάμαι) και αυτές τις 16 ώρες είμαι υποχρεωμένη να ακούω για το άρθρο 16 του γλυκού μας Συντάγματος παρ΄ όλο που κανείς δεν έχει μπει στον κόπο να με ενημερώσει αντικειμενικά γύρω από αυτήν την πολυσυζητημένη αναθεώρηση. Όλοι όμως φροντίζουν να μου κάνουν προπαγάνδα, να με παραπλανούν και να μου κάνουν πλύση εγκεφάλου. Ας μιλήσει κάποιος έξω από κομματικές σκοπιμότητες, έτσι όπως ακριβώς αξίζει να αντιμετωπιστεί το θέμα Παιδεία, το οποίο έχει καταντήσει πολιτικό γραφείο των κομμάτων και των δήθεν αγωνιστικών φοιτητικών παρατάξεων όλων των χρωμάτων».

Ο κ. Σπύρος Γιακουμάκης, καθηγητής ΕΜΠ, σημειώνει:

«Προτού ξεκινήσει η συζήτηση για ιδιωτικά ή μη κρατικά πανεπιστήμια επειδή ακούγεται πιο χαλαρό το τελευταίο και ανώδυνο, μήπως θα έπρεπε πρώτα να φτιάξουν το δημόσιο; Να δώσουν χρήματα (5% του ΑΕΠ έταζε ο κ. Πρωθυπουργός για την Παιδεία συνολικά), να θεσπίσουν τον διδάσκοντα πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης... Σε ποια άλλη χώρα του κόσμου υπάρχουν πανεπιστημιακοί με δελτίο παροχής υπηρεσιών με τη βούλα του νόμου;».

Η κ. Αγγελική Κολοβού, φοιτήτρια από την Πάτρα, παρατηρεί:

«Σύγκλητοι πανεπιστημίων και ολόκληρη η πανεπιστημιακή κοινότητα τάσσονται κατά της αναθεώρησης. Ποιος μας ακούει όμως; Φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Τα δύο μεγάλα κόμματα θα πάνε στη Βουλή, θα διαφωνήσουν μεταξύ τους (για τα μάτια του κόσμου) αλλά τελικά θα ψηφίσουν υπέρ. Ως προς τι θα διαφωνήσουν δεν μπορώ να καταλάβω. Αφού μία είναι η ουσία. Αμφότερα επιθυμούν την ίδρυση μη κρατικών- ιδιωτικών πανεπιστημίων. Επειδή όμως καταργείται η δωρεάν Παιδεία και καταστρατηγούνται τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, πρέπει να φωνάξουμε. Να αντιδράσουμε».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από