ΑΝΟΙΓΕΙ ο δρόμος για την αποζημίωση των καταναλωτών στο όνομα των
οποίων οι τράπεζες εκδίδουν πιστωτικές κάρτες χωρίς την προηγούμενη έγκρισή
τους.
Το Εφετείο Αθηνών με απόφασή του επιδίκασε δέκα χιλιάδες ευρώ αποζημίωση σε
πελάτη τράπεζας, ο οποίος αν και δεν είχε υποβάλει αίτηση παρέλαβε
ταχυδρομικώς πιστωτική κάρτα. Το δικαστήριο έκρινε ότι είναι παράνομη η έκδοση
πιστωτικών καρτών παρά τη θέληση των πελατών των τραπεζών. Η υπόθεση έφτασε
στη Δικαιοσύνη έπειτα από αγωγή που έκανε καταναλωτής διεκδικώντας αποζημίωση
για πιστωτική κάρτα που είχε εκδώσει η τράπεζα χωρίς ο ίδιος ποτέ να το
ζητήσει.
Στο παρελθόν είχε συνεργασία με την τράπεζα, αλλά όταν διαπίστωσε ότι, έστω
και εκ παραδρομής, σε έναν από τους λογαριασμούς του υπήρχε διπλή χρέωση των
αγορών του διαμαρτυρήθηκε και αφού εξόφλησε το χρέος του ζήτησε και πέτυχε την
ακύρωση και την καταστροφή της πιστωτικής κάρτας του.
Τέσσερις μήνες αργότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της δικογραφίας, η
τράπεζα του έστειλε μία νέα πιστωτική κάρτα που είχε τον ίδιο αριθμό με την
προηγούμενη την οποία είχε ακυρώσει. Προς στιγμήν πίστεψε ότι επρόκειτο και
πάλι για λάθος των υπαλλήλων της τράπεζας. Διαμαρτυρήθηκε στους υπευθύνους και
έστειλε εξώδικο δηλώνοντάς τους με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν
αποδέχεται την πιστωτική κάρτα που ερήμην του είχε εκδοθεί.
Το δικαστήριο με την υπ’ αριθμόν 2750/2006 απόφασή του έκρινε ότι η έκδοση
πιστωτικών καρτών από τις τράπεζες χωρίς την έγκριση των πελατών τους είναι
παράνομη και συνιστά προσβολή της προσωπικότητας των καταναλωτών.