Το thecoolhunter.net (επάνω) και το trendcentral.com (δεξιά) είναι δύο από

τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες των κυνηγών τάσεων

Ποιο είναι το νέο γκάτζετ που ξετρελαίνει τις μαθήτριες του Γυμνασίου στην

Ιαπωνία, ποιος καφές είναι της μόδας στη Γαλλία, ποια πίτσα προτιμούν αυτή την

εποχή στην Ιταλία, ποιο καινούργιο μπλουζάκι φορούν παντού στο Χόλιγουντ;

Άνθρωποι από όλο τον κόσμο ψάχνουν να βρουν τις απαντήσεις σε παρόμοια

ερωτήματα και να μεταφέρουν τις πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Είναι οι κυνηγοί

των τάσεων, μερικοί επαγγελματίες αλλά και χιλιάδες εθελοντές σε πολλές χώρες.

Οι πληροφορίες αυτές φιλτράρονται από επαγγελματίες και εταιρείες που τις

αξιολογούν και τις παρουσιάζουν σε διάφορα sites. Διαφημιστές και

κατασκευαστές μαθαίνουν έτσι ποια είναι τα νέα προϊόντα, τα μέρη και οι

συνήθειες που προκαλούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών παγκοσμίως και στη

συνέχεια αξιοποιούν τις πληροφορίες.

Οι επαγγελματίες ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, από την Αμερική ώς την

Ευρώπη, όπου πάντα γεννιούνται νέες τάσεις, στην Ασία, η οποία τα τελευταία

χρόνια έχει πάρει τα ηνία – η Ιαπωνία θεωρείται το ιδανικό πεδίο δοκιμών για

καθετί καινούργιο – αλλά και στη Λατινική Αμερική και τη Νότια Αφρική,

περιοχές με έντονο χαρακτήρα.

Δουλειά των κυνηγών των τάσεων (coolhunters ή trendspotters ονομάζονται στα

αγγλικά) είναι να παρατηρούν τους ανθρώπους όπου βρεθούν κι όπου σταθούν. Στα

καφέ, τα εστιατόρια, τα κλαμπ, τον δρόμο, τα μέσα συγκοινωνίας. Τραβούν

βίντεο, φωτογραφίζουν, συζητούν online με καταναλωτές, ενημερώνονται για την

ποπ κουλτούρα, διαβάζουν δεκάδες μπλογκ (τα διαδικτυακά ιστολόγια) στο

Ίντερνετ, οσφραίνονται το καινούργιο και το δημοφιλές. Αυτό που σήμερα είναι

της μόδας στην Ιαπωνία, αύριο πιθανώς να φτάσει στην Δυτική Ευρώπη, τη

Μεσόγειο ή την Αμερική.

«Άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ρωτούν και μαθαίνουν για την τελευταία λέξη της

μόδας σε πράγματα που τους ενδιαφέρουν καθημερινά» εξηγεί ο Ρένιερ Έβερς,

υπεύθυνος ενός από τα πιο έγκυρα sites του είδους, που συγκεντρώνει τέτοιου

είδους πληροφορίες από 7.000 εθελοντές σε όλο τον κόσμο. H ιστοσελίδα του

ονομάζεται trendwatching. com και δημοσιεύει τακτικά τα πιο φρέσκα κι

ενδιαφέροντα νέα. Διαβάζεται από χιλιάδες καταναλωτές, διαφημιστές, εμπόρους,

επιχειρηματίες και σχεδιαστές. Ο «στρατός» των εθελοντών είναι 17-70 ετών σε

70 χώρες, που εντοπίζουν τις τάσεις και τον ειδοποιούν. Στην ιστοσελίδα του

υπάρχουν πληροφορίες για το πώς μπορεί κάποιος να γίνει μέλος και να προσθέσει

τη δική του ματιά.

Κυνηγοί τάσεων υπάρχουν εδώ και 15 χρόνια, αλλά τα τελευταία τρία χρόνια έχουν

αλλάξει οι όροι του παιχνιδιού. H έκρηξη των μπλογκ, των πόντκαστ

(διαδικτυακές ραδιοφωνικές εκπομπές), των ιστοσελίδων και των ενημερωτικών

δελτίων, έχει πάρει την αποκλειστικότητα από τους επαγγελματίες κι έχει δώσει

την ευκαιρία σε ιδιώτες να συνεισφέρουν με τις δικές τους παρατηρήσεις.

Δίκτυο σε πόλεις-κλειδιά

Στο trendcentral. com δημοσιεύεται καθημερινά ένα ενημερωτικό δελτίο με

ειδήσεις από όλο τον κόσμο. Άλλη ιστοσελίδα που δημοσιεύει τις τελευταίες

τάσεις είναι το thecoolhunter. net. Δημιουργός της ο 33χρονος Αυστραλός Μπιλ

Τίκος. «Εδώ θα βρείτε ό,τι πιο καινούργιο συμβαίνει σε όλο τον κόσμο στη μόδα,

τα ταξίδια, τη μουσική, τη ζωή στις πόλεις, το σχέδιο, τον πολιτισμό, τη

διασκέδαση. Διατηρούμε ένα δίκτυο ανθρώπων που εντοπίζουν και μας μεταφέρουν

τις νέες τάσεις σε πόλεις – κλειδιά του πλανήτη. Δεν μας ξεφεύγει τίποτα

καινούργιο και δημοφιλές. Δεν ασχολούμαστε με τάσεις περιορισμένες γεωγραφικά,

αλλά παγκοσμιοποιημένες πληροφορίες που αφορούν όλο τον κόσμο. Σε μια κοινωνία

που έχει εμμονή με ό,τι λαμπερό και καινούργιο, η ιστοσελίδα μας έχει γίνει

σημείο αναφοράς για ό,τι θα είναι της μόδας αύριο».

LINKS

http: //www.thecoolhunter.net

http: //www.trendwatching.com

http: //www.dailycandy.com

http: //www.trendcentral.com

http: //www.jcreport.com