Ξεπέρασαν – στο διάστημα από την αρχή του 2005 ώς τις αρχές Δεκεμβρίου –

τις 12.000 τα I.X. τα οποία κατέσχεσαν οι τράπεζες από πολίτες που δεν

πλήρωναν τις δόσεις των δανείων τους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 4%

όσων αυτοκινήτων αγοράστηκαν με χρηματοδοτικά προγράμματα την περυσινή χρονιά.

H εντυπωσιακή αύξηση του όγκου των πωλήσεων αυτοκινήτων την ολυμπιακή χρονιά

του 2004 – έφτασαν τις 300.000 – «κράτησε» και τις κατασχέσεις σε υψηλά

επίπεδα, παρά το γεγονός ότι η διαδικασία που απαιτείται για να χάσει κάποιος

οφειλέτης το αυτοκίνητό του είναι πλέον αρκετά δύσκολη και χρονοβόρα, σύμφωνα

με αρμόδια τραπεζικά στελέχη. Μάλιστα, τα 2.500 από τα κατασχεμένα οχήματα

μεταπουλήθηκαν σε νέους ιδιοκτήτες μέσα στο 2005.

Και μικρά και τζιπ

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τα στελέχη των τραπεζών, δεν

υπάρχει μία κατηγορία I.X. που να «κυριαρχεί» στις κατασχέσεις. «Κατάσχονται

από διθέσια μέχρι πολυτελή τζιπ και από αυτοκίνητα λίγων κυβικών ώς και

αυτοκίνητα… θηρία», λένε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία των

Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, πέρυσι μόνον 50.000 αυτοκίνητα αγοράστηκαν τοις

μετρητοίς (ποσοστό 16,5% επί των συνολικών αγορών). «Οι υπόλοιπες αγορές των

250.000 νέων αυτοκινήτων είχαν ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Τα

180.000 από αυτά τα προγράμματα προϋπέθεταν την έκδοση ειδικής πιστωτικής

κάρτας», έλεγε χθες στα «NEA» διευθυντικό στέλεχος της Εμπορικής Τράπεζας.

«Ακόμα και αν ο αγοραστής πλήρωνε μικρότερο ποσό από την ελάχιστη μηνιαία

οφειλή της κάρτας, η τράπεζα δεν υπήρχε περίπτωση να προχωρήσει σε κατάσχεση.

Μόνο εάν παραμείνει ο λογαριασμός απλήρωτος για διάστημα μεγαλύτερο των 5

μηνών, η τράπεζα – ύστερα από σειρά γραπτών και προφορικών ειδοποιήσεων –

προχωρά την υπόθεση στο νομικό της τμήμα», λένε από τις τράπεζες.

Του το πήραν στον δρόμο!

Ο δικηγόρος κ. Άρης Νάστος τονίζει, πάντως, στα «NEA» ότι «δεν λείπουν οι

περιπτώσεις αγοραστών που αδιαφορούν για τα χρέη τους ή που πράγματι δεν έχουν

να πληρώσουν. Υπήρξε περίπτωση οδηγού που οι δικαστικοί κλητήρες τον

σταμάτησαν στη μέση της Κατεχάκη και του πήραν το αυτοκίνητο επί τόπου».

Εκπρόσωποι των τραπεζών διευκρινίζουν ότι τα κατασχεμένα αυτοκίνητα μπορούν να

αγοραστούν είτε από ιδιώτες είτε από επαγγελματίες – «από όποιον ενδιαφέρεται,

χωρίς περιορισμούς». Όμως οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκφράζουν το

παράπονο ότι οι ανακοινώσεις αυτές γίνονται «σχεδόν εν κρυπτώ» και

ενημερώνονται μόνο οι… φίλοι και γνωστοί. «Ορισμένοι συνάδελφοι, έχοντας

γνωριμίες και διασυνδέσεις με ανθρώπους μέσα από τις μεγάλες τράπεζες,

αγοράζουν μαζικά από 15 έως 30 κατασχεμένα αυτοκίνητα σε κάθε δημοπρασία»,

αναφέρει έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που έχει μάντρα στη Λεωφόρο

Βάρης – Κορωπίου. «Αυτές οι αγοραπωλησίες αυξάνουν τα περιθώρια των κερδών

τους έως και 15% – 20%. Οι τιμές στις οποίες παίρνουν οι μάντρες τα αυτοκίνητα

είναι εξευτελιστικές. Κερδισμένος όμως βγαίνει και ο πελάτης, αφού μπορεί να

αγοράσει ένα σχεδόν καινούργιο αυτοκίνητο αξίας 14.000 ευρώ μόλις με 8.000 ή

9.000 ευρώ», συμπληρώνει – αναγνωρίζοντας ότι και ο ίδιος δραστηριοποιείται

στις αγοραπωλησίες αυτοκινήτων που έχουν κατασχεθεί από τις τράπεζες.

Σε 17 «κρυφές» μάντρες τα κατασχεμένα αυτοκίνητα

ΟΙ ΜΑΝΤΡΕΣ αυτοκινήτων που ασχολούνται με αγοραπωλησίες και

κατασχεμένων αυτοκινήτων είναι 17 σε όλη την Αττική, σύμφωνα με τα όσα λένε οι

ίδιοι οι έμποροι που κινούνται στον χώρο: Σημειώνεται ότι κανείς από τους

εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν θέλει να παραδεχθεί δημοσίως ότι στη

μάντρα του υπάρχουν και αυτοκίνητα που προέρχονται από κατασχέσεις – τα

περισσότερα από τα αυτοκίνητα αυτά αγοράζονται στη συνέχεια από «καλούς

πελάτες», που γνωρίζουν ότι προέρχονται από κατάσχεση. Μάλιστα, ορισμένοι

έμποροι αναφέρουν ότι στο παρελθόν είχαν δεχθεί απειλές από ανθρώπους που

είχαν χάσει τα I.X. τους από κατάσχεση…

Πάντως, οι έμποροι τονίζουν ότι εκείνοι που αγοράζουν από «δεύτερο χέρι» δεν

περιορίζονται, όπως παλαιότερα, σε πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, αλλά

επιλέγουν ακόμα και μικρά οχήματα. «Μάρκες και μοντέλα όλων των ειδών,

αυτοκίνητα με λίγους μήνες ζωής και άλλα 5 ή και 6 ετών αγοράστηκαν. Μάλιστα,

σε μια περίπτωση οδηγού που τράκαρε το αυτοκίνητό του μόλις δύο μήνες μετά την

αγορά του – και φυσικά χρωστούσε σχεδόν όλες τις δόσεις – ο άνθρωπος έκρινε

ότι δεν τον συνέφερε να το διατηρήσει και άφησε απλήρωτες τις δόσεις. Το I.X.

κατασχέθηκε και κατέληξε στη μάντρα, η οποία και το πούλησε, σε συμβολική

τιμή, προκειμένου να ανακατασκευαστεί».

Σχόλια
Γράψτε το σχόλιό σας
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.