Με τον τίτλο του χειρότερου πλοίου της Ευρώπης εκτέλεσε χθες το «Ροδάνθη»

το προγραμματισμένο του δρομολόγιο Πειραιάς – Σέριφος – Σίφνος – Σαντορίνη!

H Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ADAC) κατέταξε το συγκεκριμένο

ελληνικό πλοίο στη χαμηλότερη θέση της βαθμολογίας ανάμεσα σε 34 επιβατικά

οχηματαγωγά που εξέτασε. Πρόκειται για μια λέσχη η γνώμη της οποίας έχει

βαρύνουσα σημασία στα μεγάλα τουριστικά πρακτορεία της Ευρώπης και οι

αξιολογήσεις της λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από αυτά.

Το «Ροδάνθη», που κάνει δρομολόγια από το 1974 τόσο στις Κυκλάδες όσο και στα

Δωδεκάνησα, χαρακτηρίζεται ως «απαράδεκτο» όσoν αφορά τον τομέα της

πληροφόρησης των επιβατών στα πεδία της ασφάλειας (τις σημάνσεις δηλαδή που

οδηγούν στα καταστρώματα, στις εξόδους κινδύνου, στα σωσίβια και στις σωστικές

λέμβους), της σταθερότητας του πλοίου και των σωστικών μεσων. Πήρε μόλις τη

βάση όσον αφορά την πυρασφάλεια, ενώ καλή βαθμολογία συγκέντρωσε μόνο στα μέσα

πλοήγησης και επικοινωνίας. Τόσο χαμηλή βαθμολογία συγκέντρωσε μόνο άλλο ένα

πλοίο. Το ιταλικό οχηματαγωγό «Φλαμίνια».

Στις τελευταίες θέσεις της βαθμολογίας βρίσκονται άλλα δύο ελληνικά πλοία, που

απέσπασαν τον βαθμό «επαρκώς», παρουσιάζουν ωστόσο ελλείψεις στον τομέα της

πληροφόρησης των επιβατών στο πεδίο της ασφάλειας. Προβληματική είναι επίσης η

πυρασφάλεια σε αυτά τα πλοία. Πρόκειται για τα οχηματαγωγά «Εξπρές Ποσειδών»

(που πραγματοποιεί δρομολόγια από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες) και «Αικατερίνη

Π.» (που πλέει στην Αδριατική).

Υπάρχουν και… καλά νέα

Υπάρχουν ωστόσο και καλά νέα για την ελληνική ναυσιπλοΐα. Με βαθμό «πολύ καλά»

αξιολογήθηκε το «Σούπερφαστ 6», συγκεντρώνοντας μάλιστα τη δεύτερη μεγαλύτερη

βαθμολογία ανάμεσα σε όλα τα πλοία. Καλή – αλλά όχι άριστη – βαθμολογία πήραν

άλλα τρία ελληνικά πλοία που θεωρούνται «καμάρια» της ελληνικής ναυσιπλοΐας.

Το «Πασιφάη Παλάς» και τα Μπλου Σταρ «Πάρος» και «Νάξος». Στην περιοχή της

Ανατολικής Μεσογείου άλλα δύο οχηματαγωγά παίρνουν χαμηλό βαθμό. Πρόκειται για

δυο κορεάτικα πλοία – το «Μάρκο Πόλο» και το «Ιβάν Ζάιτς».

H δημοσιοποίηση της βαθμολογίας έφερε ξανά στην επιφάνεια το θέμα της

ανανέωσης του στόλου των επιβατικών πλοίων της χώρας. Είναι ενδεικτικό ότι

τουλάχιστον τέσσερα πλοία κατασκευάζονται αυτή την περίοδο σε ναυπηγεία της

Ευρώπης και της Ασίας, ωστόσο αυτά θα κυκλοφορήσουν στα ελληνικά πελάγη από

τον Ιούνιο του 2005.

Στο μικροσκόπιο 34 οχηματαγωγά

H συνολική κατάσταση των οχηματαγωγών πλοίων στην Ευρώπη είναι πάντως

φέτος η καλύτερη από το 1996, οπότε η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου, καθιέρωσε

τα τεστ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Στο μικροσκόπιο των Γερμανών μπήκαν 34

οχηματαγωγά που εκτελούν δρομολόγια στη Βόρεια Θάλασσα, την Ιρλανδία και τη

Μεσόγειο. Από αυτά 9 βαθμολογήθηκαν με τον καλύτερο βαθμό, δηλαδή «πολύ καλά»,

άλλα 17 κρίθηκαν απλώς «καλά», ενώ 6 απέσπασαν τον χαρακτηρισμό επαρκώς. Τέλος

το «Ροδάνθη» και το ιταλικό οχηματαγωγό έλαβαν τον χειρότερο βαθμό:

«ελαττωματικά».