Τα MAT να δέρνουν αστυνομικούς!

Ούτε στο καλύτερο όνειρο του αναρχοαυτόνομου…

Όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή…


Τέλος μονολόγων και τω Θεώ δόξα! Και με πολύ καλό φινάλε: «Μεταμφίεση» της

Ράνιας Οικονομίδου και του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και τής εκ του κινηματογράφου

εκπορευομένης Κατερίνας Ευαγγελάκου (φωτογραφία) – πολύ καλή αρχή, καλώς μας

ήρθε στο θέατρο! -, και «V.S.W. – Μια βιογραφία» της Αννίτας Σαντοριναίου και

του Σταύρου Τσακίρη, και «Ο δρόμος της Μήδειας είναι μονόλογος», συνθετική και

σκηνοθετική έκπληξη της Λήδας Τασοπούλου, και «Ο ανιψιός του Βιτγκενστάιν» της

Ρούλας Πατεράκη και του Τόμας Μπέρνχαρντ… (Έσκισαν οι γυναίκες!).

«Πόνεσα» – εικοστέσσερα πηγαινέλα, και ζέστη, και κάτι «πατάτες»

ενδιάμεσα… – αλλά μου άρεσε.

Πατριάρχης ο ένας, αρχιεπίσκοπος ο άλλος, μητροπολίτες οι υπόλοιποι εν

Θεώ αδελφοί, που λέει ο λόγος (τους), όλοι. Και να βγάζουν ο ένας τα μάτια του

άλλου, να στέλνουν επιστολές που στάζουν δηλητήριο ο ένας στον άλλον και να

ξεκατινιάζονται με επιστολές σε τρίτους, «πολεμικά ανακοινωθέντα», να

βρίζονται …

Για ποιο λόγο; Μα για την εξουσία! Και για τα «αργύρια». Οι Ποιμένες

των Χριστιανών Ορθοδόξων. Της Αγάπης και του Ελέους…

Τι ξεφτίλα! Θου Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου, θου…

Όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή…

Και όμως! Ο πολυπαινεμένος «Ίων» του Εθνικού δεν τα πολυπήγε καλά στα

ταμεία το καλοκαίρι. Ούτε στην Επίδαυρο ούτε στην περιοδεία. Ενώ η

πολυκραγμένη «Μήδειά» του μια χαρά δούλεψε παντού.

Μυστήρια πράγματα. Ήταν που δεν πολυήξεραν το έργο; Ήταν που η

παράσταση στην Επίδαυρο έπεσε τον Δεκαπενταύγουστο; Ή μήπως ήταν αυτό που

κυκλοφόρησε – κακίες, ε; – ότι, επειδή η «Μήδεια» έκανε πρεμιέρα στα

«Επιδαύρια» προ του «Ίωνος», έλεγε ο κόσμος: «A πα πα, που θα ξαναπάμε

Εθνικό… Κι αν έχουν κάνει τα ίδια;»;

A, και μια διόρθωση. Δε βλάπτει… Το «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια

Γουλφ;» του Άλμπι, που ανέβασε ο Γρηγόρης Βαλτινός στο «Λαμπέτη», έχει

παρουσιαστεί, σε σκηνοθεσία Ζυλ Ντασσέν, από την Τζένη Καρέζη και τον Κώστα

Καζάκο στο τότε «Αθήναιον» όχι το 1981, όπως έγραφα στο ρεπορτάζ, αλλά το 1982

– 83 και παίχτηκε και τη σεζόν 1983 – 84.

Τέλειος! Άψογος! Τα αγγλικά του, αγγλικότερα των αγγλικών. Τα γαλλικά

του, γαλλικότερα των γαλλικών. Τα γερμανικά του κ.λπ., κ.λπ. Ο μελιστάλακτος

Αλέξης Κωστάλας.

Αλλά άνθρωπος είναι κι αυτός. Και μια απ’ τις τελευταίες φετινές

βραδιές στο Ηρώδειο, εκεί που μας έκανε τις σχετικές «υπομνήσεις» πριν απ’ την

εκδήλωση, «ζωντανά», την παθαίνει την «κρίση» τών κατ’ εξακολούθησιν σαρδάμ.

Για να κλείσει με το καλύτερο: «Απαγορεύεται η λήψη φωτογραφιών με ή

χωρίsh flas»…

Όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή…

Όταν η Φιλαρέτη Κομνηνού φεύγει, ποια έρχεται; Μα η Βάσια Παναγοπούλου!

Δεν μπορεί να παίξει, για αυστηρά προσωπικούς λόγους, η καλή ηθοποιός,

μετά τη φετινή επανάληψη στο ΚΘΒΕ του «Χορού του θανάτου» του Στρίντμπεργκ,

στην τριλογία του Ο’Νιλ «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» – «μετασχηματισμό»

«και μεταφορά στην εποχή του Αμερικανικού Εμφύλιου της αισχύλειας «Ορέστειας»

-, που θα ανεβάσει, εκεί, ολόκληρη, σε δικό του συμπίλημα ο Ανδρέας Βουτσινάς,

με Αλεξάνδρα Λαδικού – Κριστίν Μάνον, Στέφανο Κυριακίδη – Άνταμ Μπραντ, Μάνο

Ζαχαράκο – Όριν Μάνον.

Οπότε, εκλήθη – δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί – να παίξει τη Λαβίνια

Μάνον, την Ηλέκτρα δηλαδή του Ο’Νιλ, – πρώτη διδάξασα τον ρόλο στην Ελλάδα η

Μαρίκα Κοτοπούλη, αργότερα τον έπαιξε η Βάσω Μανωλίδου – η αναλόγου, προφανώς,

«μεγέθους» Βάσια Παναγοπούλου.

Άντε, και στην Επίδαυρο με το καλό.


H Αλεξία Καλτσίκη (στη φωτογραφία), πρωταγωνίστρια και στην καινούργια

ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου «Delivery», όμορφή τε και ταλαντούχα, θα

συμπρωταγωνιστήσει με τον Αλέξη Γεωργούλη, την Λίνα Σακκά και τον Γιώργο

Χρανιώτη στα «Οργισμένα νιάτα» του Τζον Όσμπορν που ανεβάζει ο Γιάννης

Ιορδανίδης. Στη θέση της Φαίης Ξυλά, της οποίας το όνομα είχε αρχικά

ανακοινωθεί και που θα είναι στο «Αμόρε».

Το έργο θα παιχτεί στο θέατρο «Κιβωτός». Το σχέδιο για την πα-ρουσίαση

εκεί της τρίπτυχης κωμωδίας του Νιλ Σάιμον «Διαμέρισμα στο ξενο-δοχείο

Πλά-ζα», με τρεις σκη-νοθέτες που θα σκηνοθετούσαν ένα μέρος της ο καθένας, ναυάγησε.