|
Για πρώτη φορά οι Ευρωπαίοι έμποροι καινούργιων αυτοκινήτων θα μπορούν να πωλούν διάφορες μάρκες από τις ίδιες εκθέσεις
|
Το προσχέδιο κανονισμού που ετοίμασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιτρέψει για
πρώτη φορά στους Ευρωπαίους εμπόρους καινούργιων αυτοκινήτων να πωλούν
διάφορες μάρκες από τις ίδιες εκθέσεις. Παράλληλα, θα μπορούν να εκχωρήσουν
τις υπηρεσίες σέρβις σε άλλες επιχειρήσεις, καθώς και να δραστηριοποιηθούν
εμπορικά σε όποια γωνιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιθυμούν. Ο νέος κανονισμός
που, σύμφωνα με εκπρόσωπο του επιτρόπου Μάριο Μόντι, αρμοδίου για θέματα
Ανταγωνισμού, θα αρχίσει να ισχύει από την 1η Οκτωβρίου του 2002, επιτρέπει σε
οποιοδήποτε συνεργείο αυτοκινήτων να αυτοαποκαλείται “εξουσιοδοτημένο” εφόσον
πληροί συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια. Επίσης ο νέος κανονισμός φέρνει τα πάνω
κάτω και στην αγορά ανταλλακτικών, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν το
μονοπώλιο στην πώλησή τους. Ο νέος κανονισμός σταματά ένα βήμα πριν από την
πλήρη απελευθέρωση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, η οποία θα επέτρεπε
ακόμη και στα σούπερ μάρκετ ή τα ιντερνετικά site ηλεκτρονικού εμπορίου να
πωλούν αυτοκίνητα.
Οι αντιπρόσωποι
Οι προτεινόμενες αλλαγές θα έχουν ουσιαστικά ως αποτέλεσμα την απώλεια του
ελέγχου των αυτοκινητοβιομηχανιών στους αντιπροσώπους τους, ενώ θα δώσουν τη
δυνατότητα στους καταναλωτές να πετυχαίνουν καλύτερες τιμές όταν αγοράζουν
καινούργιο αυτοκίνητο.
“Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε περισσότερο ανταγωνισμό σε δύο αγορές, στην
αγορά πωλήσεως και στην αγορά υπηρεσιών μετά την πώληση του αυτοκινήτου”,
τόνισε ένας αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η σημαντική παρέμβαση της
Κομισιόν στην αγορά αυτοκινήτου έρχεται ουσιαστικά να μετριάσει την αγανάκτηση
των Ευρωπαίων καταναλωτών για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όταν θέλουν να
αγοράσουν αυτοκίνητο σε άλλη χώρα της Ε.Ε. από αυτήν στην οποία κατοικούν. Οι
κανόνες που ισχύουν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση ευθύνονται, σύμφωνα με την
Κομισιόν, για τις υψηλότερες, έως και 30%, τιμές που πληρώνουν οι Ευρωπαίοι
για τα καινούργια αυτοκίνητα σε σχέση με τους Αμερικανούς.
Παράλληλα ευθύνονται και για το γεγονός ότι η τιμή του ίδιου αυτοκινήτου
διαφέρει έως και 50% μεταξύ δύο διαφορετικών κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής
Ένωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή του μοντέλου Μεγκάν 1,6 της Ρενό
πωλείται στη Φινλανδία 21.700 ευρώ, ενώ στο Βέλγιο πωλείται μόλις 13.100 ευρώ.
- Υποκλοπές: Για κοινό βραχίονα ΕΥΠ και predator κατέθεσε ο Κ. Βαξεβάνης
- Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους δύο κατηγορούμενοι για παράνομες επιδοτήσεις – Τι υποστήριξαν
- Η Gen Z παλεύει να επιβιώσει: Οι χαμηλοί μισθοί και η ανασφάλεια στην αγορά εργασίας απομακρύνουν τους νέους από την πολιτική








