1887: Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Μπορεί να ακούγεται απίθανο αλλά το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει τις ρίζες του στο πολύ μακρινό 1887, δηλαδή, ένα χρόνο μετά την πρεμιέρα του πρώτου αυτοκινήτου, με κινητήρα βενζίνης από τον Καρλ Μπενζ. Ο εμπνευστής του ήταν ο Γουίλιαμ Μόρισον, από την Αμερική. Ο Γουίλιαμς άφησε κατά μέρος τα δημοφιλή για την κίνηση άλογα ( τα ζώα και όχι αυτά που αφορούν την ισχύ στους κινητήρες ) και παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο! Ήταν μάλιστα, πολυμορφικό και είχε χώρο για εξι επιβάτες! Ο Μόρισον είχε έτοιμο το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ένα χρόνο και το έβγαλε στους δρόμους το 1888. Είχε τελική 30χλμ/ώρα, όσο είναι το όριο ταχύτητας σήμερα σε πολλά αστικά μέρη του κόσμου και το πιο συναρπαστικό η αυτονομία του: Kατάφερνε να προσφέρει 80 χλμ αυτονομίας μετά από ένα γέμισμα των μπαταριών του!
Έκλεισε πριν ανοίξει…
Ο πρώτος μεγάλος κατασκευστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν ο Τόμας Έντισον, ο εφευρέτης του ηλεκτρισμού. Δημιούργησε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μιας κα ο Εντισον πίστευε φανατικά στην κίνηση των οχημάτων με ρεύμα! Το πρώτο του αυτοκίνητο ήταν το Baker Electric, που ήταν πολύ αγαπητό στις γυναίκες οδηγούς. Όμως η τολμηρή προσπάθεια του που ξεκίνησε το 1910 έπεσε σε πέντε χρόνια στο κενό. Το εργοστάσιο του φαλήρησε και έκλεισε ταχέως! Λίγο αργότερα ο Χένρι Φόρντ που πίστευε στους κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεργάστηκε με τον Έντισον για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όπως δεν βρήκε ποτέ ανταπόκριση και έμεινε στα χαρτιά! Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πέθανε οριστικά και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν η νέα τρέλα των κατασκευαστών!

Μπενζ: Το πρώτο των πρώτων
Πειράματα για το πρώτο αυτοκίνητο είχαν γίνει πολλά στα τέλη της δεκαετίας του 19αιώνα. Όμως την αρχική πατέντα την είχε ο Καρλ Μπενζ, που το 1877 άρχισε να πειραματίζεται σε δίχρονες μηχανές, το πρώτο θεμέλιο που έμμελε να είναι και η αφορμή για την ίδρυση μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Το πρώτο αυτοκίνητο ήταν τρίτροχο και είχε κάτω από το «καπό του» έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η εφεύρεση αυτή κατοχυρώθηκε από τον Μπενζ στις 29 Ιανουαρίου 1886. Το 1893 η εταιρεία του κατασκεύασε το πρώτο τετράτροχο αυτοκίνητο, ενώ το 1899 ήταν έτοιμη προς πώληση η πρώτη σειρά αυτοκινήτων «αγωνιστικού» τύπου.

Η αρχή του ντίζελ
H Mercedes-Benz 260 D ήταν το πρώτο επιβατικό μαζικής παραγωγής με κινητήρα πετρελαίου. Συγκεκριμένα, το Φεβρουάριο του 1936 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Βερολίνου, η Daimler-Benz παρουσίασε το 260 D με τη μορφή εξαθέσιου Pullman landaulet. Διέθετε τετρακύλινδρο κινητήρα 2,6 λίτρων που προσέφερε 45 ίππους σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 1940, είχαν κατασκευαστεί 1.967 μονάδες του 260 D. Η ονομασία τους (το D) προέρχεται από τον Γερμανό εφευρέτη Ρούντολφ Ντίζελ, που εμπνεύστηκε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλά και το πρώτο ντίζελ φορτηγό, βγήκε για δρομολόγιο το 1923, από την Benz & Cie. που λάνσαρε το πρώτο φορτηγό στον κόσμο με πετρελαιοκινητήρα. Ζύγιζε πέντε τόνους και ο τετρακύλινδρος OB 2 diesel απέδιδε 45 ίππους στις 1.000 στροφές ανά λεπτό.