Με τον αέρα της φίρμας που έχει ντύσει μεγάλα ονόματα του παγκόσμιου αθλητισμού, όπως είναι ο Πελέ, ο Μαραντόνα, η Ναβρατίλοβα ή ο Μπόρις Μπέκερ, και με όχημα το επιχειρηματικό ένστικτο των αδελφών Γλου, η γερμανική Ρuma ανοίγει το βήμα της στην Ελλάδα για να αποκτήσει αλυσίδα καταστημάτων. Αρχής γενομένης από το νέο κατάστημα στην πλατεία Ομονοίας, συνολικής επένδυσης 2,5 εκατ. ευρώ, το οποίο άνοιξε την περασμένη Πέμπτη, η νέα περίοδος της Ρuma στην Ελλάδα αναμένεται να οδηγήσει στη δημιουργία 250 συνολικά καταστημάτων στην πενταετία.

«Το κατάστημα στην Ομόνοια θεωρείται ότι είναι το εμπορικότερο σημείο πώλησης της Ρuma σε όλο τον κόσμο έπειτα από αυτό που διαθέτει στο κέντρο του Βερολίνου, καθώς βρίσκεται σε πολυσύχναστο σημείο», δηλώνει ο κ. Γιώργος Γλου, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του Αντώνη βρίσκεται πίσω από το νέο εν Ελλάδι εγχείρημα της γερμανικής εταιρείας. Οι δύο αδελφοί έχουν εισέλθει σε περίοδο εμπορικών πρωτοβουλιών που αφορούν, πέρα από την Ρuma, την περαιτέρω ανάπτυξη της ομώνυμης αλυσίδας ανδρικών ειδών Glou στην Ελλάδα και σε χώρες των Βαλκανίων, αλλά και την ανάπτυξη της ιταλικής φίρμας παπουτσιών και αξεσουάρ Αldo, την οποία έφεραν στην ελληνική αγορά την περασμένη χρονιά.

Την περασμένη χρονιά πήραν, άλλωστε, και την απόφαση να «ανοιχτούν» με δίκτυο καταστημάτων Ρuma στην Ελλάδα μέσω της νεοσύστατης εταιρείας Glou Sports Retail (ανήκει από κοινού στους αδελφούς Γλου) με στόχο να απομακρυνθούν στα διακά από τις χονδρικές πωλήσεις της φίρμας και να επικεντρωθούν στη λιανική αγορά. Στο στόχαστρό τους βρίσκεται μια αγορά 550 εκατ. ευρώ. Αυτός είναι ο τζίρος των λιανικών πωλήσεων αθλητικών ειδών ένδυσης και υπόδησης, έναντι μόλις 270 εκατ. ευρώ της χονδρικής αγοράς. Απώτερος στόχος, ο διπλασιασμός του τζίρου που κάνει η Ρuma Ηellas (στην οποία συμμετέχει η πολυεθνική κατά 65%). Πέρυσι οι πωλήσεις της Ρuma έφτασαν τα 76 εκατ. ευρώ και τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 15 εκατ. ευρώ το 2008.

«Η φίρμα πουλάει εικόνα»

«Μία ισχυρή επωνυμία πουλάει εικόνα, η οποία αναδεικνύεται καλύτερα μέσα από ένα κατάλληλα σχεδιασμένο κατάστημα», παρατηρεί ο κ. Γλου. «Η καλύτερη εικόνα στον χώρο της μόδας και του sportslifestyle παίζει σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις». Άλλωστε, η πολυεθνική έχει δώσει έμφαση στην ανάπτυξη μιας ισχυρής εικόνας της επωνυμίας της, με αποτέλεσμα υποδήματα, ενδύματα και αξεσουάρ Ρuma να μοιράζονται τα ράφια πολυκαταστημάτων με προϊόντα Gucci, Ρrada και Dolce & Gabbana. Εξάλλου, αποτελεί προτεραιότητα για την Ρuma ο συνδυασμός του αθλητισμού με τη μόδα, όπως φαίνεται και από τις συνεργασίες της με σχεδιαστές μόδας. Το 1998 η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 1924 και είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, άρχισε, για παράδειγμα, συνεργασία με τη σχεδιάστρια μόδας Jil Sander.

20 καταστήματα μέχρι τον Σεπτέμβριο

Με τη δημιουργία της νέας αλυσίδας, η οποία μέχρι τον Σεπτέμβριο αναμένεται να έχει ξεπεράσει τα 20 καταστήματα, η εταιρεία ευελπιστεί ακόμη στην εφαρμογή μιας ενιαίας τιμολογιακής πολιτικής. Στην Ελλάδα τα προϊόντα Ρuma θα πρέπει να πωλούνται με βάση τον σχεδιασμό της πολυεθνικής κατά 1%- 2% φθηνότερα από ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Όμως, η στροφή προς τη λιανική αγορά αποτελεί υπό μία έννοια και ασπίδα έναντι της κρίσης.

«Στη χονδρική το ρίσκο να μαζέψεις τα χρήματα από την αγορά είναι πλέον μεγάλο. Στη λιανική δεν υπάρχει ρίσκο», εξηγεί ο κ. Γλου, παρότι η λιανική αγορά αθλητικών ειδών συρρικνώνεται τα τελευταία χρόνια κατά 5%10% ετησίως. Όμως, η Ρuma αποτελεί- μαζί με την Αdidas και τη Νike- έναν από τους τρεις βασικούς παίκτες της ελληνικής αγοράς. Σύμφωνα με γνώστες του χώρου, οι τρεις φίρμες κατέχουν συνολικά γύρω στο 95% της αγοράς.

Εξάλλου, οι αδελφοί Γλου ποντάρουν στην τάση συγκέντρωσης που χαρακτηρίζει το λιανεμπόριο αθλητικών ειδών τα τελευταία χρόνια. Ενώ πριν από τρία χρόνια ο κλάδος εμφάνιζε μεγάλο βαθμό πολυδιάσπασης και αριθμούσε γύρω στα 1.200 καταστήματα, κυρίως μικρά και μεμονωμένα, σήμερα παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ο συνολικός αριθμός έχει πέσει κάτω από 1.000

και αναμένουν περαιτέρω συρρίκνωση. Μάλιστα, με ορισμένους από τους μεμονωμένους καταστηματάρχες, οι οποίοι αγοράζουν ήδη Ρuma σε χονδρική και έχουν έδρα κυρίως την περιφέρεια, οι αδελφοί Γλου βρίσκονται σε συζητήσεις, ώστε να μετατρέψουν τα καταστήματά τους σε αποκλειστικά σημεία πώλησης Ρuma. Οι ίδιοι φιλοδοξούν μέσω της Glou Sports Retail να αναπτύξουν 30 με 40 ιδιόκτητα καταστήματα με βάση την Αττική.

tips

Οι αδελφοί Γλου πήραν την απόφαση να απομακρυνθούν σταδιακά από τις χονδρικές πωλήσεις της Ρuma και να επικεντρωθούν στη λιανική αγορά

«Η κρίση κρύβει ευκαιρίες»


Η είσοδος των δύο αδελφών στο λιανεμπόριο ενδυμάτων και αθλητικών ειδών έγινε το 1985 με τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος Glou στον Πειραιά και με κληρονομιά την πολυετή εμπειρία του ιδρυτή του Ομίλου, Δημήτρη Γλου. Στη χονδρική διάθεση αθλητικών ειδών εισήλθαν το 1994, όταν η εταιρεία τους ανέλαβε την αποκλειστική διάθεση και διανομή των προϊόντων της Ρuma Ιnt.

στην Ελλάδα, ενώ το 2004 δημιουργούν σε συνεργασία με την πολυεθνική την Ρuma Ηellas.

Σήμερα, η ανάπτυξη της αλυσίδας Ρuma συμπίπτει με την αλλαγή της στρατηγικής ανάπτυξης των 62 καταστημάτων και της επωνυμίας Glou με στόχο να δοθεί προτεραιότητα στην προώθηση ποιοτικών αλλά σε πιο προσιτές τιμές ειδών. «Σε περιόδους κρίσης, οι καταναλωτές στρέφονται σε οικονομικότερες λύσεις. Για να συνεχίσει να υπάρχει μια επιχείρηση, πρέπει να αλλάξει. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι τα μεικτά μας κέρδη θα μειωθούν και να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα. Άλλωστε, η κρίση κρύβει ευκαιρίες», επισημαίνει ο κ. Γλου.

Τα σχέδια ανάπτυξης της νέας αλυσίδας περιλαμβάνουν τη δημιουργία καταστημάτων στη Βουλγαρία, όπου το πρώτο αναμένεται να ανοίξει στα μέσα του 2009, και στην Κύπρο, όπου ανοίγει τις επόμενες ημέρες. Στην Κύπρο ανοίγει την επόμενη εβδομάδα και το πρώτο κατάστημα της επωνυμίας Glou, η οποία μόλις την περασμένη εβδομάδα επεκτάθηκε στη Σερβία και στην αρχή του έτους στη Ρουμανία.

ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ