Ιστορίες πάθους. Πάθους πρωτόγονου, χωρίς ηθική. Διγαμία, βιασμοί, αφοσίωση, αλλά και έρωτας. Η Βίβλος, σύμφωνα με τον Νέιθαν Έιμπραμς, τα έχει όλα. Ο συγγραφέας από την Ουαλία επιχείρησε να φέρει στο προσκήνιο λιγότερο γνωστές σκηνές της βιβλικής εβραϊκής ζωής, οι οποίες ίσως να αξίζουν μεγαλύτερου ενδιαφέροντος. Sex and the City, τέλος. Τώρα ήρθε η σειρά του… Sex and the Jews!


Το βιβλίο του Έιμπραμς, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Μπάνγκορ της Ουαλίας, ονομάζεται έτσι: «Εβραίοι και σεξ». Στο βιβλίο του («Jews and Sex», εκδ. Five Leaves Ρublications) συγκεντρώνει δοκίμια που δίνουν έμφαση στην Παλαιά Διαθήκη. «Δεν είμαι θεολόγος και δεν μιλώ ως εκπρόσωπος κάποιας οργάνωσης ή κοινότητας. Θέλω απλώς να δώσω το έναυσμα για διάλογο σε θέματα που δεν έχουν συζητηθεί λεπτομερώς μέχρι σήμερα» επισημαίνει και προετοιμάζεται για ενδεχόμενες αντιδράσεις που μπορεί να προέλθουν είτε από την εβραϊκή πλευρά είτε ακόμη και από εκείνους που θα θελήσουν να βρουν στο βιβλίο του τροφή για να ενισχύσουν τις αντισημιτικές απόψεις τους.

Θεός και γκέι. Γραμμένη η Παλαιά Διαθήκη από διαφορετικούς συγγραφείς, πιθανότατα σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, ορισμένες φορές παρουσιάζει γεγονότα που αποκαλύπτουν αντικρουόμενες απόψεις και στάσεις. Η ιστορία του Δαβίδ (Α΄ Σαμουήλ), του γοητευτικού νέου πολεμιστή ο οποίος είχε μόλις σκοτώσει τον Γολιάθ και του Ιωνάθαν- γιου του βασιλιά Σαούλ- έχει αναλυθεί και ως ιστορία αγάπης μεταξύ ομοφυλοφίλων: «Η ψυχή του Ιωνάθαν είχε σμίξει με την ψυχή του Δαβίδ και ο Ιωνάθαν τον αγαπούσε σαν να ήταν η δική του ψυχή», λέει σε κάποιο σημείο. Αν ήταν ομοφυλόφιλοι, δεν υπάρχει κάποια ένδειξη ότι ο Θεός ήταν αντίθετος με αυτό. Όμως σε άλλα σημεία, η στάση του Θεού απέναντι στις επιλογές της ερωτικής ζωής φαίνεται να είναι καταπιεστική. Όπως, για παράδειγμα, όταν ανακοινώνει θανατική καταδίκη για τον Ονάν, «επειδή ικανοποίησε τον εαυτό του με τρόπο που αρνήθηκε στη γυναίκα του την ευκαιρία να μείνει έγκυος».

Προερχόμενος ο συγγραφέας από εβραϊκή οικογένεια, δηλώνει εντυπωσιασμένος- για παράδειγμα- από την περίεργη ηθική του Λωτ, ο οποίος προσφέρει φιλοξενία σε ταξιδιώτες που περνούν από τα Σόδομα και προσφέρει τις θυγατέρες του ως αντάλλαγμα στους επιτιθέμενους άνδρες που θέλουν να βιάσουν τους (άνδρες) φιλοξενουμένους του. Οι ίδιες κόρες είναι εκείνες που τον ξεγελούν λίγο αργότερα και κάνουν παιδιά μαζί του.

Και η ιστορία του Λωτ δεν είναι η μοναδική…

«Η ψυχή του Ιωνάθαν είχε σμίξει με την ψυχή του Δαβίδ και ο Ιωνάθαν τον αγαπούσε σαν να ήταν η δική του ψυχή»

Εδώ μέσα γίνονται Σόδομα και Γόμορρα


Η οικογένεια του Λωτ περνούσε καλά στην αμαρτωλή πόλη, τα Σόδομα, μέχρι που ο Θεός αποφάσισε να την καταστρέψει. Η γυναίκα του Λωτ μετατράπηκε σε «στήλη άλατος» ενώ ο ίδιος και οι κόρες του κατέληξαν σε μια σπηλιά. Τα δύο κορίτσια πανικοβλήθηκαν στην ιδέα ότι δεν θα αποκτούσαν παιδιά και δεν θα δινόταν συνέχεια στο ανθρώπινο γένος και μια μέρα συνωμότησαν για να μεθύσουν τον πατέρα τους. Κοιμήθηκαν μαζί του και απέκτησαν δύο γιους, τον Μοάβ και τον Βεν Αμί.

Άστα τα μαλλάκια σου, ανακατωμένα


O Σαμψών δεν θα έπρεπε να εμπιστευτεί αυτή τη γυναίκα. Οι Φιλισταίοι μέσω της Δαλιδά κατάφεραν να τον αιχμαλωτίσουν και να μάθουν το μεγάλο μυστικό της δύναμής του. Κάποια στιγμή τής αποκάλυψε πως αν του έκοβαν τα μαλλιά, η δύναμή του θα χανόταν. Αυτό ήταν και το μεγάλο του λάθος. Το τι συνέβη στη Δαλιδά δεν το λέει η Βίβλος, όμως το όνομά της συνδέθηκε για πάντα με την προδοσία…

Αμάρτησε για το παιδί του


Όταν ο Δαβίδ είδε την όμορφη Βηθσαβεέ να κάνει μπάνιο, μαγεύτηκε από την ομορφιά της και ζήτησε να τη στείλουν στο δωμάτιό του. Ήταν γυναίκα ενός αξιωματικού του, του Ουρία, που τότε βρισκόταν στον πόλεμο. Όμως η Βηθσαβεέ έμεινε έγκυος και για να καλύψει την πράξη του, ο Δαβίδ προσπαθεί να φέρει τον Ουρία από το μέτωπο ώστε να κοιμηθεί μαζί της και να χρεωθεί εκείνος το παιδί. Όμως ο Ουρία δεν μπορούσε να το κάνει αυτό ενώ οι συμπολεμιστές του κινδύνευαν στη μάχη. Ο Δαβίδ κανόνισε ο Ουρία να σταλεί στην πρώτη γραμμή. Αφού τον σκότωσαν οι εχθροί, ο ίδιος παντρεύτηκε τη Βηθσαβεέ.

Τη μάζεψε από το πεζοδρόμιο


O Ιούδας ήταν γιος του Ιακώβ και της Λείας. Είχε παντρευτεί μια γυναίκα από τη Χαναάν· έτσι οι τρεις γιοι του δεν ήταν 100% Εβραίοι, ενώ ούτε εγγόνια είχε. Όταν πέθανε ο πρώτος γιος του, η χήρα του, Ταμάρ, παντρεύτηκε τον δεύτερο γιο του Ιούδα, τον Ονάν, ο οποίος επίσης πέθανε.

Σύμφωνα με τα ήθη της εποχής, έπρεπε τότε να παντρευτεί τον τρίτο γιο, όμως ο Ιούδας ήθελε να τη διώξει από την οικογένεια. Η Ταμάρ όμως δεν κάθησε με σταυρωμένα τα χέρια… Ντυθηκε πόρνη, αποπλάνησε μια μέρα τον Ιούδα και (φυσικά) έμεινε έγκυος. Όταν ανακάλυψε ο Ιούδας ότι, αν και σε μεγάλη ηλικία, περίμενε διάδοχο, είπε:

«Ήταν πιο σωστή απ΄ ό,τι εγώ».

Βιασμός στον οίκο του Δαβίδ


O Βασιλιάς Δαβίδ ήταν γενικά καλός, όμως η οικογένειά του ήταν ολίγον τι…

δυσλειτουργική. Ο γιος του Αμνόν συνωμότησε με έναν εξάδερφό του για να αποπλανήσει την Ταμάρ- κόρη του Δαβίδ και ετεροθαλή αδελφή του. Η ίδια δεν συμφώνησε κι έτσι τη βίασε και, ταυτόχρονα, τη μίσησε κιόλας. Δύο χρόνια αργότερα, ο αδελφός της Ταμάρ κάλεσε τον Αμνόν σε μια γιορτή. Τον μέθυσε και τον σκότωσε…