Ξαναμοίρασμα της τράπουλας στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών συσκευών, ο τζίρος της οποίας υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ, σηματοδοτεί η εξαγορά της Ράδιο Κορασίδης από τον όμιλο της Μarfin που αποκτά το 55,9% των μετοχών της πάλαι ποτέ κραταιάς αλυσίδας.


Ενισχυμένη με νέα κεφάλαια η Ράδιο Κορασίδης, που διαθέτει 54 καταστήματα και καλή αναγνωρισιμότητα στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό, ξαναμπαίνει στο παιχνίδι των λιανικών πωλήσεων των λευκών και μαύρων συσκευών.

Μετά τις περιπέτειες που πέρασε, σήμερα η αλυσίδα κατέχει μερίδιο αγοράς περίπου 2% και- σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια των νέων ιδιοκτητών της- είναι σε θέση να «χτυπήσει» εν ευθέτω χρόνω μερίδιο της τάξεως του 8%-10%.

Παράλληλα η αλυσίδα, στο πλαίσιο

«ΝΤΙΛ» ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ…

Η Ράδιο Κορασίδης είχε περάσει πριν από λίγο καιρό υπό τον έλεγχο του επιχειρηματία κ. Γιάννη Ευαγγελάτου

των συνεργειών που μπορεί να έχει με τον όμιλο της Μarfin, σχεδιάζεται να δραστηριοποιηθεί ακόμη και στη διακίνηση πιστωτικών καρτών αλλά και προϊόντων νέας τεχνολογίας σε συνεργασία με την εταιρεία πληροφορικής SingularLogic, «συγγενή» του όμιλου της Μarfin.

29 νέα καταστήματα

Στα σχέδια της Μarfin είναι να ενισχύσει το δίκτυο της αλυσίδας με 29 νέα καταστήματα και παράλληλα να την «εξαγάγει» στις χώρες των Βαλκανίων με πρώτη την Σερβία όπου η ΜΙG ελέγχει ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο. Η Ράδιο Κορασίδης είχε περάσει πριν από λίγο καιρό υπό τον έλεγχο του επιχειρηματία κ. Γιάννη Ευαγγελάτου, ο οποίος συμφώνησε να πωλήσει έναντι 22,2 εκατ. ευρώ στον όμιλο της Μarfin το 50% από το 70% των μετοχών που κατέχει, διατηρώντας ταυτόχρονα το μάνατζμεντ της αλυσίδας. Σκληρός ανταγωνισμός

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η επιστροφή στο προσκήνιο της Ράδιο Κορασίδης θα εντείνει τον σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των μεγάλων του κλάδου, όπως είναι- από ελληνικής πλευράς- η Ηλεκτρονική Αθηνών και συνεταιριστικές αλυσίδες όπως οι Εlectronet, Εxpert, ΣΕΗΟΣ και- από πλευράς πολυεθνικών- η Dixons-Κωτσόβολος και η «συγγενής» της αλυσίδας Εlectro World και η γερμανική Μedia Μarkt με τη «συγγενή» της εταιρεία Saturn.

Η Ηλεκτρονική Αθηνών μετά την προ μηνών εξαγορά του 51% της Σαραφίδης, όχι μόνο στέκεται καλά στα πόδια της, αλλά σχεδιάζει να αυξήσει και το μερίδιο που κατέχει.

Η εταιρεία αριθμεί 53 καταστήματα και διαθέτει μερίδιο 12% στην εσωτερική αγορά και 6% στην κυπριακή, στην οποία λειτούργησε η πρώτη θυγατρική της, ενώ στοχεύει στη σταδιακή ανάπτυξή της στις αγορές της Ν.Α. Ευρώπης.

Οι (μικρότερες σε εξάπλωση) συνεταιριστικές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται κυρίως σε επίπεδο γειτονιάς, υπολογίζεται ότι ελέγχουν μερίδιο αγοράς της τάξεως του 35%. Το δίκτυο Κωτσόβολος

Ο όμιλος Κωτσόβολος, που παραμένει η μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα και ελέγχει 80 καταστήματα ενώ απασχολεί περισσότερους από 2.200 εργαζομένους, συνεχίζει να αυξάνει τον αριθμό των καταστημάτων του δίνοντας έμφαση στα Μega Κωτσόβολος, όπως αυτό που εγκαινίασε πρόσφατα στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Η επέκταση του δικτύου του ομίλου Κωτσόβολος προβλέπει για το 2008 τη δημιουργία νέων καταστημάτων Εlectroworld αλλά και franchise καταστημάτων Κωτσόβολος, που έως τα μέσα της χρονιάς προβλέπεται να φτάσουν τα 14.

Έρχονται κι άλλοι ξένοι


Η ΜΕDΙΑ ΜΑRΚΤ προγραμματίζει για το 2008 την εισαγωγή της Saturn στην ελληνική αγορά, η οποία ανήκει στον ίδιο μητρικό γερμανικό όμιλο Μetro. Αν και η γκάμα των προϊόντων της Saturn είναι περίπου ίδια με τη συγγενή εταιρεία Μedia Μarkt, το μοντέλο επέκτασης είναι πιο ευέλικτο καθώς τα καταστήματα που ανοίγει είναι κατά πολύ μικρότερα. Ήδη η Μedia Μarkt αριθμεί επτά μεγάλα καταστήματα μετά το πρόσφατο άνοιγμα του καταστήματος στην Αργυρούπολη.

Ενδιαφέρον όμως για την ελληνική αγορά λευκών και μαύρων συσκευών εκδηλώνεται και από νέους «παίκτες». Ο γαλλικός όμιλος ΚΕΖΑ φαίνεται πως εξετάζει το ενδεχόμενο να ανοίξει το πρώτο κατάστημα Darty στη χώρα μας, ενώ στα σκαριά βρίσκεται ακόμη μία ελληνική συνεταιριστική αλυσίδα που θα φέρει την εμπορική ονομασία ΥΕS και θα δραστηριοποιείται κυρίως στην επαρχία.

Vidcast: Face2Face