Δύο φουαγιέ, όπου φτάνεις με σκάλες ή ανελκυστήρες. Ένα όσο δεν παίρνει εντυπωσιακό αμφιθέατρο 2.400

εξαιρετικά άνετων και με πλήρη ορατότητα της σκηνής θέσεων, το οποίο «διχοτομείται» με βελούδινη κουρτίνα και μετατρέπεται σε μια πιο συμμαζεμένη αίθουσα 1.000 θέσεων με απολύτως σύγχρονο ηχητικό και φωτιστικό εξοπλισμό και «τέλεια ακουστική», όπως υποσχέθηκαν οι οργανωτές. Φιλόξενα, ευρύχωρα καμαρίνια. Μία ύψους 17 μέτρων, με δεκάδες σταγκόνια και με τάφρο για 60μελή ορχήστρα, σκηνή. Με λίγα λόγια, ένα χορταστικό θέατρο με διεθνείς προδιαγραφές, απόλυτα φιλικό για τον θεατήακροατή και τους καλλιτέχνες.

Στη σκηνή αυτή θα «τσουλήσουν» για άλλη μια φορά οι λευκοί κύκνοι της «Λίμνης» του Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι υπό τους ήχους των ηλικίας 130 ετών αθάνατων μουσικών του. Κάτι ιδιαίτερο όμως σημαδεύει την αποψινή πρεμιέρα που προμηνύεται λαμπρή. Όχι μόνο γιατί η παράσταση αυτή φτάνει από το Λονδίνο για να εγκαινιάσει το θέατρο – το μεγαλύτερο στην Ελλάδα, το θέατρο «Βadminton» που δημιουργήθηκε μέσα στο «κέλυφος» του ολυμπιακού γηπέδου του μπάντμιντον των Ολυμπιακών Ακινήτων. Αλλά γιατί τους κύκνους θα τους ενσαρκώνουν άντρες χορευτές.

«Οι κύκνοι της παράστασης είναι κύκνοι αρσενικοί. Δεν είναι κύκνοι γκέι…Το ομοερωτικό στοιχείο υπάρχει αλλά δεν προβάλλεται» έλεγε χτες, απαντώντας σε ερώτηση των «ΝΕΩΝ», ο νεώτατος ακόμη, συμπαθέστατος και λαλίστατος Άγγλος σκηνοθέτης- χορογράφος της Μάθιου Μπορν που έχει δώσει μια παράσταση – εδώ θα τη δούμε με ηχογραφημένη τη μουσική- η οποία έχει χαρακτηριστεί «σταθμός».

ΙΝFΟ

Η πρεμιέρα απόψε στο θέατρο «Βadminton» (Πάρκο Στρατού, Γ ουδή, τηλ.

2 1 0-8840.600) στις 2 1 .00. Μέχρι τις 1 1 Φεβρουαρίου. Εισιτήρια: 100, 90, 85, 80, 75, 70, 60, 50, 40, 30 ευρώ.

Επιμένοντας πως με τίποτα δεν θα ήθελε το μπαλέτο αυτό να χαρακτηρίζεται «μια γκέι «Λίμνη των κύκνων»».

«Ανατρεπτικός εικονοκλάστης», όπως τον χαρακτήρισε ο Αλέξης Κωστάλας που έκανε την παρουσίαση, ο Μάθιου Μπορν δήλωσε «λάτρης του κλασικού χορού» και μας διαβεβαίωσε πως καμία πρόθεση δεν είχε να κάνει μια παρωδία της «Λίμνης των κύκνων» με «άντρες που φορούν τουτού» α λα «Μπαλέτο Τροκαντερό» του Μόντε Κάρλο- που είδαμε εδώ τον Ιούνιο. «Θέλησα απλώς να αγγίξω ένα ευρύ κοινό που μπορεί και να μην πήγαινε ποτέ να δει μια παράσταση μπαλέτου. Δεν φανταζόμουνα όμως ποτέ ότι η παράσταση αυτή θα άγγιζε ένα τόσο ευρύ κοινό».

Τον σκηνοθέτη- χορογράφο παρουσίασαν εκ μέρους των παραγωγών- παρόντες στα πέριξ και ο Τάκης και ο Γιώργος Γεώργας- η Βανέσσα Αδάμ και ο Μιχάλης Αδάμ, ο οποίος μας ξενάγησε, στο τέλος, στον χώρο φτάνοντας μέχρι τις τουαλέτες (!) και πληροφορώντας μας ότι προβλέπεται η δημιουργία, πλάι στο χειμερινό, και καλοκαιρινού θεάτρου, εστιατορίου και άλλων χώρων.

Με… Κάρολο και Ελισάβετ


Η παράσταση από την οποία δεν λείπουν οι αναφορές στη σύγχρονη αγγλική πραγματικότητα – η Βασίλισσα Μητέρα και ο Πρίγκιπας του Μάθιου Μπορν κάποιες στιγμές παραπέμπουν στη Βασίλισσα Ελισάβετ και στον Πρίγκιπα της Ουαλίας Κάρολο- φτάνει στην Αθήνα με ένδοξη «προϊστορία» δώδεκα χρόνων: από το 1995, όταν ξεκίνησε την πορεία της στο Λονδίνο, στο θέατρο «Σάντλερ΄ς Γουέλς» του Γουέστ Εντ, έχει υμνηθεί από την κριτική, έχει τιμηθεί με τρεις δεκάδες βραβείων μεταξύ των οποίων δύο «Ολίβιε» και τέσσερα «Τόνι», έχει μεταφερθεί στο Μπρόντγουεϊ φτάσει μέχρι την Ιαπωνία και συνεχίζει ακατάβλητη κρατώντας πλέον τα πρωτεία ως η μακροβιότερη στην ιστορία του κλασικού μπαλέτου παραγωγή της «Λίμνης των κύκνων». «Την επομένη της πρεμιέρας», έλεγε ο Μάθιου Μπορν, «δεν ήμασταν απλώς στις σελίδες με τα πολιτιστικά. Ήμασταν στα δελτία ειδήσεων όλων των τηλεοράσεων μέχρι του CΝΝ».