Με γρήγορους ρυθμούς προχωρεί το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου, μέσω
του οποίου σε δύο χρόνια θα παρέχεται πλέον η δυνατότητα να φθάνουν στο νέο
διεθνές αεροδρόμιο των Σπάτων και τα τρένα του Μετρό!
|
|
Όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής,
παρουσιάζοντας ολόκληρο το δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου, «το έργο
εξελίσσεται ομαλά και είμαστε σε θέση να δηλώσουμε με βεβαιότητα ότι την
άνοιξη του 2004 το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” θα συνδεθεί με την Αθήνα
με δύο ηλεκτρικά τρένα το Μετρό και τον προαστιακό, που θα χρησιμοποιούν
ηλεκτροκίνηση».
Σύμφωνα με τον κ. Βερελή, η εταιρεία του Μετρό θα προμηθευθεί επτά ειδικούς
συρμούς οι οποίοι θα εκτελούν (ανά 15 λεπτά) το δρομολόγιο Εθνική
Άμυνα-Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω των γραμμών του προαστιακού
σιδηροδρόμου. Οι συρμοί αυτοί θα είναι εφοδιασμένοι με ειδικό παντογράφο ώστε
να μπορούν να παίρνουν ρεύμα και από το δίκτυο του προαστιακού χωρίς κανένα
πρόβλημα.
Οι συρμοί του Μετρό θα μπαίνουν στο δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου στο
ύψος του σταθμού Δουκίσσης Πλακεντίας και μέχρι το αεροδρόμιο δεν θα κάνουν
καμία στάση.
Εναλλακτικές λύσεις
Παρουσιάζοντας την εξέλιξη των έργων του προαστιακού σιδηροδρόμου ο κ. Βερελής
παραδέχθηκε ότι υπάρχει μια καθυστέρηση στην πρόοδο των εργασιών για την
κατασκευή των ηλεκτρικών τρένων από την κοινοπραξία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά,
λόγω και της αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της.
Πάντως, ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι ακόμη και στην περίπτωση που δεν
παραδοθούν έγκαιρα τα ηλεκτροκίνητα τρένα, υπάρχει σχέδιο για την ενοικίαση
συρμών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων, και ήδη για το
θέμα αυτό έχει ενημερωθεί και η ΔΟΕ.
Ο κ. Βερελής ανέφερε ακόμα ότι μέχρι το 2006 το σύστημα του προαστιακού
σιδηροδρόμου θα λειτουργήσει ειδικός σιδηροδρομικός φορέας με εμπειρία στον
τομέα αυτό (θα επιλεγεί με διαγωνισμό μέχρι τον Ιούνιο του 2003). Στη συνέχεια
– πρόσθεσε – θα επιδιωχθεί η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή, ο οποίος θα
μετέχει στην κατασκευή, χρηματοδότηση και εκμετάλλευση του δικτύου, καθώς το
έργο αυτό απαιτεί επιπλέον επενδύσεις, κυρίως για επεκτάσεις.
120.000 επιβάτες καθημερινά
Σύμφωνα με μελέτη του ΟΣΕ, το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου είναι βιώσιμο
και αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον των επενδυτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία
της μελέτης, το 2004 ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα διακινεί 120.000 επιβάτες
καθημερινά, το 2010 περίπου 250.000 επιβάτες και το 2020 περίπου 340.000
επιβάτες.
«Καρδιά» του προαστιακού σιδηροδρόμου θα είναι το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών
(ΣΚΑ), που θα είναι ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός κόμβος της χώρας και θα
συνδέει την Αθήνα με τη Βόρεια Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα Μεσόγεια.
Μήκος 220 χιλιόμετρα
Το συνολικό μήκος του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου θα είναι περίπου
220 χιλιόμετρα, δηλαδή από την Αθήνα και τον Πειραιά μέχρι το Κιάτο, τη Θήβα
και τη Χαλκίδα. Όλα τα τρένα θα είναι ηλεκτροκίνητα και θα έχουν τη δυνατότητα
να αναπτύσσουν ταχύτητες έως και 160 χιλιομέτρων την ώρα. Επίσης υπάρχει
πρόβλεψη για την επέκταση του προαστιακού προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του
Λαυρίου.
Μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες θα είναι έτοιμο το μέρος εκείνο του προαστιακού
που θα συνδέει τον Πειραιά και την Αθήνα, μέσω του ΣΚΑ, με το «Ελευθέριος
Βενιζέλος». Η γραμμή αυτή έχει συνολικό μήκος 51 χιλιόμετρα, περιλαμβάνει 18
σταθμούς και το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 854 εκατομμύρια ευρώ (291 δισ. δρχ.).