Το Ηράκλειο της Κρήτης αναμένεται να είναι η πρώτη επαρχιακή πόλη που θα
αποκτήσει τραμ… νωρίτερα ακόμα και από την Αθήνα!






Την εγκατάσταση και λειτουργία εκτεταμένου δικτύου Ελαφρού Μέσου Σταθερής
Τροχιάς (ΕΜΣΤ) στην πόλη του Ηρακλείου προωθεί η Δημοτική Αρχή, στην
προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης
και να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, ιδιαίτερα στην περιοχή της Παλιάς
Πόλης.


Παρουσιάζοντας στην Αθήνα τη μελέτη σκοπιμότητας-βιωσιμότητας του έργου
(εκπονήθηκε από τη γερμανοελβετική κοινοπραξία Lahmayer International – Switch
Transit Consult), ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Κ. Ασλάνης ανέφερε πως το τραμ του
Ηρακλείου θα αποτελείται από δύο γραμμές συνολικού μήκους 14,2 χιλιομέτρων,
ενώ το κόστος του θα ανέλθει στο ποσό των 45 δισ. δραχμών.


Η γραμμή 1, μήκους 8,6 χιλιομέτρων, θα ξεκινάει από το αεροδρόμιο του
Ηρακλείου, θα διέρχεται από το λιμάνι και το κέντρο της πόλης και θα καταλήγει
στο Παγκρήτιο Στάδιο, στο Λίντο (στη συγκεκριμένη περιοχή πρόκειται να
κατασκευαστεί νέο γήπεδο ποδοσφαίρου, στο οποίο θα γίνουν οι Προκριματικοί
Αγώνες της Ολυμπιάδας του 2004).


Σύμφωνα με τη μελέτη, στη συγκεκριμένη διαδρομή θα υπάρχουν 17 στάσεις, ενώ οι
8 συρμοί τραμ της γραμμής θα εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 15.800 επιβάτες. Η
γραμμή 2, μήκους 5,6 χιλιομέτρων, θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης του
Ηρακλείου και θα καταλήγει στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού. Κατά μήκος της
διαδρομής θα υπάρχουν 10 στάσεις, ενώ οι 6 συρμοί της γραμμής υπολογίζεται ότι
θα εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 13.800 επιβάτες. Μέσα στο ερχόμενο διάστημα
ο Δήμος Ηρακλείου θα προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό για την πρόσληψη του
συμβούλου που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου (δημοπρατήσεις κ.λπ.), το
οποίο, σύμφωνα με τον κ. Ασλάνη, θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της
συγχρηματοδότησης.


Ο δήμαρχος Ηρακλείου εκτιμά ότι το έργο θα ξεκινήσει μέσα στον ερχόμενο χρόνο
και θα ολοκληρωθεί ως το 2004. Όπως ανέφερε χθες ο κ. Ασλάνης, έχει ήδη
εξασφαλιστεί το 25% των δαπανών του έργου (περίπου 12 δισ. δρχ.) μέσα από το
Γ" Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και τα υπόλοιπα χρήματα θα διατεθούν από τους ιδιώτες.