Στα σχολεία της Μαριούπολης και άλλων πόλεων διδάσκονται νέα ελληνικά και όχι -για παράδειγμα – οι τοπικές διάλεκτοι των Ελλήνων της Αζοφικής. Τα νέα ελληνικά αποτελούν συνδετικό κρίκο ανάμεσα στη σημερινή Ελλάδα και τους Ελληνες της Ουκρανίας. Ελληνικά ωστόσο όλο και συχνότερα μαθαίνουν και τα Ουκρανόπουλα, οι οικογένειες των οποίων δεν είχαν καμία σχέση με την Ελλάδα. Είτε επειδή φοιτούν στα ίδια σχολεία, είτε επειδή οι γονείς τους το επέλεξαν ενσυνείδητα. Πρόκειται για μια τάση που προσπαθεί να στηρίξει όσο μπορεί το ελληνικό κράτος. «Τα τελευταία δύο χρόνια επεκτείνουμε τις προσπάθειές μας για διδασκαλία των ελληνικών και στα παιδιά μη ελληνικής καταγωγής. Οι Ελληνες με τους Ουκρανούς έχουμε μια πολύ παλιά σχέση, από τα χρόνια του Ηροδότου. Μια σχέση ειρηνική και ωφέλιμη πάνω στην οποία αξίζει να χτίσουμε. Προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και να βοηθήσουμε ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό για να επιτευχθεί αυτό. Τα νέα ανοίγματα που κάναμε αυτές τις μέρες, τα οφείλουμε στην υφυπουργό Σοφία Ζαχαράκη, η οποία ανταποκρίθηκε άμεσα και μας διέθεσε δύο εκπαιδευτικούς για να κλείσουμε τις ανάγκες που είχαμε στο Χάρκοβο και τη Νίζνα. Ειδικά για τη Νίζνα, το ενδιαφέρον είναι διαχρονικό αφού η προσπάθεια ενίσχυσης ξεκίνησε από την προηγούμενη υφυπουργό Παιδείας, την Ηπειρώτισσα Μερόπη Τζούφη» λέει στα «ΝΕΑ» ο Αλέξανδρος Μπουντούρης, πρόξενος της Ελλάδας στο Κίεβο, σύμβουλος Α΄. «Βλέπουμε για παράδειγμα ότι προκειμένου να ενισχυθεί η διδασκαλία στη Νίζνα κινητοποιήθηκε ο ελληνισμός των Ιωαννίνων, η βουλευτής Μαρία Κεφάλα, ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης και ο σύλλογος αποφοίτων της Ζωσιμαίας Σχολής» προσθέτει ο Αλέξανδρος Μπουντούρης. Ο ίδιος κάνει έκκληση για οικονομική στήριξη σε ιδιώτες χορηγούς που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του προγράμματος εκμάθησης ελληνικών στην Ουκρανία προσφέροντας σειρές εκμάθησης ελληνικής γλώσσας, υποτροφίες, υλικοτεχνική υποδομή στα πανεπιστήμια κ.λπ.







