Μετά από περίπου 16 ώρες διακοπής, αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στην παλαιά γέφυρα του Ευρίπου, στη Χαλκίδα, η οποία είχε παραμείνει ανοιχτή από το βράδυ της Κυριακής, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις και την κυκλοφορία στην πόλη.

Οι τεχνικοί του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) που διαχειρίζεται τη γέφυρα, κατόρθωσαν χειροκίνητα να επαναφέρουν τη γέφυρα στη θέση της, επιτρέποντας τη διέλευση οχημάτων και πεζών. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΝΕ, η γέφυρα παραμένει εκτός λειτουργίας για τη ναυσιπλοΐα, μέχρι να αποκατασταθεί πλήρως το τεχνικό πρόβλημα.

«Η γέφυρα πορθμού του Ευρίπου είναι διαθέσιμη για διέλευση πεζών και οχημάτων. Μέχρι να επιλυθεί πλήρως η βλάβη, δεν θα λειτουργεί για την εξυπηρέτηση αναγκών ναυσιπλοΐας», τονίζεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Το πρόβλημα εμφανίστηκε κατά το προγραμματισμένο βραδινό άνοιγμα της γέφυρας, όταν 12 σκάφη διέπλευσαν τον πορθμό. Κατά την επιχείρηση επαναφοράς, το τμήμα της γέφυρας από την πλευρά της Εύβοιας παρέμεινε ανοικτό, λόγω ηλεκτρονικής βλάβης στον μηχανισμό, προκαλώντας τη διακοπή της κυκλοφορίας.

Μανιάτης στα «ΝΕΑ»: Η γέφυρα της Χαλκίδας έχει φτάσει στα όριά της

Όπως εξήγησε στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ), Μπάμπης Μανιάτης, «κατά το άνοιγμα της γέφυρας πέρασαν 12 σκάφη από βορρά προς νότο και αντίστροφα, ωστόσο κατά την επιχείρηση επαναφοράς, το κλίτος από την πλευρά της Ευβοϊκής δεν κατάφερε να επανέλθει λόγω ηλεκτρονικής βλάβης στον μηχανισμό. Πρόκειται για τον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό των εμβόλων που ανυψώνουν τη γέφυρα».

Η αποκατάσταση δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, ενώ δεν υπάρχει ακριβής εκτίμηση για τον απαιτούμενο χρόνο επισκευής. «Η εκτίμηση ήταν ότι θα έχει αποκατασταθεί μέχρι το πρωί. Δυστυχώς η βλάβη παραμένει. Μετά και το πρωινό briefing, είναι σαφές ότι δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε τον χρόνο. Μπορεί να φτιαχτεί σήμερα, μπορεί αύριο», αναφέρει ο κ. Μανιάτης.

Το πρόβλημα πάντως δεν είναι καινούριο. «Η γέφυρα είναι 65 ετών. Έχει φτάσει στα όριά της. Χρειάζεται αντικατάσταση ή μια μεγάλη χρηματοδότηση για γενική επιδιόρθωση», λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος, προσθέτοντας πως «η Περιφέρεια, οι βουλευτές, οι δήμαρχοι και οι τοπικοί φορείς προσπαθούν να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες πιστώσεις».