Το λογότυπο ενός πολιτικού κόμματος που ιδρύθηκε τη δεκαετία του ’70 είναι δυνατόν να επηρεάσει ένα παιδί που γεννήθηκε το 2004 ψυχολογικά; Η απάντηση στην «κατά Τσιώλην» παραφρασμένη ερώτηση – που κληρονομήσαμε από τη θρυλική ταινία «Φτάσαμε» εκείνης της χρονιάς – είναι πως ναι. Ζωντανή απόδειξη, ο 17χρονος Γιάννης Λουλούδης που σχεδίασε μαζί με τον συμμαθητή του, Νίκο Πελαρδή, ένα ζευγάρι sneakers με το έμβλημα και τα χρώματα του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος, τα «ΜΠΑΣΟΚ Lows», με τον πράσινο ήλιο στο πλάι και στο εσωτερικό της «γλώσσας», τυπωμένο με πράσινα γράμματα, το γνωστό σλόγκαν «Λεφτά υπάρχουν».

Τα φαινόμενα απατούν και στην περίπτωση του Γιάννη από τη Ρόδο, με καταγωγή από την Κάρπαθο, αυτό ισχύει 100% καθώς δεν ήταν τα δημοφιλή viral memes, όπως θα φανταζόταν κανείς, με αντικείμενο την περίοδο «ΠΑΣΟΚ, ωραία χρόνια» που τον ενέπνευσαν να δημιουργήσει αυτό το παπούτσι. Ούτε καν ο συνονόματος πρόγονός του, ο παππούς του Γιάννης από την Κάρπαθο που, όπως πληροφορήθηκε εδώ και μερικά 24ωρα – μετά τον χαμό που έκαναν τα «πράσινα» παπούτσια στο Διαδίκτυο – ήταν φανατικός υπέρμαχος του ΠΑΣΟΚ. Η αιτία που τον οδήγησε να σχεδιάσει το πρώτο του ζευγάρι παπούτσια είναι απλή και κρύβεται στο χόμπι του, το οποίο εξελίχθηκε σε δουλειά, που δεν είναι άλλο από την αγοραπωλησία συλλεκτικών αθλητικών παπουτσιών μέσω Διαδικτύου. «Από 13 ετών πουλάω συλλεκτικά παπούτσια. Βάζω στο Ιnstagram όσα θεωρώ κινήσιμα και κάνω μεταπώληση. Ασχολούμαι με πολύ ακριβά κομμάτια που δεν τα πουλάω καν στην Ελλάδα. Οποτε ανέβαζα ένα τέτοιο παπούτσι, οι ακόλουθοι στην Ελλάδα μου έγραφαν «αν είχαμε ΠΑΣΟΚ θα το αγοράζαμε». Και από εκεί ήρθε κυρίως η ιδέα», εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο Γιάννης ενώ μας εξιστορεί πώς άρχισαν όλα.

«Με τον Νίκο είμαστε πολύ καλοί φίλοι από την ΣΤ’ Δημοτικού. Και επειδή κι εκείνος έχει μια εταιρεία με ρούχα κι εγώ ασχολούμαι με τα παπούτσια – σε λίγες μέρες ανοίγω κατάστημα στη Ρόδο – σκεφτήκαμε να κάνουμε μια κίνηση μαζί. Ημασταν στις 9 Απριλίου στο δωμάτιό μου, συζητούσαμε διάφορες ιδέες και εκεί προέκυψε η ιδέα των παπουτσιών «ΜΠΑΣΟΚ Lows» κι επειδή άρεσε πολύ και στους δύο, την υλοποιήσαμε άμεσα. Στις 12 Απριλίου βγάλαμε τα 3D σχέδια. Το πρώτο ζευγάρι προς πώληση ήταν έτοιμο 3 Σεπτέμβρη», περιγράφει ο 17χρονος, μαθητής Γ’ Λυκείου που προσανατολίζεται, με ή χωρίς πτυχίο, στη Διοίκηση Επιχειρήσεων αφού και γονιδιακά φέρει την κληρονομιά της οικογένειάς του που παραδοσιακά ασχολείται με το εμπόριο.

Πρώτος ο Snik

Κατά τη γνωστή πλέον διαδικασία του unboxing, στο κουτί με τα «σοσιαλιστικά» sneakers θα βρει κανείς συνοδευτικά δώρα-έκπληξη: Πόστερ, μπρελόκ και αυτοκόλλητα, όπως φαίνεται και στο πρώτο σκαρίφημα που φέρει την υπογραφή των δύο συμμαθητών, οι οποίοι με το που «κατέβασαν» τη συγκεκριμένη ιδέα, πήραν μολύβι – για την ακρίβεια ξυλομπογιά πράσινη – και χαρτί και την αποτύπωσαν με λεπτομέρεια. Η αξία των sneakers κοστολογείται στα 280 ευρώ, ενώ διατίθενται σε πολύ περιορισμένο αριθμό. Πρώτος που τα παρουσίασε στο κοινό ήταν ο δημοφιλής καλλιτέχνης, Snik. Πώς διασταυρώθηκαν τώρα τα «ΜΠΑΣΟΚ Lows» με την ελληνική trap είναι ένα θέμα. «Με τους περισσότερους καλλιτέχνες από την trap σκηνή γνωριζόμαστε. Το στυλ τους είναι να φοράνε σπάνια παπούτσια οπότε κάπως έτσι έχουν χτιστεί οι σχέσεις μας. Τον Snik τον ξέρω τρία χρόνια. Του τα έστειλα και τα ανέβασε», εξηγεί ο Γιάννης και αποκαλύπτει πως το ζευγάρι που προοριζόταν για τον Mad Clip θα μείνει φυλαγμένο για πάντα στην αποθήκη.

Πάθος για παπούτσια

Ενα «σκρολάρισμα» στο Ιnstagram του Γιάννη αποκαλύπτει το πάθος του για τα συλλεκτικά παπούτσια: Σχέδια σε όλα τα χρώματα και στυλ που σφράγισαν την κάθε δεκαετία. «Τα λατρεύω», σχολιάζει ένας ακόλουθος για ένα «Air Jordan» του ’90. Οπως εξιστορεί, δεν υπάρχει χώρα και ήπειρος που να μην έχει στείλει παπούτσια, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις πολύ σπάνιων κομματιών οι τιμές αγγίζουν και τα… επτά ψηφία. Στον ελεύθερο χρόνο του από σχολείο και παπούτσια, θα βρει κανείς τον Γιάννη στον «Ευαγγελισμό» της Ρόδου να ψαρεύει μόνος με καλάμι. «Με χαλαρώνει», παραδέχεται και συμπληρώνει ότι «σκέφτεται όταν ψαρεύει». Τώρα τι μπορεί να σκέφτεται… Ισως την επόμενη ευφάνταστη ιδέα γύρω από την οποία θα σχεδιάσει το επόμενο επιχειρηματικό του βήμα που θα γίνει πάλι viral.