Η επιχειρησιακή λειτουργία των Ολυμπιακών Αερογραμμών βρίσκεται στο χειρότερο σημείο, από της ιδρύσεώς της. Το μόνο που διαφυλάττεται ακόμα από όλους μας είναι η ασφάλεια των πτήσεων, λέει ο κ. Γρηγόρης Σινέκογλου, πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας. Ο ίδιος καταρρίπτει τον ισχυρισμό του υπουργείου Μεταφορών ότι μέσω των περικοπών δρομολογίων γίνεται οικονομία: «Αντίθετα», τονίζει, «τα ελλείμματα αυξάνονται, αφού οι σταθερές δαπάνες παραμένουν ίδιες, ενώ η εταιρεία χάνει έσοδα!»
Τι σημαίνει για μια εταιρεία όπως η Ολυμπιακή το να μην έχει αεροπλάνα μέσα στο καλοκαίρι;

Βαρύ πλήγμα στην ήδη καταρρακωμένη αξιοπιστία της εταιρείας.

Έχει συμβεί ξανά κάτι τέτοιο;

Ποτέ στα μέχρι τώρα 45 χρόνια της ιστορίας της Ολυμπιακής. Πόσες πτήσεις ματαιώνονται καθημερινά;

Από τις αρχές Ιουλίου περίπου 15 με 20 πτήσεις ματαιώθηκαν για όλη την καλοκαιρινή περίοδο. Πέραν αυτών, υπάρχουν άλλες 2 με 4 πτήσεις την ημέρα που ματαιώνονται λόγω εκτάκτων βλαβών και έλλειψης αεροσκάφους επιφυλακής καθώς και προσωπικού καμπίνας.

Η Ολυμπιακή σε τροχιά συνεχούς απαξίωσης;

Εδώ και αρκετά χρόνια απαξιώνεται, την τελευταία διετία όμως η απαξίωση είναι επιταχυνόμενη και πέραν του αναμενομένου. Τι σημαίνει για μια εταιρεία το να… αποχωρεί από κομβικά αεροδρόμια;

Ό,τι σημαίνει για έναν υγιή οργανισμό το να κανιβαλίζει μέρη και μέλη του σώματός του. Αργός, βασανιστικός και βάρβαρος θάνατος.

Πόσα slots (χρονοθυρίδες πτήσεων)

έχουν χαθεί μέχρι τώρα;

Δύο με τρία… Ευτυχώς, ακόμα τα άκρως περιζήτητα slots δεν έχουν χαθεί.

Πόσα απειλούνται;

Περίπου άλλα τόσα, λόγω των συνεχών εκτάκτων ματαιώσεων σε συγκεκριμένους προορισμούς. Όπου δεν εκτελείται το 80% των ετήσια προγραμματισμένων πτήσεων κινδυνεύουν τα slots.

Ποιοι κερδίζουν από την υπόθεση αυτή;

Ο ανταγωνισμός βέβαια και περισσότερο ο εσωτερικός ανταγωνισμός. Ό,τι αφήνει η Ο.Α. καταλαμβάνεται άμεσα από ανταγωνιστικές εταιρείες.

Πρόκειται για φυσιολογική εξέλιξη λόγω αντικειμενικών δυσκολιών ή για συνειδητή επιλογή;

Ελπίζω να είναι το πρώτο, γιατί αν αποδειχθεί το δεύτερο θα μιλάμε για εθνική προδοσία.

Η περικοπή συχνοτήτων πτήσεων περιορίζει τα ελλείμματα;

Αντίθετα, τα αυξάνει αφού οι σταθερές δαπάνες παραμένουν και μόνο οι μεταβλητές δαπάνες δεν πραγματοποιούνται. Αν σκεφτεί κανείς ότι δεν εισπράττεται το έσοδο, η ζημία αυξάνεται ακόμη περισσότερο.

Πώς είδατε την πρόσφατη ανακύκλωση των ίδιων προσώπων στις διοικήσεις του ομίλου Ο.Α.;

Αδυνατώ να κατανοήσω αν η ανακύκλωση αυτή είναι παράγωγο επιτυχίας ή αποτυχίας των στελεχών αυτών. Για εμάς θεωρούνται αποτυχημένοι.

Τα σενάρια περί αραβικού ενδιαφέροντος για την Ο.Α. πώς τα βλέπετε;

Μακάρι να υπάρξει ενδιαφέρον από σοβαρούς επενδυτές, πράγμα αρκετά δύσκολο. Δεν μας απασχολεί η εθνικότητα του επενδυτή, αλλά η ύπαρξη σοβαρότητας και οράματος για την εταιρεία.

Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία Αir France- ΚLΜ θα αποτελούσε λύση για την Ο.Α.;

Σαφώς και θα αποτελούσε. Είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ευρώπη και από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Το μοντέλο της θεωρείται άκρως επιτυχημένο.

Υπό ποίες προϋποθέσεις θα μπορούσε να υπάρξει ενδιαφέρον;

Αν εννοείτε από την Αir FranceΚLΜ, μάλλον θα πρέπει να αποταθείτε σε αυτούς.

Η απομάκρυνση του επιτρόπου Μπαρό από τον τομέα Μεταφορών της Ε.Ε. αλλάζει τα δεδομένα;

Νομίζω πως όχι. Οι πολιτικές στην Ε.Ε. καθορίζονται κυρίως από τους «μεγάλους παίκτες» της αγοράς και λιγότερο από τους Ευρωπαίους πολιτικούς. Γιατί οι Ο.Α. χάνουν επιβάτες, όταν άλλες εταιρείες- παρά την κρίση- διατηρούν τα μερίδιά τους;

Διότι δεν διαθέτουν επαρκή οργάνωση και μέσα παραγωγής πλέον. Η επιχειρησιακή λειτουργία της εταιρείας βρίσκεται στο χειρότερο σημείο. Το μόνο που διαφυλάττεται ακόμα από όλους μας είναι η ασφάλεια των πτήσεων.

Οι εργαζόμενοι δεν έχουν ευθύνες για την κατάσταση στην Ο.Α.;

Έχουν. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Έχουν όμως πολύ λιγότερες ευθύνες από τον ιδιοκτήτη μέτοχο και τις διορισμένες από αυτόν διοικήσεις.

Πρόσφατα συνάδελφοί σας δεν εκτελούσαν δρομολόγια, ζητώντας παραπάνω χρήματα…

Συνέβη και αυτό δυστυχώς, αυτή την τόσο κρίσιμη περίοδο. Οι συμπεριφορές αυτές, από λίγους ευτυχώς, είναι απαράδεκτες όταν η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων παρ΄ ότι προκλήθηκε από τον κ. Χατζηδάκη τον Δεκέμβριο, κράτησε την εταιρεία όρθια.

Θα είναι το τελευταίο καλοκαίρι για την Ο.Α. με τη σημερινή μορφή της;

Φοβούμαι πως ναι, γιατί θέλω να είμαι ρεαλιστής. Δεν συμφωνώ με μία ακόμα μετάλλαξη της εταιρείας με στόχο τη σμίκρυνσή της. Το εγχείρημα είναι δύσκολο και αυτοί που το χειρίζονται δεν έχουν την απαιτούμενη ικανότητα για την επιτυχία.

Προσωπικά, νιώθετε ασφαλής στο έδαφος ή στον αέρα;

Εσείς αισθάνεστε ανασφαλής όταν πηγαίνετε στο γραφείο σας; Εκεί πηγαίνω και εγώ, απλά το γραφείο αυτό ταξιδεύει στον κόσμο!

Σχόλια
Γράψτε το σχόλιό σας
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Vidcast: Στα Σχοινιά