Είναι νέες, σύγχρονες, οικονομικά ανεξάρτητες, με καριέρα και υψηλό

μορφωτικό επίπεδο… παρ’ όλ’ αυτά δεν έχουν σύντροφο. H θεωρία πως οι άντρες

είναι λιγότεροι από τις γυναίκες, γι’ αυτό και είναι δυσεύρετοι, είναι μύθος:

οι αριθμοί δεν το αποδεικνύουν.

Αντιθέτως, τα στατιστικά δεδομένα καταδεικνύουν πως ολοένα και περισσότερες

Ελληνίδες διστάζουν – κατ’ επιλογή ή κατ’ ανάγκη – να περάσουν το κατώφλι της

εκκλησίας.

«Το θέμα είναι να προχωρήσω σε μία σχέση με κάποιον που πραγματικά επιθυμώ

δίπλα μου. Να μην είναι δηλαδή κίνηση απελπισίας ή ανασφάλειας», τονίζει η

29χρονη Ρενάτα Δρουδάκη, ιδιωτική υπάλληλος. Όπως η ίδια εξηγεί, όσο μεγαλώνει

τόσο αυξάνονται οι απαιτήσεις της, ενώ τα περιθώρια διαπραγματεύσεων ολοένα

και στενεύουν. «Το πρώτο που ζητάω είναι να υπάρχει συναίσθημα. Από εκεί και

πέρα απαραίτητο είναι να πληροί και κάποιες βασικές προδιαγραφές όπως το να

είναι καλλιεργημένος. Δεν ζητώ να βγάζει περισσότερα χρήματα από μένα, αλλά να

έχει επίπεδο, ουσία και κοινωνικό στάτους. Επομένως, φτάνω στο σημείο να

γίνομαι χαρακτηριστικά επιλεκτική».

Δεν είναι αυτοσκοπός. H εποχή όπου ο γάμος αποτελούσε αυτοσκοπό για τις

νέες γυναίκες είναι πλέον παρελθόν. H είσοδος των Ελληνίδων στην Ανώτατη

Εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας έφερε πολλές αλλαγές τόσο στον τρόπο σκέψης

όσο και στον τρόπο συμπεριφοράς τους. «H εικόνα που βγάζουν προς τα έξω οι

γυναίκες σήμερα είναι: “Δεν σε έχω ανάγκη, μπορώ να τα βγάλω πέρα και μόνη

μου”. Μέσα σε μία δεκαετία και κάτι, τα πράγματα άλλαξαν ριζικά. Κάνοντας

κανείς μία βόλτα το βράδυ στα νυχτερινά κέντρα, θα παρατηρήσει ότι παντού

υπάρχουν γυναικοπαρέες. Διασκεδάζουν, χορεύουν, πίνουν και καπνίζουν μαζί με

τις φίλες τους χωρίς αναστολές. Αισθάνονται πως στέκονται γερά στα πόδια τους.

H ελευθερία που τις χαρακτηρίζει τις κάνει να επιλέγουν με πιο αυστηρά

κριτήρια τον σύντροφό τους», παρατηρεί η κοινωνιολόγος-ερευνήτρια στο EKKE

(Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών) Αφροδίτη Τεπέρογλου.

Και συνεχίζει: «Οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί, αφού συχνά ο “κυνηγός” είναι η

γυναίκα, και κατά συνέπεια το “θήραμα” ο άντρας».

Την τάση αυτή επιβεβαιώνουν και οι άντρες από την πλευρά τους. «Δεν υπάρχει

λόγος να κάνω εγώ την πρώτη κίνηση. Αν επιθυμεί να με γνωρίσει, τότε θα έρθει

εκείνη. Άλλωστε όσες φορές μίλησα πρώτος εγώ, οι αντιδράσεις ήταν συνήθως

αρνητικές. H απόρριψη αλλά και η υπερβολική αυτοπεποίθηση που εκπέμπουν είναι

ανασταλτικοί παράγοντες», εξηγεί ο 28χρονος Δημήτρης Κατσίμπας.

Οι γυναίκες ωστόσο ισχυρίζονται πως ο νέος αυτός ρόλος είναι ουσιαστικά

αποτέλεσμα της παθητικής στάσης που κρατά το ισχυρό φύλο. «Εγώ επιλέγω μόνο

άντρες κυνηγούς», τονίζει η Ρενάτα. «H γυναίκα είναι αυτή που θα επιλέξει με

ποιον θα φλερτάρει. Όταν είναι σίγουρη για την επιλογή της, τότε απλά δίνει το

πράσινο φως. Για μένα όμως το όλο πρόβλημα δεν βασίζεται στον τρόπο που ξεκινά

μια γνωριμία. Το όλο ζήτημα είναι ακόμα πιο περίπλοκο. Ο καθένας πλέον έχει

την προσωπική του ζωή και του είναι δύσκολο να τη θυσιάσει στον βωμό μιας

σχέσης», συμπληρώνει.

Δεν θέλουν ημίμετρα. Οι ταχύτατοι ρυθμοί που επιβάλλει η

καθημερινότητα, η αφοσίωσή τους στην καριέρα αλλά και οι αποτυχημένες σχέσεις

του παρελθόντος εμποδίζουν τις – 30άρες και κάτι – Ελληνίδες να θυσιάσουν την

ελευθερία τους. «Προτιμώ να είμαι μόνη μου παρά να ζω με ημίμετρα», τονίζει η

31χρονη Μάχη Γκουλέτσα, γιατρός, που τον τελευταίο χρόνο είναι μόνη της. Ο

χωρισμός της με τον πρώην σύντροφό της – διατηρούσε σχέση επί 10 χρόνια –

τελικά την ωφέλησε. «Έχει αλλάξει η ζωή μου προς το καλύτερο. Κάνω όλα εκείνα

που στερήθηκα όλα αυτά τα χρόνια. Δεν θέλω όμως σε καμία περίπτωση μία νέα

γνωριμία. Σε αυτή τη φάση της ζωής μου έχω βάλει προτεραιότητα τα

επαγγελματικά μου. Ζω μόνη μου, τα έξοδα τρέχουν και εγώ πρέπει να δουλεύω

ατελείωτες ώρες για να τα βγάλω πέρα. Άλλωστε το ότι δεν έχω σύντροφο δεν με

κάνει να αισθάνομαι διαφορετική. Οι περισσότερες φίλες μου βρίσκονται ακριβώς

στην ίδια κατάσταση με μένα».

Προσέγγιση των φύλων με κανόνες μάρκετινγκ

H «αποξένωση» των δύο φύλων δεν απασχολεί μόνο τις Ελληνίδες. Στο εξωτερικό οι

αδέσμευτες παίρνουν δραστικά μέτρα για να «ξορκίσουν» τη μοναξιά. Σύμφωνα με

δημοσίευμα των λονδρέζικων «Τάιμς», η βροχερή βραδιά και το τσουχτερό κρύο δεν

εμπόδισε τη συγκέντρωση 150 Βρετανίδων για να παρακολουθήσουν τη διάλεξη της

«γκουρού» σε θέματα σχέσεων, Ρέιτσελ Γκρίνγουολντ. H Αμερικανίδα συγγραφέας

προτείνει μία νέα μέθοδο προσέγγισης που βασίζεται σε κανόνες στρατηγικής του

μάρκετινγκ: η σωστή διαφήμιση, προώθηση και το περιτύλιγμα του «προϊόντος»

είναι τα κλειδιά της επιτυχίας. Μεταξύ των κανόνων συμπεριλαμβάνεται ακόμα η

προσεκτική αποτίμηση της επένδυσης – συντρόφου στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Vidcast: Baskettalk