Ακουσε για πρώτη φορά τη φωνή της Σοφίας Βέμπο στα μαθητικά της χρόνια, όταν ζούσε στη Γερμανία. Εκείνα τα τραγούδια είχαν τη συναισθηματική φόρτιση της απουσίας της πατρίδας. Μεγαλώνοντας όμως εκείνα τα ακούσματα άρχισαν να αποκτούν μέσα της και άλλες διαστάσεις. Στη διαδρομή της η Σοφία Μάνου ανακάλυψε όλες εκείνες τις πλευρές της σπουδαίας τραγουδίστριας οι οποίες παραμένουν άγνωστες στο ευρύ κοινό. Είναι ένα από τα δώρα που της αποκαλύφθηκαν όταν άρχισε να ερευνά το υλικό που θα αποτελούσε τον κύριο κορμό για τον δίσκο που παρέδωσε πριν από λίγες ημέρες υπό τον τίτλο «Σοφία Βέμπο – Η φωνή που νίκησε τον φασισμό» και περιέχει μεταξύ άλλων τα «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Παιδιά, της Ελλάδος παιδιά», «Κάνε κουράγιο, Ελλάδα μου», ενορχηστρωμένα από τον Ντίνο Γεωργούντζο και με τη συμμετοχή παιδικών χορωδιών. Αυτή η φωνή, λέει η Σοφία Μάνου, «το έργο και η σπουδαία προσωπικότητά της σήκωσε στους ώμους της έναν ολόκληρο λαό. Θεωρώ πως η Βέμπο είναι η κορυφαία ελληνίδα ερμηνεύτρια όχι μόνο επειδή επηρέασε σημαντικά το μετέπειτα ελληνικό τραγούδι αλλά και για τη μεγάλη προσφορά της στον ελληνικό λαό και στο ελληνικό κράτος. Είναι ένας θησαυρός της πατρίδας μας και ένα αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας του τόπου μας». Η Σοφία Μάνου επισημαίνει ότι αποτελεί πρότυπο για όλους τους Ελληνες ως προς την ακεραιότητά της αλλά και την πρωτοτυπία των επιλογών της, σε μια εποχή όπου η δημιουργία και η έμπνευση αντιμετωπίζονταν ως απειλή και τιμωρούνταν από τις σκοτεινές δυνάμεις του φασισμού. «Ο χώρος της μουσικής μας αυτή τη χρονική στιγμή έχει περισσότερο από ποτέ ανάγκη από ισχυρές προσωπικότητες, όπως αυτή της Βέμπο, ακλόνητες και αντίθετες με όλα όσα προβάλλονται και προωθούνται και φυσικά προσβάλλουν την αισθητική και τον πολιτισμό μας».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ