Από τις αρχές της δεκαετίας του ΄60- όταν η οικογένεια Μπενρουμπή έφερε στην Ελλάδα τα πρώτα μίξερ και τις πρώτες χύτρες ταχύτητας δημιουργώντας νέα, σχεδόν επαναστατικά, δεδομένα για τα νοικοκυριά- μέχρι σήμερα, τα είδη σπιτιού έχουν αποκτήσει τα χαρακτηριστικά μιας αυτόνομης αγοράς. Με τζίρο που εκτιμάται πλέον γύρω στα 800 εκατ. ευρώ τον χρόνο και τη σταδιακή δημιουργία μεγάλων αλυσίδων από υφιστάμενους αλλά και νεοεισερχόμενους «παίκτες», η εν λόγω αγορά σημείωσε σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, για να βρεθεί, όμως, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης- μαζί με τα έπιπλα και τα ηλεκτρικά- στην πιο ευάλωτη θέση του λιανεμπορίου.
Όπερ και το πάγωμα ή η αναβολή σειράς επενδύσεων από τους μεγάλους «παίκτες», αλλά και η αλλαγή στρατηγικής από τον όμιλο Μπενρουμπή, ο οποίος εμφανίζεται αποφασισμένος να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η οικονομική κρίση και ενδεχομένως η αύξηση του αριθμού των ομοειδών καταστημάτων. Η εταιρεία προσανατολίζεται σε αλλαγή της παρουσίας της στην αγορά των λιανικών πωλήσεων, κίνηση που αποτελεί προπομπό περαιτέρω ή παρόμοιων αλλαγών στον κλάδο.
Μείωση καταστημάτων
Η μείωση του αριθμού των καταστημάτων της αλυσίδας www. home. com, που άρχισε πριν από δέκα χρόνια, αποτελεί βασική κίνηση στην προσπάθεια αναδιοργάνωσης των λιανικών και χονδρικών πωλήσεων του Ομίλου με απώτερο στόχο την περικοπή δαπανών. Ήδη από το τέλος Ιανουαρίου η εταιρεία διέκοψε τη λειτουργία του καταστήματός της στην οδό Σπευσίππου στο Κολωνάκι, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος και άλλων καταστημάτων. Για τους επικεφαλής της εισηγμένης, τον Σαμ Μπενρουμπή και την κόρη του Αλίκη, βασικό κριτήριο για τη διατήρηση ή το κλείσιμο των καταστημάτων τής www. home. com αποτελεί η κερδοφορία, ή μη, της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
Σε Κωτσόβολο και Εlectroworld
Όμως, η μείωση του αριθμού των ανεξάρτητων καταστημάτων συνδυάζεται με παράλληλη τοποθέτηση της επιγραφής www. home. com σε καταστήματα των αλυσίδων Κωτσόβολος και Εlectroworld, όπως προβλέπει σχετική συμφωνία με την πολυεθνική DSGΙ South Εast Εurope, η οποία ελέγχει τις δύο αλυσίδες στην ελληνική αγορά. Ήδη λειτουργούν τέσσερα www. home. com- υπό τη μορφή shop in shop- σε καταστήματα Κωτσόβολος και δύο εντός καταστημάτων Εlectroworld, ενώ προβλέπεται ότι θα λειτουργήσουν άμεσα άλλα τέσσερα σε καταστήματα Κωτσόβολος στην Πειραιώς, το Χαϊδάρι, την Αγία Παρασκευή και την Πυλαία Θεσσαλονίκης. Οι κινήσεις αποσκοπούν στη μείωση πάγιων δαπανών, όπως είναι τα μισθώματα και η μισθοδοσία των εργαζομένων. Στο τέλος του περασμένου έτους μέσω της αναδιάρθρωσης που επιχειρείται οι εργαζόμενοι στον Όμιλο μειώθηκαν σε 168, από 237 που ήταν στο τέλος του προηγούμενου έτους. Mega Οutlet στο Μαρούσι
Παράλληλα, ο Όμιλος προχώρησε στη δημιουργία Μega Οutlet, όπου θα προωθούνται οι συλλογές οικιακών ειδών που εμπορεύεται, προσαρμοζόμενος στη στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερα προϊόντα και λύσεις που καταγράφεται λόγω της κρίσης, αλλά εκτιμάται από λιανεμπόρους ότι ενδέχεται να παγιωθεί ως συνήθεια τα επόμενα χρόνια. Το Μega Οutlet, το οποίο εγκαινιάστηκε πριν από δύο εβδομάδες, μαζί με τον νέο μόνιμο χώρο έκθεσης των επαγγελματικών συσκευών που εμπορεύεται ο Όμιλος βρίσκονται στο νεοανακαινισθέν κτίριο της εταιρείας στο Μαρούσι. Μέρος του κτιρίου θα εκμισθωθεί σε τρίτους, όπως συμβαίνει με την περίπτωση της Diageo Ελλάδας από την αρχή του μήνα, με στόχο την αύξηση των εσόδων από μισθώματα. Πέρυσι τα έσοδα από ενοίκια ήταν 467.500 ευρώ, έναντι 136.600 ευρώ το 2007.
Ενίσχυση των πωλήσεων χονδρικής
Η αλλαγή στον χάρτη της παρουσίας του Ομίλου στο λιανεμπόριο επιδιώκεται να συνδυαστεί με την περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων χονδρικής. Αποτελούν, άλλωστε, με 5.000 πελάτες, τη ραχοκοκαλιά των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της οικογένειας Μπενρουμπή, οι οποίες ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ο πατέρας του σημερινού προέδρου της εταιρείας είχε στήσει μαζί με τον παππού του υαλοπωλείο. Μετά τον πόλεμο, όμως, αναγκάζεται σε δεύτερο δύσκολο ξεκίνημα. Με τη στήριξη του γιου του, ο οποίος επιστρέφει από τη Γαλλία αφήνοντας μια θέση χημικού κοντά σε μεγάλο καθηγητή, η εταιρεία ξαναστήνεται. Με συνέταιρο τον γαμπρό του Φρέντυ Αμπραβανέλ- ο οποίος πούλησε το μερίδιό του στον Σαμ Μπενρουμπή το 1999 – ο όμιλος εισέρχεται σε περίοδο σταδιακής επέκτασης φέρνοντας γαλλικές εταιρείες ειδών σπιτιού στην Ελλάδα. Ανάμεσά τους τα γυάλινα σκεύη Ρyrex, οι χύτρες ταχύτητας SΕΒ και οι μικρές συσκευές Μoulinex.
Η μείωση του αριθμού των ανεξάρτητων καταστημάτων συνδυάζεται με παράλληλη τοποθέτηση της επιγραφής www.home.com σε καταστήματα των αλυσίδων Κωτσόβολος και Εlectroworld, όπως προβλέπει σχετική συμφωνία με την πολυεθνική DSGI South Εast Εurope που ελέγχει τις δύο αλυσίδες στην ελληνική αγορά
tips
Από το τέλος Ιανουαρίου η εταιρεία διέκοψε τη λειτουργία του καταστήματός της στο Κολωνάκι, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος και άλλων καταστημάτων
«Τρέχουν» οι πωλήσεις στις μικρές συσκευές
Η γκάμα των προϊόντων που εισάγει ο όμιλος στην ελληνική αγορά έχει διευρυνθεί και περιλαμβάνει από μαγειρικά σκεύη (Ρyrex), μικρές συσκευές (Ιzzy, Cuisinart) και λευκές συσκευές Βrandt, μέχρι συσκευές περιποίησης (ΒaΒyliss, Revlon, Ιzzy) και είδη επαγγελματικού εξοπλισμού. Πρόσφατα, στην γκάμα των εισαγωγών Μπενρουμπή προστέθηκαν και οι γαλλικές ηλεκτρικές συσκευές De Dietrich.
Παρά την πτώση που εμφανίζει ο χώρος των ηλεκτρικών (στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις μειώθηκαν συνολικά κατά 5%), οι μικρές συσκευές, στις οποίες ο όμιλος Μπενρουμπή θεωρείται ηγέτης της αγοράς, «τρέχουν» με δυναμικούς ρυθμούς. Στο πρώτο τρίμηνο, για παράδειγμα, οι συσκευές προετοιμασίας φαγητού- όπως είναι οι Μoulinex- εμφάνισαν αύξηση τζίρου 19%.
Αύξηση κατά 3,1% εμφάνισαν και τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη του Ομίλου κατά την περυσινή χρήση, τα οποία έφτασαν τα 3,1 εκατ. ευρώ, παρά τη μείωση του τζίρου κατά 6,1%, ο οποίος διαμορφώθηκε σε 50,3 εκατ. ευρώ.
Οι νέες κινήσεις της εταιρείας
Μειώνει τον αριθμό των ανεξάρτητων καταστημάτων www. home. com Δημιουργεί Μega Οutlet στο Μαρούσι Δημιουργεί μόνιμο εκθεσιακό χώρο για προϊόντα επαγγελματικού εξοπλισμού Τοποθετεί τα www.
home. com ως shop in shop σε καταστήματα των αλυσίδων Κωτσόβολος και Εlectroworld







