Οι ανεξάρτητοι χειροτέχνες – καλλιτέχνες του δρόμου αντιδρούν στη μεταφορά από τον πεζόδρομο της Αποστόλου Παύλου στην αρχή της Ερμού, δίπλα και απέναντι από τον σταθμό του Θησείου. Και ζητούν να σταματήσει «ο διωγμός τους» διότι η «τέχνη δεν είναι εμπόριο», όπως σημειώνουν.

Πρόκειται για τους χειροτέχνες – καλλιτέχνες που πωλούν τα χειροτεχνήματά τους εδώ και χρόνια στον πεζόδρομο της Αποστόλου Παύλου και της Αδριανού. Σε κείμενό τους υποστηρίζουν πως η μεταφορά τους – που αποφασίστηκε από τον Δήμο Αθηναίων σε συνεννόηση με την Εφορία Αρχαιοτήτων Αθηνών – γίνεται μάλιστα με όρους και προϋποθέσεις που τούς εξοντώνουν, όπως η έναρξη επαγγέλματος στην εφορία, ενοίκιο στον Δήμο, ασφαλιστικό φορέα, ταμειακή μηχανή.

Aναλυτικά η ανακοίνωση των ανεξάρτητων χειροτεχνών – καλλιτεχνών του δρόμου:

«Ο δήμος Αθηναίων σε συνεννόηση με την Εφορία Αρχαιοτήτων Αθηνών,αποφάσισαν την απομάκρυνση των χειροτεχνών, ζωγράφων και καλλιτεχνών από τους πεζόδρομους που δραστηριοποιούνται και επιβιώνουν διαθέτοντας τις μοναδικές χειροποίητες καλλιτεχνικές δημιουργίες τους εδώ και πολλά χρόνια στην Απ.Παύλου, Αδριανού, Άρεως και σε άλλα σημεία της πόλης και μεταφορά τους προς την αρχή της Ερμού δίπλα και απέναντι από το σταθμό Θησείου με αριθμό θέσεων 204 του ενός μέτρου.

Παρά τις συνεχείς διαφωνίες και διαμαρτυρίες για την μη απομάκρυνσή τους που δραστηριοποιούνται παραδοσιακά τις προηγούμενες δεκαετίες. Και όλα αυτά με όρους και προϋποθέσεις που τούς εξοντώνουν κυριολεκτικά, όπως η έναρξη επαγγέλματος στην εφορία, ενοίκιο στον Δήμο, ασφαλιστικό φορέα, ταμειακή μηχανή ,μηχανάκι Pos, με λογιστικό έλεγχο, απόδοση φ.π.α.

Προφασιζόμενοι πως οι προτάσεις »τυγχάνουν της αποδοχής των χειροτεχνών’ χωρίς να ενδιαφέρονται για την επιβίωσή τους ζητούν την απομάκρυνσή τους απ τους »προστατευόμενους αρχαιολογικούς πεζόδρομους »όπως τούς αποκαλούν…

Επικαλούμενοι λόγους όπως η ομαλή διέλευση των πολιτών λες και τώρα δεν χωράνε να περάσουν και με πρόφαση την προστασία των αρχαιολογικών χώρων και της πολιτιστκής μας κληρονομιάς, λες και οι χειροτέχνες καλλιτέχνες της πόλης οι περισσότεροι με πιστοποιητικά καλλιτεχνικής δημιουργίας από την Περιφέρεια ,το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών, τον ΕΟΜΜΕΧ, προσβάλουν την σιγή και τη ακινησία των μνημείων με την παρουσία τους και τα δημιουργήματά τους. Ή μήπως οι σύγχρονοι καλλιτέχνες χειροτέχνες δεν αποτελούν μέρος της συνέχειας της τέχνης του παρελθόντος ;

Στην πραγματικότητα η καλλιτεχνική δημιουργία μαζί με τους μουσικούς περφόρμερ στους δημόσιους χώρους αποτελεί πολύ σημαντική καλλιτεχνική όαση στο κέντρο της πολυπολιτισμικής Αθήνας ,καθώς και σε οποιαδήποτε άλλη πόλη και περιοχή της Χώρας δραστηριοποιούνται και προσφέρουν χρώμα, φαντασία, ομορφιά και έμπνευση που απορρέει από την αυθεντική λαϊκή τέχνη και δημιουργία του τόπου μας. Καθότι η ύπαρξή του καλλιτέχνη είναι συνυφασμένη με το ζωντανό πολιτισμικό γίγνεσθαι της χώρας.

Οι δημόσιοι δρόμοι και οι πλατείες είναι δημόσιο αγαθό και ανήκουν σε όλους. Και δεν ανήκουν σε οποιοδήποτε υπάλληλο του Δήμου Αθηναίων η της Εφορίας Αρχαιοτήτων Αθηνών για να αποφασίζει για τον μεγαλύτερο κεντρικό πεζόδρομο της Αθήνας, για εμάς και την επιβίωσή μας .Απαιτούμε να σταματήσει ο διωγμός μας .Να καταργηθεί ο νόμος [4497/2017]αρ 45 που επιδιώκει να μας αφανίσει εξισώνοντάς μας με εμπόρους και μικροπωλητές .

Διεκδικούμε ελεύθερους χώρους για την χειροτεχνία, την τέχνη, την καλλιτεχνική δημιουργία, την μουσική και την ελεύθερη έκφραση που δίνει χρώμα, ζωντάνια στην τσιμεντένια καθημερινότητα της πόλης μας. Η τέχνη δεν είναι εμπόριο !».