Οποιοι απορρίπτουν την αγορά ενός μοντέλου της κατηγορίας σούπερ μίνι, επειδή πιστεύουν ότι δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους, τότε μάλλον έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που οδήγησαν ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Τα σημερινά σούπερ μίνι δικαιώνουν απόλυτα τον χαρακτηρισμό τους ως… σούπερ και αδικούνται από τη λέξη μίνι, αφού το μήκος τους κυμαίνεται γύρω στα τέσσερα μέτρα. Φανταστείτε ότι μέχρι πριν από λίγα χρόνια η συγκεκριμένη διάσταση αποτελούσε προνόμιο των αμέσως μεγαλύτερων μικρομεσαίων μοντέλων, ενώ στα σύγχρονα μοντέλα γίνεται ακόμη καλύτερη εκμετάλλευση κάθε εκατοστού του αμαξώματος. Μία άλλη σημαντική εξέλιξη αφορά βεβαίως και τους κινητήρες των σούπερ μίνι, αφού οι μέσες αποδόσεις των κινητήρων τους κινούνται πλέον γύρω στους 100 ίππους και κρίνονται υπερεπαρκείς όχι μόνον για μετακινήσεις στην πόλη, αλλά και για πολύωρες διαδρομές εκτός των αστικών τειχών. Τα δύο μοντέλα της σημερινής συγκριτικής δοκιμής μας καλύπτουν όλες αυτές τις προδιαγραφές, ενώ δίνουν έμφαση στην άνεση οδήγησης ως γνήσιοι εκπρόσωποι της γαλλικής σχολής. Πρόκειται για το ολόφρεσκο Citro n C3 VΤi με κινητήρα 1,4 λίτρων και 95 ίππους και το Renault Clio νέας γενιάς με μοτέρ μικρότερης χωρητικότητας (1.149 κ.εκ.), αλλά και ελαφρά υψηλότερη απόδοση, που φτάνει τους 100 ίππους.

Και τα δύο διατίθενται σε λογικές τιμές, που αρχίζουν για το μεν C3 1.4 από 15.220 ευρώ, για το δε Clio 1.2 ΤCe από 14.550 ευρώ. Ακόμη και στις βασικές εκδοχές τους εφοδιάζονται οι σημερινοί μονομάχοι μας με ένα αποδεκτό πακέτο εξοπλισμού, το οποίο αναβαθμίζεται αν βάλουμε βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Πάγια θέση μας είναι βέβαια να δίνουμε προτεραιότητα στον εξοπλισμό ασφάλειας- κυρίως στο σύστη

Σε κανένα από τα δύο μοντέλα δεν προβλέπεται στάνταρ το σύστημα ευστάθειας

μα ευστάθειας που δεν περιλαμβάνεται δυστυχώς στον εξοπλισμό των 2 μοντέλων μας – και δευτερευόντως στα αξεσουάρ άνεσης, όπως π.χ. οι ζάντες ελαφρού κράματος.

Αμάξωμα, εσωτερικό

Η απόρριψη της μινιμαλιστικής φιλοσοφίας επιβεβαιώνεται από την πρώτη στιγμή που θα πάρεις θέση σε ένα από τα δύο μοντέλα της συγκριτικής δοκιμής μας. Ιδιαίτερα ο οδηγός και ο συνοδηγός του Citro n C3 θα νιώσουν λίγο πιο άνετα, καθώς το τεράστιο μπροστινό παρμπρίζ καταλαμβάνει ένα μέρος της οροφής και συμβάλλει σε ένα ευάερο και ευήλιο εσωτερικό. Εξίσου ευρύχωρο αποδεικνύεται και το Renault Clio, όμως το μικρότερο παρμπρίζ του δεν μπορεί να ανταγωνιστεί- σε αίσθηση – εκείνο του C3.

Τα πράγματα αλλάζουν πάντως στο πίσω μέρος της καμπίνας επιβατών, όπου το μοντέλο της Renault κερδίζει πόντους συμπάθειας χάρη στους αισθητά μεγαλύτερους διαθέσιμους χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια συγκριτικά με το μάλλον στενάχωρο C3. Το Citro n απαντά με έναν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (300 έως 1.121 λίτρα), όμως του Clio είναι μεν ελαφρά μικρότερος (288 έως 1.038 λίτρα), συνάμα όμως πρακτικότερος χάρη στο χαμηλότερο κατώφλι και στο μεγαλύτερο άνοιγμα της πόρτας του.

Ο οδηγός θα βρεθεί και στις δύο περιπτώσεις απέναντι από καλόγουστους πίνακες οργάνων με λειτουργικό σχεδιασμό και εύχρηστα χειριστήρια. Το Clio μεταδίδει πάντως μία ελαφρά ποιοτικότερη αίσθηση, κυρίως χάρη στα μαλακότερα πλαστικά του, ενώ το ντιζάιν του κόκπιτ στο C3 κρίνεται σίγουρα πιο τολμηρό. Το μοντέλο της Citroen εφοδιάζεται με μεγάλα καθίσματα, τα οποία υστερούν σε πλευρική στήριξη στις στροφές, ενώ ο αντίπαλός του της Renault προσφέρει στον οδηγό και στον συνοδηγό του μαλακότερα καθίσματα μικρότερων διαστάσεων, αλλά με αποτελεσματικότερη στήριξη του σώματος.

Κινητήρες, σαζμάν

Clio και C3 ακολουθούν δύο διαφορετικούς δρόμους, όσον αφορά τους κινητήρες τους. Το μεν πρώτο εφοδιάζεται στην έκδοση 1.2 ΤCe με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μικρής χωρητικότητας, ενώ το δεύτερο ποντάρει σε έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο λίγο υψηλότερου κυβισμού. Το μοτέρ του Clio δεν δίνει- υποκειμενικά- την εντύπωση ενός ιδιαίτερα σπιρτόζου κινητήρα, όμως οι μετρήσεις των επιταχύνσεων δείχνουν μία θετική εικόνα. Οι 100 ίπποι αποδεικνύονται υπερεπαρκείς, αν και εμφανίζεται ένας ελαφρύς δισταγμός κατά το πάτημα του γκαζιού, ενώ ο ήχος του κινητήρα είναι αρκετά τραχύς.

Ο τετρακύλινδρος του C3 1.4

αποδίδει 95 ίππους και λειτουργεί πολιτισμένα στα χαμηλά και στα μεσαία επίπεδα στροφών. Οποιος θελήσει πάντως να εξαντλήσει τα αποθέματα της ισχύος του, θα ανεβάσει αισθητά τα επίπεδα θορύβου, αλλά και της κατανάλωσης. Εμείς μετρήσαμε κατά μέσο όρο 7,6 λίτρα ανά 100 χλμ., οδηγώντας βέβαια με σβέλτο στυλ, ενώ το Clio αρκείται σε 6,7 λίτρα για την ίδια απόσταση. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με κιβώτια ταχυτήτων πέντε σχέσεων για πιο σπιρτόζες εκκινήσεις και γρηγορότερες προσπεράσεις, κάτι που έχει όμως ως επακόλουθο αρκετά έντονο ήχο σε ταχύτητα ταξιδιού.

Αίσθηση οδήγησης

Προπαντός άνεση. Το C3 εξελίχθηκε με βάση το συγκεκριμένο σλόγκαν, το οποίο επιβεβαιώνει στην πράξη «σιδερώνοντας» οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος και αποφεύγοντας να ταλαιπωρήσει τους επιβάτες του. Με πλήρες φορτίο εμφανίζει πάντως το αμάξωμα ταλαντώσεις, ενώ στις γρήγορες στροφές βοηθά το αρκετά ακριβές τιμόνι να ξεπεράσει ο οδηγός τις σχετικά έντονες τάσεις υποστροφής του αυτοκινήτου.

Το Renault Clio εφοδιάζεται με σφιχτότερα ρυθμισμένες αναρτήσεις, γι΄ αυτό και δεν φιλτράρει τόσο αποτελεσματικά τους κραδασμούς, όπως ο αντίπαλός του. Η κατάσταση βελτιώνεται όμως όταν κινείται με πλήρες φορτίο, οπότε οι ταλαντώσεις του αμαξώματος είναι σαφώς πιο περιορισμένες. Στις στροφές καλείται να «δουλέψει» ο οδηγός περισσότερο με το τιμόνι, όμως η γενικότερη συμπεριφορά του Clio κρίνεται απολύτως ασφαλής και ουδέτερη με ανεπαίσθητες τάσεις υποστροφής και προβλέψιμες αντιδράσεις ακόμη και μεταφέροντας πέντε επιβάτες. Θα θέλαμε όμως να επισημάνουμε τη μεγάλη διάμετρο ολικής στροφής (11,5 μ.).

Καλές εντυπώσεις αποκομίσαμε από τα φρένα και των δύο μοντέλων της δοκιμής μας, τα οποία στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Αυτό ισχύει τόσον για την αποτελεσματικότητά τους όσο και για τη δοσολογία και την αίσθηση του πεντάλ. Αποστάσεις ακινητοποίησης της τάξεως των 37 μέτρων από ταχύτητες 100 χλμ./ώρα θεωρούνταν έως πριν από λίγα χρόνια αποκλειστικό προνόμιο των ακριβών μοντέλων μεγαλύτερων κατηγοριών και επιβεβαιώνουν την πρόοδο των σούπερ μίνι σε όλα τα επίπεδα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Τo Renault Clio νικά χάρη στον σπιρτόζο και οικονομικότερο κινητήρα του αλλά και τη μεγαλύτερη ευρυχωρία πίσω.

Το Citro n C3 αρέσει περισσότερο στυλιστικά και διαθέτει ανετότερες αναρτήσεις