ΘΕΛΟΝΤΑΣ, ΕΣΤΩ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΣΤΙΓΜΗ, ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΩ
ΜΕ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΜΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ
ΤΗΝ ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΗ ΠΕΙΡΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ- ΜΕΣΗΣ ΚΑΙ
ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΗΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΘΑ
ΘΕΣΩ ΜΕΡΙΚΑ, ΝΟΜΙΖΩ, ΚΑΥΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ
ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΩ, ΕΣΤΩ ΑΔΡΟΜΕΡΩΣ,
ΠΟΣΟ Σ΄ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΔΙΥΛΙΖΟΥΜΕ
ΤΟΝ ΚΩΝΩΠΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΒΟΔΙ Ή , ΑΝ
ΘΕΛΕΤΕ, ΠΟΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΟΡΘΗ
(ΚΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ)
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΡΗΤΟΥ «ΕΞ ΟΝΥΧΟΣ ΤΟΝ
ΛΕΟΝΤΑ»
Είναι ή δεν είναι σωστό πως η στοιχειώδης κυρίως και η μέση εκπαίδευση κάθε χώρας είναι επιφορτισμένη να διαμορφώνει εξ απαλών ονύχων την ηθική και την πνευματική προσωπικότητα των μελλόντων πολιτών. Είναι ή δεν είναι σωστό πως ο χαρακτήρας και η θεμελιώδης συγκρότηση ενός ανθρώπου συντελείται στα πρώτα δέκα χρόνια της ζωής του και επισφραγίζεται από την εκπαίδευση έως την εφηβεία του. Αυτό δεν τεκμαίρεται και από το γεγονός ότι μετά το πέρας της βασικής του εκπαίδευσης που συμπίπτει με το τέλος της φυσιολογικής εφηβείας ο νέος άνθρωπος θεωρείται ικανός να μετέχει στα κοινά και με την ψήφο του να αποφασίζει για το μέλλον του; Σε ποιον έχει αναθέσει νομίμως η ελληνική πολιτεία αυτήν την ευθύνη; Στη δημόσια και στην ιδιωτική (κερδοσκοπική) εκπαίδευση, ναι ή ου; Πότε δηλαδή κινδυνεύει να αλλοιωθεί το φρόνημα ενός νέου, προσεχούς πολίτη, όταν διαμορφώνεται η προσωπικότητά του με τις θεμελιώδεις αξίες, ιδέες και αρετές της ιστορίας, της παράδοσης και της ανθρωπιστικής παρακαταθήκης ή όταν μυείται στα ανώτερα μαθηματικά, στην ανατομία, στην αρχαία μετρική, στα ψυχανθή φυτά, τον στραβισμό, τη νόσο των αγελάδων, την ιστορία των πληθωριστικών τάσεων κ.τ.λ.;

2 Ποιος διαμαρτυρήθηκε ποτέ για τον τρόπο που η κερδοσκοπική ιδιωτική εκπαίδευση αντλούσε προσωπικό από τους αριστούχους εκπαιδευτικούς του κλάδου της, ενώ η δημόσια πριν το ΑΣΕΠ μέσω της επετηρίδας όπου έπρεπε να εξαντληθεί έως τον πτυχιούχο με 5 (πέντε) βαθμό στο πτυχίο ενός έτους για να διοριστεί κάποιος αναπορρόφητος αριστούχος της επόμενης χρονιάς;

3 Ποιος διαμαρτυρήθηκε ποτέ όταν ιδιωτικά σχολεία εφάρμοζαν τελείως αντιπαιδαγωγικά ή πειραματικώς έωλα συστήματα καταργώντας τα επίσημα εγχειρίδια που εκπαίδευαν τους μη προνομιούχους Έλληνες, αντικαθιστώντας τα με σημειώσεις, ασκήσεις και μεθόδους εισαγόμενες από το εξωτερικό, όχι απαραίτητα κακές αλλά δεοντολογικά ανεπίτρεπτες ανταγωνιστικά.

4 Ποιος διαμαρτυρήθηκε όταν επετράπη με νόμο η παράλληλη λειτουργία με καταβολή διδάκτρων των Ι.Β. (Ιντερνάσιοναλ Μπακαλορεά), όπου τα μαθήματα (και η Νέα Ελληνική Λογοτεχνία) διδάσκονται αγγλιστί και το πτυχίο επιτρέπει την είσοδο των αποφοίτων τους σε μεγάλα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Θεσμός μάλιστα που με διάταγμα Έλληνα υπουργού Παιδείας με νόμο ανακηρύχτηκε ισότιμο με το Δημόσιο Σχολείο (αυτό σημαίνει πως το απολυτήριο των ιδιωτικών κυρούται με εξετάσεις ενώπιον επιτροπής δημοσίων ή μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων- ενώ το απολυτήριο του Ι.Β. κυρούται από καθηγητές των ξένων συνεταιριζόμενων Πανεπιστημίων). 5 Ποιος διαμαρτυρήθηκε όταν από την Α΄ Λυκείου μαθητές από τα δημόσια και τα ιδιωτικά εγγράφονται στα Ι.Β. με αποτέλεσμα συχνά να αραιώνουν οι τάξεις και μάλιστα με ταλαντούχους και αριστούχους μαθητές;

6 Ποιος διαμαρτυρήθηκε ποτέ όταν οι μαθητές των Ι.Β. μπολιασμένοι με παγκοσμιοποιημένη ηθική αρνούνται να γιορτάσουν τις εθνικές επετείους ή όταν το κάνουν τιμούν το ΄21 ή το ΄40 με τραγούδια των Ντορς και των Γιου Του!!;

7 Ποιος διαμαρτυρήθηκε όταν κοινοποιήθηκε πως εκατοντάδες δάσκαλοι που διορίστηκαν και δίδαξαν στη δημόσια προσχολική και στοιχειώδη εκπαίδευση ήταν πτυχιούχοι του Πανεπιστημίου των Σκοπίων (είχαν πάρει πτυχίο εξεταζόμενοι στα Σλαβομακεδόνικα και σε επιστήμες ανθρωπιστικές προσαρμοσμένες στις ιδέες του υπαρκτού τιτοϊκού ιστορικού υλισμού).

Ποιος αντέδρασε όταν αυτό έγινε γνωστό, όταν επισήμως στο τελευταίο έτος σπουδών (στάχτη στα μάτια) οι υποψήφιοι Έλληνες δάσκαλοι έφερναν πτυχίο από την Πρίστινα, όπου μετεγγράφοντο;

8 Ποιος διαμαρτυρήθηκε που σε ορισμένα ιδιωτικά σχολεία εφαρμόζεται το σύστημα παραγωγής αριστούχων.

Πράγματι ανάλογα με τον βαθμό οι μαθητές εντάσσονται σε τρία στριμς (!), αριστούχων, μέσων και «πάτων», έτσι ώστε το σχολείο να κοκορεύεται για την παραγωγή ιδιοφυών, σύστημα που είχαν εφαρμόσει τα σοσιαλιστικά καθεστώτα και στον αθλητισμό για να παράγουν ολυμπιακά μετάλλια (θυμηθείτε την δύστυχη Κομανέτσι).

9Έχω κι άλλες φορές επισημάνει πως από το 1981 ουδείς στη στοιχειώδη και μέση, ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση γνωρίζει τι κάνει ένας δάσκαλος ή καθηγητής όταν μπει στην αίθουσα και κλείσει την πόρτα. Εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν το 1981, άρα έχουν σήμερα 26 χρόνια υπηρεσία, πιθανόν είναι γυμνασιάρχες ή λυκειάρχες και στο Πανεπιστήμιο καθηγητές πρώτης βαθμίδας, ανεξέλεγκτοι, αναξιολόγητοι, ανεβαίνουν την κλίμακα και μισθολογικά, αρκεί να συμπληρώσουν τα απαιτούμενα χρόνια στον προηγούμενο βαθμό και μισθό!

Μού έλεγε πρόσφατα Έλληνας ηθοποιός που εργάστηκε σε Δραματική Σχολή στην Κύπρο πως για να συνεχίσει τη λειτουργία της αξιολογήθηκε από τους καθηγητές Πιερή, Χατζηπανταζή και Θ. Στεφανόπουλο και υποχρεώθηκε να προσαρμοστεί στις παρατηρήσεις του πορίσματός τους. Όταν σπούδαζε η κόρη μου στην Αγγλία, οι καθηγητές του Πανεπιστημίου του Έξετερ έκαναν πάρτι όταν κατά την εθνική αξιολόγηση ανέβηκαν ένα σκαλοπάτι στην εθνική κατάταξη μειώνοντας κατά μία θέση την απόστασή τους από το Κέμπριτζ!!