Η μεγαλύτερη εταιρεία λογισμικού στον κόσμο, η Microsoft Corp, ανακοίνωσε την απόφασή της να κλείσει όλα τα καταστήματα λιανικής τα οποία είχαν αρχίσει να λειτουργούν πριν από περίπου δέκα χρόνια. Πλέον η εταιρεία γίγαντας στον χώρο της υψηλής τεχνολογίας που εδρεύει στο Redmond των ΗΠΑ, αποφάσισε ότι θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους πελάτες μόνο από το Διαδίκτυο, με στελέχη της να εργάζονται εξ αποστάσεως από εταιρικές εγκαταστάσεις. Τα στελέχη αυτά θα κάνουν πωλήσεις και θα παρέχουν επίσης εκπαίδευση και υποστήριξη.

Πρόκειται για ένα ακόμη δείγμα των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες σε όλο τον κόσμο, ειδικά στην εποχή της πανδημίας η οποία φαίνεται τώρα να παρουσιάζει νέα έξαρση. Τις προκλήσεις αυτές, όπως δείχνουν οι εξελίξεις, είναι πιο εύκολο να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες τεχνολογίας. Η κίνηση αυτή της Microsoft γίνεται καθώς η εταιρεία ενδιαφέρεται να αναπτύξει περισσότερο την ψηφιακή της παρουσία σε όλο τον κόσμο.

Εκπρόσωπος της Microsoft ανέφερε στο Reuters ότι όλοι εργαζόμενοι στα καταστήματα λιανικής που κλείνουν θα έχουν την ευκαιρία να παραμείνουν στην εταιρεία αν το επιλέξουν, αναλαμβάνοντας διαφορετικούς ρόλους που θα τους προταθούν.

Πρόκειται για ένα ακόμη στοίχημα που αναλαμβάνει το αφεντικό της εταιρείας Σάτια Ναντέλα. Οι πωλήσεις της Microsoft έχουν αυξηθεί στο Διαδίκτυο, καθώς το χαρτοφυλάκιο προϊόντων έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό από ψηφιακές αγορές, όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ντέιβιντ Πόρτερ.

Στα τέλη Μαρτίου τα φυσικά καταστήματα της εταιρείας όπως και τα καταστήματα όλων των άλλων εταιρειών είχαν κλείσει τις πόρτες τους για το κοινό ως αποτέλεσμα της πανδημίας και των απαγορεύσεων που επιβλήθηκαν με στόχο τη μείωση της εξάπλωσης του ιού. Η πανδημία οδήγησε πολλούς εμπόρους λιανικής από διάφορους κλάδους να κλείσουν προσωρινά τα φυσικά τους καταστήματα και να στραφούν, όπου αυτό ήταν δυνατό, σε πωλήσεις και άλλες συναλλαγές – όπως υποστήριξη πελατών κ.λπ. μέσω του Διαδικτύου.

Η Microsoft έχει χρησιμοποιήσει επίσης τα φυσικά της καταστήματα για να προωθήσει τις αναπτυσσόμενες πωλήσεις και υλικού (hardware) που αναπτύσσονται συνεχώς. Τέτοιο υλικό είναι τάμπλετ και ασύρματα ακουστικά.

Η Microsoft σχεδιάζει επίσης φέτος να κυκλοφορήσει την τελευταία γενιά της κονσόλας παιχνιδιών Xbox. Πλέον όλα αυτά τα προϊόντα θα προωθούνται διαδικτυακά. Η εταιρεία έχει περισσότερα από 80 καταστήματα (Microsoft Store), από τα οποία τα πιο πολλά βρίσκονται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον ιστότοπό της.

Την ίδια στιγμή και εν μέσω της πανδημίας, η Microsoft επενδύει σε μεγάλο βαθμό στο λογισμικό ομαδικής ηλεκτρονικής διάσκεψης βλέποντας και αυτή την τεχνολογία ως κρίσιμη για το μέλλον της.

Ο γίγαντας του λογισμικού δεν είναι η μόνη εταιρεία που έχει επενδύσει σε φυσικά καταστήματα. Ο τεχνολογικός γίγαντας Apple έχει επίσης ρίξει πολλά χρήματα στην ανάπτυξη της παρουσίας του μέσω φυσικών καταστημάτων τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία έχει 271 καταστήματα στις ΗΠΑ, αν και έκλεισε προσωρινά τα 32 από αυτά την περασμένη εβδομάδα εν μέσω νέων αυξανόμενων κρουσμάτων που καταγράφηκαν σε πολλές αμερικανικές πολιτείες. Εκτός από τα Microsoft Stores, η εταιρεία θα επανεξετάσει τη λειτουργία και άλλων χώρων που εξυπηρετούν πελάτες ή επισκέπτες. Τέτοιοι χώροι είναι τα λεγόμενα λειτουργικά κέντρα εμπειρίας της Microsoft στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη, το Σίδνεϊ και στην πανεπιστημιούπολη του Redmond.

Οπως ανέφεραν αναλυτές τα φυσικά καταστήματα δεν είχαν αποφέρει παρά χαμηλά έσοδα στη Microsoft αφού όλο και περισσότεροι πελάτες προτιμούσαν τα τελευταία χρόνια τα ψηφιακά κανάλια αγοράς προϊόντων. Πολλές εταιρείες λιανικών πωλήσεων των οποίων τα καταστήματα έκλεισαν στα μέσα Μαρτίου, λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν από την πανδημία, κατέγραψαν τεράστια αύξηση της ζήτησης προϊόντων από το Διαδίκτυο.