«Πριν από την κλήρωση βρισκόμουν κοντά στον πρόεδρο της Μπαρτσελόνα, τον Σάντρο Ροσέλ. Μου είπε πως θα είναι ξανά Μπαρτσελόνα – Μίλαν, όπως κι έγινε», είπε χαμογελώντας ο αντιπρόεδρος των Ροσονέρι, Ουμπέρτο Γκαντίνι.

Ο Ιταλός είχε φυσικά κάθε λόγο να βρίσκεται σε κατάσταση ευφορίας. Τα ονόματα των Μπαρτσελόνα, Αγιαξ και Σέλτικ θα γεμίσουν το Σαν Σίρο και τα ταμεία του ιταλικού συλλόγου. Γιατί το Τσάμπιονς Λιγκ πάνω απ’ όλα είναι χρήμα.

Κοντά στο ένα δισ. ευρώ θα μοιράσει η UEFA σε μπόνους στις 32 συμμετέχουσες της φετινής διοργάνωσης, ενώ η νικήτρια θα έχει κέρδη που θα ξεπερνούν τα 180 εκατ. ευρώ!

Το ακριβότερο αθλητικό προϊόν του κόσμου θα συγκεντρώσει φέτος έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τις εμπορικές συμφωνίες 1,34 δισ. ευρώ! Απ’ αυτά η ευρωπαϊκή Ομοσπονδία θα μοιράσει 910,3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 500,7 εκατ. είναι τα σταθερά μπόνους και τα υπόλοιπα είναι μεταβλητά ποσά (market pool).

Κάθε ομάδα και φυσικά ο Ολυμπιακός έχουν εξασφαλισμένα 8,6 εκατ. ευρώ συν τα χρήματα από το market pool που εξαρτώνται από την αγορά που εκπροσωπεί κάθε χώρα, τη θέση που είχε η ομάδα στο πρωτάθλημα και μερικές ακόμα παραμέτρους. Για παράδειγμα, η ΜΠΑΤΕ Μπορίσοφ από τη Λευκορωσία εισέπραξε πέρυσι από το market pool 290.000 ευρώ, η Γιουβέντους 44,8 εκατ. ευρώ και η νικήτρια Μπάγερν 19,1 εκατ. ευρώ.

Αν και έφτασε μέχρι τα προημιτελικά, η Γιουβέντους ήταν επίσης η μεγάλη νικήτρια στο κυνήγι του θησαυρού έχοντας εισπράξει από μπόνους 65,3 εκατ. ευρώ έναντι 55 της Μπάγερν. Τα έσοδα του Ολυμπιακού ήταν 23.246.000 ευρώ, ενώ φέτος ξεκινά έχοντας ως βάση τα 20 εκατ. ευρώ.

Ο καθηγητής Οικονομικών του Πανεπιστημίου του Κόβεντρι, Σάιμον Τσάντγουικ, είχε υπολογίσει πως τα κέρδη της Μπαρτσελόνα το 2011, όταν κατέκτησε το Τσάμπιονς Λιγκ, ήταν 126 εκατ. ευρώ, ενώ εκτίμησε πως η αξία του τελικού της διοργάνωσης εκείνη τη χρονιά (η δεύτερη φιναλίστ ήταν η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ) έφτανε τα 369 εκατ. ευρώ!

Η απόφαση του προέδρου της UEFA Μισέλ Πλατινί ο τελικός να διεξάγεται το Σάββατο αντί την Τετάρτη εκτόξευσε την εμπορική του αλλά και την τηλεοπτική του αξία.

Το 2012 τον τελικό της Τσέλσι με την Μπάγερν παρακολούθησαν 167 εκατ. τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο έναντι 108 εκατ. που είδαν το Super Bowl την ίδια χρονιά και μέχρι τότε θεωρούνταν το δημοφιλέστερο αθλητικό γεγονός παγκοσμίως.

Ο προπονητής της Αρσεναλ Αρσεν Βενγκέρ είχε πει πως μεγαλύτερη αξία έχει η συμμετοχή στο Τσάμπιονς Λιγκ από οποιοδήποτε τρόπαιο στο πρωτάθλημα. Εχοντας σπουδάσει Οικονομικά, κάτι θα ξέρει παραπάνω…