Πακέτα σταθερής τηλεφωνίας και γρήγορου Ίντερνετ, προσαρμοσμένα ειδικά στις ανάγκες των συνδρομητών που επιχειρούν να ξεφουσκώσουν το μηνιαίο κόστος των λογαριασμών του, δημιουργούν το τελευταίο διάστημα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.


Oι εταιρείες ρίχνουν στην αγορά φθηνότερες λύσεις σταθερής τηλεφωνίας, ενώ συνεχίζεται και ο πόλεμος προσφορών στο γρήγορο Ίντερνετ. Μόλις πρόσφατα έκαναν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα τα πρώτα πακέτα a la carte γρήγορης πρόσβασης στο Διαδίκτυο, που επιτρέπουν στον συνδρομητή να επιλέγει αυτός το χρονικό διάστημα θα σερφάρει στο Ίντερνετ και να πληρώνει μόνο για αυτό.

Αρκετές εταιρείες το τελευταίο διάστημα έχουν κάνει στροφή στα προγράμματα σταθερής τηλεφωνίας, τα οποία πλέον τα προσφέρουν ξεχωριστά από τις άλλες υπηρεσίες. Κι αυτό, καθώς ο ΟΤΕ εξακολουθεί να κατέχει το 75% του μεριδίου της αγοράς στη σταθερή τηλεφωνία, γεγονός που αποτελεί δέλεαρ για τους ανταγωνιστές του, οι οποίοι θεωρούν ότι μπορούν να διεκδικήσουν μερίδιο από μια μεγάλη πίτα.

Η στροφή των εναλλακτικών παρόχων στη σταθερή τηλεφωνία, η οποία εξυπηρετεί αποκλειστικά τις φωνητικές κλήσεις και δεν αποτελεί τμήμα συνδυαστικών πακέτων με γρήγορο Ίντερνετ ή υπηρεσίες τηλεόρασης μέσω Ίντερνετ (ΙΡΤV), εξηγείται εν μέρει από το γεγονός ότι πολλοί συνδρομητές δεν ενδιαφέρονται για άλλες υπηρεσίες, είτε επειδή δεν τις χρειάζονται είτε επειδή αναζητούν περισσότερο οικονομικές λύσεις.

Σήμερα, δύο είναι οι βασικές κατηγορίες πακέτων σταθερής τηλεφωνίας: τα προγράμματα με δωρεάν χρόνο ομιλίας και τα προγράμματα που προσφέρουν απεριόριστες κλήσεις. Μόλις πρόσφατα ο ΟΤΕ έριξε στην αγορά δύο καινούργια πακέτα, στα οποία το πάγιο- για πρώτη φορά- είναι ενσωματωμένο, με αποτέλεσμα οι χρεώσεις να είναι ελκυστικότερες απ΄ ό,τι στο παρελθόν.

Πάντως, παρά τις προσφορές, όλο και περισσότεροι Έλληνες οδηγούνται το τελευταίο διάστημα σε οριστικό… διαζύγιο από το σταθερό τους τηλέφωνο. Το ποσοστό των νοικοκυριών χωρίς σταθερό τηλέφωνο στην Ελλάδα εκτιμάται σε περίπου 17%, όταν σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες το ποσοστό αυτό αγγίζει το 50%! Στο μεταξύ, ο ευρυζωνικός πόλεμος μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, καλά κρατεί. Ήδη, διατίθενται αρκετά πακέτα ΑDSL που περιλαμβάνουν δωρεάν χρόνο ομιλίας για κλήσεις (προς σταθερά και κινητά) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και συνδέσεις γρήγορου Ίντερνετ, οι τιμές των οποίων έχουν πέσει αρκετά κάτω από τα 20 ευρώ τον μήνα.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία Ηellas Οn Line, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, παρέχοντας πρόσβαση στο Ίντερνετ με την ημέρα! Η νέα υπηρεσία της Ηellas Οn Line αποτελείται από σταθερή ευρυζωνική πρόσβαση γρήγορου Ίντερνετ, ασύρματο τερματικό εξοπλισμό (wi-fi modem) και δυνατότητα «αγοράς » χρόνου πρόσβασης σε ευέλικτα πακέτα της μιας ημέρας με 0,99 ευρώ, των πέντε ημερών με 4,20 ευρώ και των δύο ημερών του Σαββατοκύριακου με μόλις 1,68 ευρώ. Το πλεονέκτημα των πακέτων αυτών είναι ότι ο συνδρομητής δεν πληρώνει πάγιο.

17% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δεν διαθέτει σύνδεση σταθερής τηλεφωνίας

Πόλεμος τιμών στις συνδέσεις συμβολαίου


Σε πόλεμο τιμών έχουν αποδυθεί οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, επιδιώκοντας να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες με συμβόλαιο και κυρίως εκείνους που μιλούν πολύ στο κινητό τους.

Σε μια αγορά που αριθμητικά οι συνολικές συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας αντιστοιχούν σε… δύο Ελλάδες- ξεπέρασαν τα 20 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2009- ενώ το μέσο έσοδο ανά πελάτη μειώνεται συνεχώς, οι προσφορές τόσο για προγράμματα συμβολαίου όσο και για καρτοκινητά πέφτουν βροχή.

Η στρατηγική πλέον των εταιρειών CosmΟΤΕ, Vodafone και Wind δείχνει να αναπροσαρμόζεται, δίνοντας έμφαση στους πελάτες με συμβόλαιο. «Οι εταιρείες θα κάνουν μεγάλη προσπάθεια ώστε να μεταφέρουν πελάτες από την καρτοκινητή προς τα συμβόλαια, ενώ θα εστιάσουν σε απλά αλλά δυνατά προϊόντα και κυρίως με ξεκάθαρες χρεώσεις», εξηγούν αρμόδια στελέχη των εταιρειών κινητής. Σήμερα οι πελάτες με συμβόλαιο ανέρχονται μόλις στο 35% του συνόλου των χρηστών της κινητής τηλεφωνίας, ενώ το 65% διαθέτει καρτοκινητά.

Οι πελάτες συμβολαίου, ενήλικοι στη συντριπτική πλειονότητά τους, είναι κατά κανόνα πιο πιστοί στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας που έχουν επιλέξει, τυπικά «δεσμεύονται» για 12 μήνες από το συμβόλαιο, με δέλεαρ την επιδότηση της συσκευής και επίσης μιλάνε και περισσότερη ώρα στο τηλέφωνο. Αυτό θα επιδιώξουν να κερδίσουν οι εταιρείες: συνδρομητές τουλάχιστον για ένα χρόνο που θα καταναλώνουν χρόνο ομιλίας, με στόχο την αύξηση των εσόδων τους. Τα νέα προγράμματα που είναι διαθέσιμα στην αγορά ή όσα αναμένεται να εμφανιστούν μέχρι τα Χριστούγεννα έχουν κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα την απλότητα στις χρεώσεις. Οι εταιρείες υπόσχονται ότι οι πελάτες τους θα γνωρίζουν ακριβώς τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα που επιλέγουν και πόσο κοστίζει, χωρίς πολύπλοκες τιμολογήσεις ή ψιλά γράμματα.