Άρθρο της Τζώρτζιας Κοντράρου, που δημοσιεύθηκε στα «ΝΕΑ» στις 16

Σεπτεμβρίου, σχολιάζει η κ. Αναστασία Ευσταθίου, εκπαιδευτικός και συγγραφέας:

«Τα όσα αναφέρει για τους Αλβανούς μαθητές στα σχολεία της Αθήνας είναι

πιστεύω τραβηγμένα και επιεικώς απαράδεκτα για έναν δημοσιογράφο τόσο έγκριτης

και μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδας.

Είμαι εκπαιδευτικός και διδάσκω σε σχολείο της Ακράτας στην Ανατολική

Αιγιάλεια. Οι τάξεις εκτός από Έλληνες έχουν και αλλοδαπούς μαθητές όλων των

εθνικοτήτων. Τα αλλόγλωσσα παιδιά προσπαθούν μέσα από την εκπαιδευτική

διαδικασία να ενσωματωθούν στην ελληνική πραγματικότητα.

Εμείς οι δάσκαλοι μέσα στην σχολική τάξη προσπαθούμε να εντάξουμε τα παιδιά

αυτά. Να μάθουν να χειρίζονται την ελληνική γλώσσα, να κοινωνούν τον ελληνικό

πολιτισμό, να επικοινωνούν με τους μαθητές τους, να μάθουν τη χώρα που

διάλεξαν να ζήσουν. Έχω δέκα χρόνια ενεργής παρουσίας στο σχολείο και ποτέ δεν

βρέθηκα στην άσχημη θέση να με απειλήσουν οι Αλβανοί μαθητές ή οι γονείς τους.

Ποτέ δεν προσπάθησαν από τη θέση που βρίσκονται να επιβάλουν τη γλώσσα τους

στον δάσκαλο ή στον διευθυντή του σχολείου. Ούτε χειροδίκησαν εναντίον

συμμαθητών τους. Τη στιγμή που καθημερινά δέχονται τη διάκριση.

Περιθωριοποιούνται, στιγματίζονται, αποτυγχάνουν στην σχολική τάξη και

αποδοκιμάζονται στην αυλή του σχολείου.

Ας σκεφτούμε λίγο πιο ψύχραιμα. Αυτά τα παιδιά θα είναι αυριανοί πολίτες του

ελληνικού κράτους. Θα ανασαίνουν και θα μοιράζονται τον ίδιο επαγγελματικό

χώρο με τα δικά μας παιδιά, τα Ελληνάκια. Θα συμβιώνουν στην ίδια γειτονιά,

χωριό ή πόλη. Η Ελλάδα, όπως όλη η Ευρώπη, γίνεται μέτοχος του προβλήματος της

μετακίνησης των λαών (οικονομικοί μετανάστες, μετανάστες από περιβαλλοντικά

αίτια, πρόσφυγες και κυνηγημένοι για λόγους θρησκευτικούς ή πολιτικούς).

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ανταποκρίνεται όσο μπορεί στις απαιτήσεις της

πολυπολιτισμικής κοινωνίας του 21ου αιώνα.

Τα παιδιά που παίρνουν απολυτήριο από τα ελληνικά σχολεία δεν αρκεί να είναι

μόνο Έλληνες αλλά και πολίτες της Ευρώπης και του παγκόσμιου χωριού».

Σημείωση συντάκτου

Το σημείωμα περιέγραφε μία πραγματικότητα που μπορεί η ίδια να μην έχει ζήσει

ή να μην την έχει αντιληφθεί. Στόχος του ήταν να προκληθεί το ενδιαφέρον των

αρμοδίων.