Ζητώντας προκαταβολικά συγγνώμη για το περίσσευμα αυτοαναφορικότητας, η στήλη επιχειρεί από χθες να ανακαλύψει τον ορισμό της «κριτικής πεζοδρομίου» απέναντι στην κυβέρνηση (ο όρος του Βασίλη Μουλόπουλου). Ακόμη και την αλλεργία στα τσιτάτα έβαλε στην άκρη ξεθάβοντας εκείνον τον αφορισμό του Εντουαρντ Σαΐντ ότι οι δημοσιογράφοι και οι διανοούμενοι δεν τίθενται «ούτε υπέρ ούτε εναντίον της εξουσίας –μόνο έναντι».

Εναντι της κριτικής πεζοδρομίου πάντως που περίσσεψε στους ιδιοκτήτες της ιντερνετικής αλήθειας μόνο την ελευθερία της έκφρασης μπορεί να επικαλεστεί κανείς, κι αυτή χαμηλόφωνα για να αποφευχθούν οι βαρύγδουπες εντυπώσεις. Το γεγονός δηλαδή ότι αυτή συνεχίζει να αποτελεί προϋπόθεση κάθε «συμβολαίου» με τους αναγνώστες. Δεν παραδόθηκε καμία σκυτάλη σε πολιτικό κόμμα, σύμφωνα με την ετοιμοφόρετη λεζάντα στο βαθύ κράτος των μπλογκ. Οπως δεν είχε ποτέ παραδοθεί στον ΔΟΛ από τους θεσμούς, τη συγκυβέρνηση, την Κεντροαριστερά, την «τρόικα εσωτερικού» και άλλες δυνάμεις του εγχώριου σκότους. Η «ώσμωση» μέσα σε έναν δημοσιογραφικό οργανισμό (άλλοι τη λένε «γραμμή») είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αφήσουμε στο κρεβάτι του φεϊσμπουκικού Προκρούστη.

Για να έχουν την υγειά τους οι αναγνώστες προφανώς θα συνεχίσουν να αναζητούν ρεπορτάζ, απόψεις και αναλύσεις, σε πείσμα της πρόσφατης πρωθυπουργικής ατάκας. Διεκδικούν και αυτοί το αναφαίρετο δικαίωμα στο φιλτράρισμα της πληροφορίας και το «κριτήριο της διαψευσιμότητας». Ακόμη και εκεί όπου η εξουσία αντικρίζει πρωτοσέλιδα τα οποία ισοδυναμούν με «πολιτικό bullying», όπως δήλωσε χθες στη Βουλή ο Αλέξης Τσίπρας.

Είναι κι αυτή μια βαριά έκφραση για έναν οργανισμό που βιώνει το δικό του ψυχόδραμα, μέσα στο οποίο χώρεσαν οι πάσης φύσεως αιχμές για «δεκανίκι του συστήματος», «εξωνημένους δημοσιογράφους», «υπηρέτες του Σόιμπλε» και «υποτακτικούς των σαμαροβενιζέλων». Θα πρέπει να περάσει από την αρένα στο Καθαρτήριο για να διασωθεί; Η παράσταση δεν έχει αρχίσει καν, αλλά μοιάζει ήδη μπανάλ. Ειδικά όταν στο δημοσιογραφικό τοπίο της επόμενης ημέρας κυριαρχεί το βαριετέ των πολύχρωμων ντοκουμέντων.