Οσες και όσοι επιμένετε να ταυτίζεστε με καθημερινά, μικρά ζητηματάκια που επιβεβαιώνουν την κρατική δυσπραγία και σας επιβαρύνουν την ήδη κουρασμένη ζωή, συχνά εξαιτίας της ελληνικής γραφειοκρατίας, της αδιαφορίας προσαρμογής στις σύγχρονες συνθήκες ή, απλώς, χάριν της αναπαραγωγής της κρατικής γραφειοκρατίας, αναθαρρήστε. Υπάρχουν και χειρότερα. Δύο τέτοια χειρότερα καταγράφονται σε δύο διαφορετικές, χθεσινές καταγγελίες πολιτών, τις οποίες επιβεβαίωσα.

1. Πρόσωπο που ασχολείται με το εμπόριο, πρέπει να πάει επειγόντως στην Κίνα για δουλειές. Στήθηκε λοιπόν χθες το πρωί στο κινεζικό προξενείο και ζήτησε την express visa, που γνωρίζει καλά ότι χορηγείται σε πολλές χώρες του κόσμου. Προς μεγάλη του έκπληξη έμαθε ότι με το ελληνικό διαβατήριο δεν μπορεί να πάρει express visa. Γιατί; Διότι η Ελλάδα δεν χορηγεί express visa σε κινέζους πολίτες και, κατά συνέπειαν, η Κίνα, βάσει αμοιβαιότητας, σε αντίποινα δηλαδή αυτής της πρακτικής, δεν χορηγεί express visa σε έλληνες πολίτες. Και όλα αυτά, σημειώνει ο καταγγέλλων, την ώρα που κυνηγάμε κινέζους τουρίστες για τη «βαριά μας βιομηχανία» και ο Σαμαράς υποδέχεται στη Ρόδο τον κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ. (Πάντως, ευτυχώς για εκείνον, ο άνθρωπος κατάφερε να του εγκριθεί η express visa με το δεύτερο διαβατήριό του, του υπηκόου Βουλγαρίας, καθώς πολλές άλλες χώρες της ΕΕ έχουν κάνει τη συγκεκριμένη διμερή ρύθμιση με την Κίνα. Εμείς έχουμε όλο τον χρόνο μπροστά μας.)

2. Ελληνας επαγγελματίας που εργάζεται με δίκτυα επικοινωνίας (τηλέφωνα και Διαδίκτυο), μέσα στη βαθύτατη κρίση, καταφέρνει και κάνει ένα ιδιόκτητο κτίριο στην Παιανία, εντός του σχεδίου πόλεως, στο οποίο έχει σχεδιάσει από καιρό να μεταφέρει την επιχείρησή του. Το σπίτι είναι έτοιμο, οι φόροι έχουν πληρωθεί μέχρι δεκάρας, αλλά από τις κύριες υποδομές λείπει η βασική: το δίκτυο του ΟΤΕ (που μονοπωλεί τα δίκτυα) σταματάει είκοσι μέτρα πιο μακριά. Πριν από ένα μήνα και κάτι ψιλά έκανε αίτηση να του βάλουν τηλέφωνο, να αποκτήσει δηλαδή πρόσβαση στα δίκτυα. Επειδή καθυστερούσαν, προσπάθησε να βρει τον λόγο. Από τον ΟΤΕ του απάντησαν ότι δεν μπορούν να του συνδέσουν τηλεφωνική γραμμή διότι χρειάζεται να τοποθετηθεί μια κολόνα, αλλά αυτή την περίοδο υπάρχει έλλειψη! Εξεγείρεται ο άνθρωπος και ψάχνοντας να βρει άκρη για να συνεχίσει να δουλεύει και να είναι ατομικά και κοινωνικά χρήσιμος, φτάνει στα κεντρικά της επιχείρησης, όπου ζητά να μιλήσει με έναν υπεύθυνο. Οι υπάλληλοι είναι ευγενικοί αλλά, όπως του εξηγούν, υπεύθυνος δεν υπάρχει. Μπορεί όμως να κάνει εγγράφως παράπονο –και υπομονή. Πού ξέρει; Σε ένα μήνα, σε ένα χρόνο, ίσως βρεθεί λύση.

Αμφιβάλλετε ακόμα ότι ήρθε η ανάπτυξη;