«Ανασταίνεται» η υποβρύχια ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/08/2014 09:24 |
Οι αυξημένες ανάγκες των νησιών των Κυκλάδων για ηλεκτρικό ρεύμα - ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες - θα καλύπτονται εφόσον όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα χάρη στην υποβρύχια διασύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα.
«Ανασταίνεται» η υποβρύχια ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων
Επειτα από 20 και πλέον χρόνια από τότε που εξαγγέλθηκε για πρώτη φορά η ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα, το φιλόδοξο έργο αρχίζει επιτέλους να παίρνει σάρκα και οστά, καθώς μέσα στο φθινόπωρο ξεκινούν οι πρώτες εργασίες από τις ανάδοχες κοινοπραξίες στους διαγωνισμούς του ΑΔΜΗΕ.

Ηδη, στα εργοστάσια των εταιρειών που κέρδισαν τους διαγωνισμούς ξεκίνησε η παραγωγή των πρώτων υποβρυχίων καλωδίων που θα ποντιστούν στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ των νησιών Τήνου, Σύρου, Μυκόνου, Πάρου, και στη συνέχεια θα τα συνδέσουν με το Λαύριο.

Παράλληλα, μέσα στο καλοκαίρι, τα αποτελέσματα των διαγωνισμών για τα αντίστοιχα υπο-έργα πέρασαν από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, και αυτή την περίοδο ολοκληρώνονται οι προθεσμίες για την καταθεση των όποιων ενστάσεων από εταιρείες που είχαν υποβάλει προσφορές αλλά τελικά δεν μειοδότησαν.

Θυμίζουμε ότι το φιλόδοξο έργο έχει «σπάσει» σε τέσσερα συνολικά υπο-έργα: Για το έργο των υπογείων και υποβρυχίων καλωδιακών διασυνδέσεων 150 kV Τήνου-Σύρου, Σύρου-Μυκόνου, Σύρου-Πάρου και για το τερματικό καλώδιο 150 kV στην Τήνο, συνολικού προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ, μειοδότρια εταιρεία έχει ανακηρυχθεί η Ελληνικά Καλώδια.

Για το υποέργο που αφορά στο συγκρότημα αντιστάθμισης αέργου ισχύος SVC στη Σύρο, με προϋπολογισμό 13 εκατ. ευρώ, μειοδότρια ήταν η σύμπραξη των ελβετικών ABB AE- ABB AB.

Το τρίτο έργο αφορά στον υποσταθμό ζεύξης 150 kV στο Λαύριο, τις υπαίθριες διατάξεις σύνδεσης με το ΚΥΤ 400 kV Λαυρίου , καθώς και τους τρεις υποσταθμούς στα νησιά Σύρο, Πάρο και Μύκονο, όπου ανάδοχος έχει αναδειχθεί η γαλλική Alstom Grid. Τέλος για το έργο της υπόγειας και υποβρύχιας καλωδιακής σύνδεσης 150 kV Λαυρίου-Σύρου, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, ανάδοχος αναδείχθηκε η ιταλική Prysmian Group.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στους επόμενους μήνες ξεκινούν οι πρώτες εργασίες ολοκλήρωσης του μεγαλόπνοου project το οποίο έχει σαν στόχο αφενός να βάλει οριστικά τέλος στα μπλακ-άουτ τύπου Σαντορίνης, αφετέρου να εξοικονομήσει περί τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως που καταβάλλουμε όλοι οι καταναλωτές ως Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.

Χωλαίνει επί 20 χρόνια

Το ιστορικό της διασύνδεσης των Κυκλάδων «σέρνεται» εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Η προσπάθεια διασύνδεσης των Κυκλάδων ξεκίνησε το 1993 και αρχικά προέβλεπε τη διασύνδεση τόσο της Ανδρου όσο και της Τήνου με το ηπειρωτικό σύστημα μέσω της Καρύστου. Διακόπηκε όμως, στην Τήνο όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε προσφυγή των κατοίκων της ενάντια στην τοποθέτηση πυλώνων υψηλής τάσης που με βάση το τότε σχέδιο θα διέρχονταν εναέρια από το νησί.

Έτσι, η ΔΕΗ άλλαξε την αρχική πρόβλεψη και από τα νησιά δεν διέρχεται γραμμή υψηλής τάσης.

Η διασύνδεσή τους θα γίνεται αποκλειστικά υποβρύχια, ενώ σε κάθε νησί θα υπάρχει υποσταθμός κοντά στα σημεία κατάληξης των καλωδίων. Πάντως και παρά τον νέο σχεδιασμό χρειάστηκε πάνω από ενάμιση χρόνο σχεδίων και εγκρίσεων επί θητείας στο τότε υπ. Περιβάλλοντος του Γιώργου Σουφλιά για να εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη του project.

Όταν μάλιστα ελήφθη η άδεια επί υπουργίας Κωστή Χατζηδάκη, ξεκίνησε η συνηθισμένη γραφειοκρατική κωλυσιεργία των δημοσίων υπηρεσιών για την έγκριση χωροθέτησης των υποσταθμών, για την έγκριση του σημείου πόντισης των καλωδίων κ.ό.κ.
βασιλης τρεμπελας
20/08/2014 13:37
χαχαχ να συνδεσουν τα νησια να δωσουν τοσα λεφτα,και μετα να τα δωσουν σε κανα χρονο στους ιδιωτες?σκανδαλο?αφου θα τα δωσουν σε ιδιωτες,το εχουν υπογραψει,γιατι να μην αφησουν τους ιδιωτες να κανουν την επενδυση?
αμερικανος
19/08/2014 21:45
Ωπ! ... Μην βιαζεστε ακομη! "Ανοιξε" ο δρομος αλλα μεχρι την εφαρμογη ... θα πεαρσουν καμποσα καλοκαιρια. Δεν γινεται, στο Ελλαντα, ολο και κατι θα βρεθει να το παμε στο ΣτΕ. Σκεφτειτε μονον οτι απο το 1993 μεχρι σημερα 2014 εχουν περασει 21 χρονια. Ει 20 χρονια, αν πιστεψουμε τις πληροφοριες του συντακτη, πληρωναμε επιπλεον 100 εκ Ευρω, δηλαδη κοντα-χοντρα 2δις! Παρεπιπτοντως, προς πληροφορηση μονον ... για μια υποβρυχια καλωδιακη τηλεπικοινωνιακη συνδεση της Β.Αμερικης με την Αγγλια απο συλληψη εργου μεχρι εμπορικη λειτουργεια χρειαστηκαν 27μηνες. Λεπτομερεια (1) επρεπε να συντονισθουν επτα κρατη (2) καταποντιστηκε και διεσχισε τον Ατλαντικο και ....(3) ηταν/ειναι ιδιωτικο (καυολοκληρου) με μακροχρονια συμβαση χρησης σε εθνικα δικτυα! Καλο καλοκαιρι!
Ηλίας Παππάς
19/08/2014 11:20
Αγαπητέ συντάκτη, "project"=έργο, "μπλακ-άουτ"=συσκότιση. Μη συσκοτίζετε αναίτια την Ελληνική Γλώσσα. Ευχαριστώ.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ
19/08/2014 11:11
η συνηθισμένη γραφειοκρατική κωλυσιεργία των δημοσίων υπηρεσιών! Η οποία μαζί με τις μίζες καί τα "δωράκια" είναι η κυρία αιτία γιά το πώς καί γιατί φτάσαμε σε τέτοια παρακμή σαν κράτος και σαν κοινωνία.Τι άλλο θέλετε γιά να καταλάβετε; Καμμία ανάπτυξη καί κανένα έργο δεν πρόκειται να γίνει με τέτοια τριτοκοσμική καί φαυλεπίφαυλη δημόσια διοίκηση, όταν γιά να κάνεις ένα έργο πρέπει να υποκύψεις στο 40-40-20.Κύριε υπουργέ τέλειωσε η ενημέρωση σας; Μάθατε τι σημαίνουν αυτά τα νούμερα;Μάθατε τί σημαίνει το περίφημο "εμένα δεν με κουνάει κανείς από δώ"; Όταν θα μάθετε, να μας το πείτε καί μάς!
Eleni Kapa
19/08/2014 10:46
Επιτέλους!

όλες οι τελευταίες ειδήσεις