Η πρόοδος των ηλεκτρικών την επόμενη πενταετία σε επίπεδο αυτονομίας, απόδοσης και τους χρόνους φόρτισης θα είναι ραγδαία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που ήδη μπήκαν στην ζωή πολλών ευρωπαϊκών χωρών και μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα με το πρόγραμμα επιδότησης έως 6.000 ευρώ,  αναμένεται να κερδίσουν μεγάλο μερίδιο υποψήφιων αγοραστών τόσο μέσω της λιανικής αγοράς, όσο και της αγοράς χρονομίσθωσης ( leasing).  Σήμερα, τα περισότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρονται με διπλάσιες αυτονομίες από αυτές που προσφέφεραν ακόμη και πριν από τρια – τέσσερα χρόνια. Ένα άλλο σημαντικό στοχείο, είναι ότι, η πλειονότητα των ηλεκτρικών προσφέρεται με διαβαθμίσεις μπαταριών, που καθορίζουν και την αυτονομία τους. Αυτό σημαίνει ότι, ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσφέρεται σε δύο, τρεις ή και τέσσερις εκδόσεις από πλευράς αυτονομίας, από 200, 300 έως και 500 χιλιόμετρα! Σήμερα, τα EV μοντέλα χρησιμοποιούν για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στο μέλλον, αναμένεται να δούμε ραγδαίες εξελίξεις όσων αφορά την χωρητικότητα τους, κάτι που συνεπάγεται στον διπλασιασμό της αυτονομίας.

Ηδη η Mercedes-Benz ανακοίνωσε, ότι ένα νέο της κόνσεπτ μοντέλο θα προσφέρει αυτονομία έως 1.200 χιλιόμετρα, ενώ, η Tesla δείχνει να έχει την …μυστική συνταγή για τις νέας γενιάς μπαταρίες που θα φλερτάρουν με τις διπλάσιες αυτονομίες από αυτές που προσφέρουν σήμερα τα μοντέλα της. Ταυτόχρονα, θα μειωθεί και το κόστος τους. Όπως ανακοίνωσε ο Έλον Μασκ, οι επόμενες μπαταρίες, που θα κυκλοφορήσουν σε λιγότερο από τρία χρόνια, θα είναι πιο φθηνές, ενώ, είναι πολύ πιθανόν, η αμερικάνικη φίρμα, να λανσάρει στην αγορά και την φθηνότερη μπαταρία που εξελίσσει η Tesla.

Πάντως, η εξέλιξη των προσιτών μπαταριών φαίνεται ότι δεν είναι μια φθηνή υπόθεση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Το BMW Group , που ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάζει μπαταρίες υψηλής τάσης και τα εξαρτήματά τους σε Γερμανικά εργοστάσια, ετοιμάζεται να βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μέχρι το 2022, η εταιρεία θα επενδύσει πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της Λειψίας, ανταποκρινόμενη στις συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Και όλα αυτά για να είναι συνεπής με την πρόβλεψη  – δέσμευση της, που επιθυμεί από το 2021,  ένα στα τέσσερα οχήματα του BMW Group που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι ηλεκτροκίνητο και το 2030 να είναι ένα στα δύο! Μέχρι σήμερα, οι μπαταρίες υψηλής τάσης για τα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα κατασκευάζονται σε εργοστάσια παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη, την Κίνα και τις ΗΠΑ.

Και όλα αυτά, ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προσπεράσουν ένα «εμπόδιο» , αυτό της μικρής αυτονομίας τους, που φρενάρει το μεγαλύτερο εύρος των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οπότε, αν τηρηθούν τα παραπάνω, και οι μπαταρίες εξελιχθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να «προσπεράσουν» στο σύνολο τους,  τα επόμενα χρόνια την αυτονομία που προσφέρουν τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης!  Tέλος, σημαντικό στοιχείο παίζει σήμερα, στα υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα και η εγγύηση τους. Εδώ, οι περισσότεροι κατασκευαστές καλύπτουν με εγγύηση τις μπαταρίες των ηλεκτρκών αυτοκινήτων τους τα οκτώ έτη ή 100.000 χιλιόμετρα. Στο μέλλον αναμένεται να δούμε μεγάλες «μάχες» στο βωμό των πωλήσεων, με επίκεντρο την μακροζωία των μπαταριών. Λίαν συντόμως, έρχονται εξελίξεις που θα …ηλεκτρίσουν την συγκεκριμένη, ανερχόμενη αγορά.